رنگ پلی یورتان چیست ؟

رنگ پلی یورتان چیست ؟

رنگ پلی یورتان چوب

رنگ پلی یورتان به پلاستیکی مایع گفته می شود آن هم در زمانی که مرطوب می باشد و همچنين با استفاده از این نوع رنگ می توان برای حفاظت از انواع زیادی از پروژه های صنایع دستی ، از جمله صنایع چوبی بوده که باعث جلوگيری از هرگونه خراش و فرورفتگی می شود ، رنگ پلی یورتان در سه نوع است :

1- مبتنی بر آب

2- مبتنی بر نفت و روغن

3- اصلاح شده مبتنی بر آب

قیمت رزین رنگ پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان را توسط یک قلم مو ، سطوح نا صاف و منحنی را به بهترین حالت ،صاف و یک پارچه در می آورند . شاید این سوال برایتان پیش بیاید که  اسپری را در کجا و چه زمانی استفاده می کنیم ؟ جواب بسيار ساده است برای مناطقی که جنس آن سخت شده است  استفاده می گردد ، خارج از بحث صافی و ناصافی و سختی جنس ، به شفافیت و ماتی رنگ ها اشاره می نماییم که رنگ ها در ابتدا براق و بعد از آن به صورت نیمه براق و پایان  به فرم ساتن در می آید.

فروش رنگ پلی یورتان مبتنی بر آب

از نظر زیبایی براق زیبا تر از بقیه حالات بوده و فرم براق برای پروژه هایی است که می خواهند سطح کفپوش پلی یورتان به صورت شیشه ای نمایش داده شود و در نگاه به کف پوش ، براق و شفاف به نظر برسد و در حالی که یک کفپوش پلی یورتان نیمه براق باشد نسبت به سطح براق ، مزایای بیشتری داشته و فقط یک کمی از درخشش سطح براق کمتر است. حال نوع سوم ، کفپوش پلی یورتان ساتن دارای  ظاهری کاملا مات است که نگه داری و نظافت این نوع راحت تر از دو نوع دیگر است.

لاك رنگ پلي یورتان مات دو جزئي

با این حال، سطح بسیار براق نوع اول ممکن است خراش یا هر گونه آسیب کوچکی را به راحتی نشان دهد. برای بهبود رنگ ، شما می توانید هر دو نسخه داخلی و خارجی از رنگ پلی یورتان را ترکیب کرده که نسخه خارجی فرموله شده ، به پروژه داخلی اضافه می شود و  از عناصر متفاوت به کار رفته در نوع خارجی نيز  استفاد می شود در حالی که نسخه بیرونی را می توان در پروژه های داخلی استفاده کرد ، نسخه داخلی پلی یورتان حفاظت کافی را نداشته و مناسب برای به یک پروژه در فضای باز نيست.

رنگ پلی یورتان نفت اصلاح شده اصفهان

پلی یورتان مبتنی بر آب بهترین انتخاب برای پروژه های است که نمی خواهد در معرض گرما و یا مواد شوینده باشند ، حفاظت از سطح به تازگی ایجاد شده و این که رنگ کفپوش پلی یورتان تغییر نکند ، کمی دشوار است . خشک شدن رنگ سطح ، در نوع مبتنی بر آب بسیار سریعتر از نسخه های مبتنی بر نفت است، اما همچنین می توان گفت نسخه گران تری است . پلی یورتان براق دو ساعت طول می کشد تا خشک شود، در حالی که یورتان ساتن چهار ساعت طول می کشد .

رنگ پلی یورتان مبتنی بر نفت آروماتیک

رنگ پلی یورتان مبتنی بر نفت.

2-ارزان تر و با دوام تر و مناسب تر از نوع دیگر يعنی مبتنی بر  آب است.

3-استفاده از آن را برای حفاظت از پروژه هایی که با حرارت.

4-مواد شیمیایی سر و کار دارند مناسب است.

5-پروژه هنر و صنعت  کمتر از پلی یورتان مبتنی بر نفت ، نیاز به  رنگ دارد.

6-شامل 15 تا 20 درصد مواد جامد پلی یورتان ، بیش از پلی یورتان مبتنی بر آب است.

7-پلی یورتان مبتنی بر نفت اشکال متفاوتی دارد که به صورت فنی توضیح داده می شود .

رنگ رویه پلی یورتان

1-پلی یورتان نفت اصلاح شده مبتنی بر آب ترکیبی.

2-ترکیب و ساخته شده از پلی یورتان نفت و مبتنی بر آب است.

3-آن را با دوام تر از پلی یورتان مبتنی بر آب می دانیم و به طور منظم است.

4-این نوع از پلی یورتان را  با یک قلم مو، و پاک کردن بر روی فرم اعمال می نماییم.

5-هر یک از کف پوش ها دو ساعت طول می کشد تا خشک شود.

6-درخواست های زیادی برای چند لايه ای بودن داشته اید.

7-لازم به ذکر است هر کدام 2 ساعت طول می کشد.

8-خشک شود برای چند لایه ای ها حد اقل  حدود 6 ساعت  می شود.

نگرانی های ایمنی رنگ پلی یورتان چوب

1- کم بو است
2- انتشار VOC پایین

 از سوی دیگر ، رنگ پلی یورتان مبتنی بر نفت دارای بوی قوی و باید با ماسک در یک منطقه به خوبی تهویه استفاده می شود . همچنین دارای انتشار VOC بالا ، که به معنی آن است برای پیدا کردن در برخی از مناطق ایالات متحده به دلیل قوانین زیست محیطی یافت نمی شوند.