کفپوش اپوکسی غلطکی

کفپوش اپوکسی غلطکی به دلیل دارا بودن سطوح پرتقالی خود، از مقاومت بسیار بالایی در میان کفپوش ها برخوردار است و در برابر سایش میزان استحکام زیادی را از خود نشان می دهد.  این کفپوش ها برای مکان هایی که تردد بالایی دارند مانند پارکینگ ها و یا مکان هایی که با مواد شیمیایی در ارتباط اند مانند صنایع و کارخانه ها، بسیار می تواند مفید باشد. کفپوش اپوکسی غلطکی به دلیل عمر بسیاری بالایی که دارد و کارایی بسیار زیاد، تقاضای زیادی از سمت مشتریان دارد. در ادامه بیشتر در مورد ویژگی های این محصول توضیح می دهیم.

مقاومت بسیار خوب این کفپوش ها در مرور زمان

کفپوش اپوکسی غلطکی دارای مزایای بسیار زیادی است. از ویژگی های بارز این محصول می توان به مقاومت مکانیکی بالای این محصول اشاره کرد و حتی از این کفپوش می توان در مکان هایی استفاده کرد که ماشین های سنگین تردد دارند، مانند انبارهایی که ماشین های سنگین در آن حمل بار می کنند و در آنجا تخلیه می کنند. به دلیل اینکه این کفپوش مقاومت مکانیکی بسیار زیادی در کنار زیبایی خیره کننده ای دارد، برای همین از آن می توان در مجتمع های تجاری، مسکونی و اداری نیز  استفاده کرد.

کفپوش اپوکسی همچنین از مقاومت بسیار بالایی در مقابل اسید ها و مواد شیمیایی و هیدروکربن ها برخوردار است که باعث استفاده زیاد آن در صنایع می شود. همچنین بعضی مالکان مراکز تجاری، به دلیل جذابیت بیشتر مراکز خود، از این کفپوش بر روی سطوح سنگی و موزاییک ها استفاده می کنند.

روش اجرا اپوکسی غلطکی

اجرا اپوکسی غلطکی دارای موارد خاص و نیاز به تجربه بسیار زیاد دارد. برای این کار سعی کنید از کارشناسان با تجربه که قبلا بارها این کار را انجام داده اند کمک بگیرید و ترجیحا خود اینکار را انجام ندهید. در ادامه مراحل نصب این کفپوش را برای شما توضیح می دهیم:

آماده سازی سطح قبل از نصب کفپوش های اپوکسی غلطکی

پس از خرید کفپوش های اپوکسی غلطکی، لازم است به صورت صحیحی آن را نصب کنید. به طور کلی مهم ترین مرحله ی نصب تمامی کفپوش هایی با جنس اپوکسی این است که، کف سطحی که میخواهید بر روی آن کفپوش را نصب کنید تمیز باشد و  به گونه ای که هیچ گرد و غبار و اثرات روغنی روی آن دیده نشود. همچنین اگر کف سطحی که میخواهید روی آن کفپوش نصب کنید، دارای ترک خوردگی است، نیاز است به طور خاصی تعمیر شود. هر چه بیشتر این مواردی که گفته شد را رعایت کنید بر روی میزان چسبندگی کفپوش غلطکی شما تاثیر گذار خواهد بود و خاصیت چسبندگی آن را بالا خواهد برد. برای اینکه کفپوش اپوکسی بتواند چسبندگی بالاتری داشته باشد و آن را میخواهید بر روی سطح بتنی نصب کنید، حتما قبل از نصب کف سالن را کف سابی کنید.

استفاده از پرایمرهای با کیفیت جهت نصب اپوکسی غلطکی

شما پس از آماده سازی سطح بهتر است از موادی استفاده کنید که چسبندگی کفپوش غلطکی را بسیار بالا می برند. شما باید برای این کار قبل از اینکه کفپوش غلطکی را پهن کنید لایه پرایمر را قرار دهید.. برای اینکه سطح مورد نظر شما دارای بهترین نتیجه از نظر رنگ و پوشش باشد، لازم است بهتر است حداقل از دو لایه برای پوشش سطح سالن استفاده کنید. شما باید پس از نصب لایه ی اول حداقل دوازده ساعت به این لایه اجازه ی استراحت دهید و سپس لایه دوم را اعمال کنید، زیرا اگر این لایه ها را با سرعت پشت هم اعمال و اجرا کنید، چسبندگی بین این دو لایه به شدت پایین می آید.

در صورتی که کفپوش غلطکی را روی سطح بتنی نصب می کنید که هموار نیست با استفاده از روکش های خودتراز می توانید سطحی صاف بر روی آن به وجود بیاورید. و اگر سطحی که می خواهید روی آن کفپوش اپوکسی نصب کنید دارای آلودگی است باید از پرایمر های مخصوص در محل نصب استفاده کنید. برای آب بند کردن سطح کف سالن می توانید روی کف زمین  کفپوش اپوکسی نصب کنید و از وجود هرگونه گرد و غبار بر روی آن جلوگیری کنید. همچنین با استفاده از پوشش کف، نظافت سطوح بسیار ساده و راحت می شود.

برای پیاده سازی و اجرای کفپوش غلطکی  در انتهای کار برای اجرای لایه ی اخر، با غلطک کشیدن روی آن لایه، کار را به اتمام می رسانیم. در ابتدا این کفپوش فقط 300 میکرون قطر دارد اما پس از انجام مراحل زیر سازی و کشیدن غلطک بر روی آن در مراحل اخر به ضخامتی حدود 1 الی یک و نیم میلی متر می رسد. همچنین باید در نظر داشته باشید که در روش غلطکی نیازی به هزینه ی زیاد نسبت به روش شانه ای نمی باشد.

فرق میان کفپوش خودتراز و اپوکسی غلطکی

در صورتی که شما تفاوت های میان کفپوش های اپوکسی غلطکی و خودتراز را بدانید می توانید انتخابی منطقی نسبت به نیاز خود داشته باشید. در کفپوش های غلطکی در لایه ی آخر از یک لایه ی پشمی برای پیاده سازی استفاده می شود. علت اصلی این پوست پرتقالی بودن در کفپوش اپوکسی غلطکی در این است که روی آن در مرحله آخر غلطک کشیده می شود. ولی کفپوش های خودتراز کاملا صاف و صیقلی هستند.

تفاوت بعدی کفپوش غلطکی و کفپوش خودتراز در این است که ضخامت کفپوش خودتراز بسیار بیشتر از کفپوش های غلطکی است. اگر برای کفپوش نیاز به یک سطح صیقلی دارید نمی توانید از کفپوش های غلطکی استفاده کنید. همچنین مراحل اجرای کفپوش غلطکی بسیار آسان تر از کفپوش های خودتراز است . و در اجرا کفپوش های خودتراز فرد نیازمند تجربه ای بالا و مهارت زیادی می باشد و به دلیل سختی کار باید از کارشناسان باتجربه حتما استفاده کنید.

بهترین استفاده از کفپوش های غلطکی زمانی است که امکان دارد در محیط شما روغن جاری شود و این کفپوش به دلیل داشتن سطحی پرتقالی و مقاومت خود جلوی جاری شدن روغن به سالن را می گیرد. از کفپوش خودتراز بیشتر در مکان هایی مانند زمین های ورزشی و و صنایع دارویی استفاده می شود چراکه دارای ضخامت بالایی هستند و مقاوت بسیار زیادی در برابر سایش دارند.

تفاوت های هزینه و میزان مصرف مواد

زمانی که کفپوش اپوکسی را با غلطک اجرا و نصب می کنید، میزان مصرف مواد شما پایین می آید و در نتیجه روی پایین آمدن هزینه شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، برای اجرای یک سیستم کفپوش اپوکسی غلتکی که شامل مواد پرایمر و دو لایه که با غلطک اجرا می شوند، نیازمند 500 الی 700 گرم مواد به ازای هر متر مربع هستیم و قطر کفپوش اپوکسی قطکی در این حالت حدود 400 میکرون می باشد اما در زمان استفاده از  کفپوش های خودتراز برایی نصب آن با ضخامت 2 میلی متر نیازمند 3 یا 4 کیلوگرم مواداپوکسی در هر متر مربع هستیم.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.