مشخصات هاردنر رنگ اپوکسی پلی آمید

مشخصات هاردنر رنگ اپوکسی پلی آمید

اپوکسی پلی آمید چیست؟

اپوکسی یا پولی پوکساید ماده ای است که از واکنش پولی آمید و رزین اپوکساید بدست می آید. از این ماده در صنایع مختلف از جمله صنایع تولید رنک، گرانیت و همچنین تولید کفپوش اپوکسی استفاده می شود. کفپوش های اپوکسی پلی آمید ویژگی های منحصر به فردی دارند که این ویژگی ها باعث شده تا در محیط های صنعتی و کارخانه های آرایشی و بهداشتی از آنها به وفور استفاده شود.

قیمت رنگ اپوکسی پلی آمید 

کف پوش های اپوکسی به نحوی نصب می شوند که سطح بدست آمده بدون هیچ گونه درز می باشد. سطح این نوع کفپوش از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار است و در مقابل ضربه تخریب نمی شود بنابر این می توان از این کف پوش ها در محیط هایی که یکنواختی کف بسیار اهمیت دارد استفاده نمود. کفپوش سه بعدی عایقی مناسب در مقابل عبور جریان الکتریکی می باشد و در استفاده از آنها در محیط هایی که اتصال به زمین اهمیت دارد باید دقت نمود.

قیمت رنگ اپوکسی پلی آمید

هاردنر اپوکسی پلی آمید

  1. همچنین کف پوش های اپوکسی در مقابل خوردگی.
  2. پوسیدگی بسیار مقاوم هستند.
  3. می توان از این توع کفپوش صنعتی در صنایع پتروشیمی.
  4. تمامی کارخانجاتی که در آنها از مواد خورنده استفاده می شود بهره گرفت.
  5. کف پوش های اپوکسی به راحتی قابل شستشو و ضد عفونی کردن هستند.
  6. کیفیت آنها به مرور زمان تغییر نمی کند.
  7. همچنین کف پوش های اپوکسی هیچ گونه آلودگی و قباری را به خود جذب نمی کند.
  8. از این نظر می توان در اتاق های تمیز نیز از آنها بهره گیری نمود.
  9. کف پوش های اپوکسی بر روی هر سطح صافی از جمله سطوح فلزی، چوبی، بتونی و … قابل اجرا هستند..

مشخصات رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

مشخصات رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

چسبندگی این کفپوش بر روی سطوح نام برده شده بسیار عالی است و می تواند از سطح زیرین به خوبی محافظت نماید. کف پوش های اپوکسی یکی از بهترین عایق های رطوبتی هستند و هیچ گونه مایعی را از خود عبور نمی دهند. این کف پوش های اپوکسی پس از شستشو به سرعت خشک می شوند و به هیچ عنوان آب را به خود جذب نمی کنند.

در مقاله دیگری درمورد هاردنر اپوکسی با جزییات کامل صحبت کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه نمایید.

مشخصات-رنگ-میانی-اپوکسی-پلی-آمید

چسب اپوکسی پلی آمید

مقاومت کف پوش های اپوکسیدر مقایسه با سطوح بتنی در مقابل ضربه تا 3 برابر و در برابر سایش تا 15 برابر بهتر می باشد. اگر چه کف پوش های اپوکسی نوعی مواد شیمیایی هستند اما فقط در هنگام نصب این مواد اندکی بو از خود متصاعد می کنند و پس از نصب هیچ گونه بویی ندارند. کف پوش های اپوکسی در رنگ های مختلف تولید می شوند و بسته به نیاز مشتری می تواند ضخامت متفاوتی داشته باشد.

چسب-اپوکسی-پلی-آمید

رزین اپوکسی پلی آمید

برای کاربرد های سبک ضخامت 1 ثانتی متر جوابگو است اما برای کاربرد های سنگین با احتمال وارد شدن ضربه های مکانیکی و سایش به کف بهتر است از کفپوش پلی یورتان ضخیم استفاده شود. همانند تمامی مواد شیمیایی رزین اپوکسی پلی آمید نیز در دماهای بسیار بالا و بسیار پایین خواص خود را از دست خواهد داد از این رو بهتر است آنها را در مجاورت آفتاب نصب نکنید. همچنین در هنگام اجرای کف سازی توسط کف پوش های اپوکسی باید موارد ایمنی را رعایت نموده و از تماس ماده ی اپوکسی با دست، چشم و دهان جدا خودداری نمایید.