کفپوش اپوکسی در سالن همایش

قیمت انواع اپوکسی در سالن همایش صدا و سیما

کاربرد انواع اپوکسی در سالن همایش چیست؟

بازار چین از سال 2006 میلادی به بعد با سرعت زیادی در زمینه اپوکسی رشد نمود و توانست سریعاً بیش از ۳۰% از بازار جهانی کفپوش اپوکسی را دست گیرد. اپوکسی در سالن همایش غالباً اپوکسی رزین‌ها را به‌صورت قابل‌استفاده به مصرف‌کنندگان نهایی عرضه نمی‌کنند، از همین رو، گروه دیگری از مراکز، در گام نخست، مواد خام اپوکسی رزین را از تولیدکنندگان عمده تهیه می‌کنند و در گام بعدی سیستم‌های اپوکسی را تغییر می‌دهند. به این مراکز در اصطلاح فرموله کننده گفته می‌شود. اکثر سیستم‌های اپوکسی فروخته‌شده از طریق این مراکز فرموله کننده تولید می‌شوند.

قیمت تولید اپوکسی در سالن همایش

قیمت تولید اپوکسی در سالن همایش

هم‌اینک این مراکز، بالغ‌بر ۶۰% از ارزش دلاری بازار اپوکسی را در دست دارند. صدها متد برای تغییر کفپوش سه بعدی و کفپوش پلی یورتان از سوی فرموله کنندها ارائه‌شده است که با استفاده از آن‌ها، مواد را تغییر می‌دهند. افزودن پرکننده‌های معدنی هم چون: تالک، سیلیکا، آلومین و غیره، انعطاف دهنده‌ها، حجم دهنده‌ها، تقویت‌کننده‌ها، کاهنده‌ها و… از جمله اقدامات مراکز فرموله کننده به‌حساب می‌آید. هر یک از این فرمول‌ها با توجه به نیاز خاص بازار و درخواست مشتری انجام می پذیرد.

خطرات اجرای اپوکسی در سالن همایش

خطرات اجرای اپوکسی در سالن همایش

  1. ترکیب سخت‌کننده اپوکسی، مهم‌ترین خطر استفاده از آن تلقی می‌شود.
  2. به‌طورکلی این ماده در دسته مواد آسیب‌زا، خورنده، سمی و سرطان‌زا دسته‌بندی می‌شود.
  3. لازم به ذکر می‌باشد که در چند سال اخیر،
  4. استفاده از این مواد تنها به این محصول محدودشده است.
  5. رزین‌ مایع اپوکسی در وضعیت سفت نشده، موجب سوزش چشم می‌شوند.
  6. این مایع به‌عنوان ماده‌ای سمی برای آبزیان شناخته می‌شود.
  7. رزین‌های جامد اپوکسی در مقایسه با رزین‌های مایع آن، بی‌خطرتر هستند .
  8. بسیاری از آن‌ها در دسته مواد بی‌خطر جای می‌گیرند.
  9. از ویژگی‌های بارز اپوکسی رزین‌ها، خاصیت حساسیت‌زایی آن‌ها می‌باشد.
  10. این ویژگی در اپوکسی کفپوش پلی یورتان حاوی رقیق کنندها با وزن ملکولی کم بیشتر از سایر اپوکسی ها می‌باشد.

خطرات-اجرای-اپوکسی-در-سالن-همایش

اپوکسی در سالن همایش صدا سیما

گفتنی است که تماس پوست با اپوکسی منجر به واکنش آلرژیک خواهد شد. حساسیت‌زایی این ماده براثر مواجهه مکرر کارکنان با آن و نبود ابزارهای محافظتی در درازمدت رخ می‌دهد. در برخی مواقع واکنش‌های آلرژیک پس از گذشت چندین روز از تماس با اپوکسی ظاهر می‌گردد. آماس پوست رایج‌ترین گونه واکنش آلرژیک بدن به اپوکسی به‌حساب می‌آید.

عموماً دست‌ها و بازو که بیش از سایر نقاط در معرض تماس با این ماده شیمیایی قرار می‌گیرند، بیشتر دچار آماس‌های پوستی می‌شوند. بیس فنول A که در ساخت گروه‌های رزین‌های اپوکسی مورداستفاده قرار می‌گیرد، موجب بروز اختلال غدد درون‌ریز خواهد شد.