کفپوش انبار صنعتی

کفپوش انبار صنعتی

کفپوشی که داخل محیط صنعتی استفاده می شود، باید ویژگی های متفاوتی با محیط منزل داشته باشد. علت هم این است که در محیط صنعتی احتمال برای آسیب بیشتر است و از مواد شیمیایی بیشتر استفاده می شود، دستگاه های مکانیکی زیادی وجود دارند که خیلی راحت‌تر می‌ توانند به کفپوش آسیب وارد کنند. در نتیجه شما باید کاملاً تخصصی عمل کنید و به دنبال کفپوش انبار صنعتی بروید که بتواند کیفیت بالایی از خودش نشان دهد. در این مقاله تصمیم گرفتیم که ویژگی های آن ها را برایتان توضیح دهیم.

عوامل مهم در خرید کفپوش انبار صنعتی

وقتی که می خواهید به سراغ خرید کفپوش انبار صنعتی بروید، چند عوامل مختلف هستند که باید آنها را در نظر بگیرید تا خرید درستی داشته باشید و مطمئن باشید که این کفپوش ها مدت زمان طولانی برای شما کار می کند. مهمترین عواملی که باید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

گرد و غبار

قطعاً می دانید که محیط صنعت پر از آلودگی  گرد و غبار و خاک است. شما باید کفپوشی انتخاب کنید که در برابر این آلودگی‌ ها دوام بالایی داشته باشد. این که به شما می‌ گوییم پوشش‌دهی سطوح بتنی با کفپوش های رزینی گزینه مناسبی است، به خاطر این است که اثر گرد و غبار در آن ها کاهش پیدا می‌ کند. کفپوش رزینی یعنی کفپوش های اپوکسی پلی یورتان و کفپوش هایی به عنوان MMA.

تمامی این موارد برای انبار صنعتی می تواند گزینه مناسبی باشد. زمانی که اتفاقاتی مانند بسته بندی یا پالت بندی انجام می شود، گرد و غبار به حدی زیاد است که نمی‌ توان آن را انکار کرد و در نتیجه کفپوش انبار صنعتی باید در برابر این عوامل مقاومت بالایی از خودش نشان دهد. پوشش دهی بتن و کفپوش مناسب داخل انبار می تواند خیلی راحت با این گرد و غبارها مبارزه کند و آسیبی به لوازم یا کف انبار وارد نشود.

زیبایی و طراحی

شاید خیلی از شما فکر کنید که برای کفپوش انبار صنعتی نیاز نیست که ما به زیبایی فکر کنیم اما اشتباه می کنید. کفپوش های رزینی که در انبار قابل استفاده قرار می‌گیرند، از لحاظ رنگ و طراوت محیط می توانند تغییرات زیادی را ایجاد کنند. اگر شما یک سطح تمیز و براق داشته باشید؛ قطعا روی روحیه خودتان و دیگر کارکنان تاثیرگذار است. اگر مشتری و ارباب رجوع به آنجا بیاید، حس اعتماد را برانگیخته می‌ شود و کار شما تمیز تر به نظر می رسد. پس بهتر است به سراغ رنگ‌ های جذاب در کفپوش های رزینی بروید. اینکه بخواهید کف بتنی کسل کننده و کثیف داشته باشید، هرگز محیط کاری جذابی را به وجود نمی‌آورد.

راحتی در نظافت

از دیگر مواردی که در خرید کفپوش انبار صنعتی باید مورد توجه قرار دهید، این است که خیلی راحت و آسان بتوانید کفپوش را تمیز کنید. از آنجا که گرد و غبار محیط و آلودگی در این محل ها بسیار زیاد است، باید به سراغ کفپوش رزینی بروید که خیلی خوب در برابر سایش و فرسایش مقاوم باشد و گرد و غبار کمتری ایجاد کند. از طرفی این کفپوش ها به خاطر آب بندی‌شان یک لایه محافظ پوشش دهنده دارند که از نفوذ مواد و آلودگی به داخل آن ها جلوگیری می شود و شما خیلی سریع‌تر می توانید آن ها را نظافت کنید. در چنین حالتی شما یک سطح خشک هپ دارید که مشکلی ایجاد نمیکند و هزینه‌های مربوط به نظافت، جارو و شستشو هم از لیست شما حذف میشود یا خیلی کمتر خواهد شد.

مقاومت در برابر سایش

از دیگر ویژگی‌هایی که در کفپوش انبار صنعتی باید وجود داشته باشد، این است که در برابر سایش مقاومت بالایی داشته باشد. کفپوش های رزینی در انبار نسبت به سطح بتنی مقاومت بالایی دارند و این ویژگی بسیار مهم است. وسایل نقلیه در محیط صنعت و انبار بسیار زیاد است؛ وسایل نقلیه ای که خیلی سفت و زبر عمل می‌کنند و باعث ایجاد سایش می‌شوند. اگر شما از کف بتنی استفاده کنید، قطعاً سطح آنها خیلی راحت دچار ساییدگی شده اما کفپوش رزین اپوکسی سطح بتنی محافظت شده ای دارند و مقاومت آنها در برابر سایش بسیار بالاست و به این راحتی‌ها آسیب نمی بینند.

کفپوشهای انبار

کلام آخر

طبق توضیحات ارائه شده در این مقاله متوجه شدید که ویژگی‌ های کفپوش انبار صنعتی چیست. در نتیجه زمانی که می‌ خواهید اقدام به خرید آنها بکنید، خیلی راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید. سایت بهبود صنعت می‌ تواند منبع قابل اعتمادی برای خرید این کفپوش ها باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.