کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

کفپوش اپوکسی سالن ورزشی چه ویژگی هایی دارد؟

به کار گیری اپوکسی در سالن‌ های ورزشی جایگزین مناسبی برای دیگر مواد است. زیرا در برابر فرسایش و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می‌ دهد. به عبارتی در سالن‌ های ورزشی که تحت تاثیر فشار زیادی قرار دارند، این مدل کفپوش گزینه مناسبی است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ های کفپوش اپوکسی سالن ورزشی با ما همراه باشید.

معرفی ویژگی های کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

دیگر دوره استفاده از فلز و چوب در سالن های ورزشی به عنوان کفپوش سرآمده است. در حال حاضر کفپوش های اپوکسی در این محیط ها به کار گرفته می شوند. شاید برایتان سوال شود که دلیل طرفداران زیاد این مدل ها چیست. دلیل اینکه استفاده از کفپوش اپوکسی در باشگاه ها متداول است، ویژگی های باور نکردنی آن ها است که در ادامه به این مشخصه ها پرداخته ایم:

تنوع گسترده

اولین ویژگی که برای کفپوش اپوکسی سالن ورزشی می ‌توان به حساب آورد، تنوع ظاهری گسترده است. این مدل‌ ها به خصوص کفپوش پلی یورتان با ظاهر شفاف و زیبا، تنوع گسترده‌ ای دارند؛ طوری که هر ورزشکاری را برای تمرین کردن به سوی خود می‌ کشاند. به بیانی هنگام خرید گزینه‌ های متعددی برای انتخاب وجود دارند؛ به این ترتیب شما راحت‌ تر می ‌توانید هماهنگی خوبی را در پروژه ورزشی خود ایجاد کنید تا شاهد افزایش مشتریانتان شوید.

قابلیت شستشوی آسان

از دیگر ویژگی ‌های مدل اپوکسی که نوعی کفپوش صنعتی به حساب می‌ آید، قابلیت نظافت آسان است. به هر حال سالن ورزشی یک محیط پر رفت و آمد است و ممکن است سطح کفپوش به مرور کثیف شود. خوشبختانه این مدل‌ ها به دلیل اینکه فاقد خاصیت جذب کننده هستند، آلاینده ‌ها را به خود جذب نمی‌ کنند. به خاطر همین خیلی راحت با وسایل پاک کننده مختصری می ‌توان سطح کفپوش اپوکسی را تمیز کرد و هیچ گونه زحمتی را متحمل نشد.

کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

صاف و هموار

با استفاده از این مدل کفپوش صنعتی می ‌توان یک سطح صاف و هموار برای تردد ورزشکاران ایجاد کرد. در حقیقت اگر در اجرای این کفپوش ‌ها تمام استاندارد ها رعایت شود، سطح بیش از پیش هموار خواهد شد؛ زیرا اجرای اصولی و آماده ‌سازی سطح سبب می‌ شود تا نقایص سطوح برطرف شود و یک سطح یک دست پدید آید.

لیز نبودن

یکی دیگر از ویژگی ‌های کفپوش اپوکسی مخصوص سالن ورزشی، کاهش اصطکاک و لیز نبودن است. شاید با خود فکر کنید که کفپوش اپوکسی سطح را لیز خواهد کرد. اما باید بدانید که این ماده پس از خشک شدن کامل، اصطکاک کنترل شده ‌ای به سطح می ‌بخشد تا ورزشکاران با انجام فعالیت‌ های ورزشی لیز نخورند و اتفاقی برایشان نیفتد. بنابراین استفاده از این مدل کفپوش صنعتی علاوه بر افزایش امنیت بدنسازان، باعث بهبود عملکردشان خواهد شد.

طول عمر بالا

ماندگاری بالای کفپوش اپوکسی سالن ورزشی در مقایسه با کفپوش‌ های معمولی موجب شده تا بتوان از آن ها سال‌ های سال استفاده کرد؛ به طوری که طول عمر آن تا ۱۵ سال تخمین زده شده است.

مقاومت بالا

اگر کفپوش پلی یورتان به صورت اصولی روی سطوح اجرا شود، در برابر آسیب‌ ها از خود مقاومت نشان خواهد داد. طبیعتاً کفپوش سالن ورزشی بیش از هر محیط دیگری در معرض ضربه ‌ها قرار دارد؛ زیرا افراد مختلف در حال بازی کردن با توپ هستند. اما خوشبختانه کفپوش اپوکسی در برابر ضربات توپ واکنش مناسبی از خود نشان می ‌دهد. همین مسئله سبب می‌ شود تا سال ‌های سال بتوانید از کفپوش اپوکسی در سالن ورزشی استفاده کنید.

به صرفه بودن

از لحاظ قیمتی کفپوش اپوکسی با کفپوش‌ های معمولی متفاوت است. به طور کلی، این کفپوش‌ ها به دلیل آنکه تولید داخل هستند و در نهایت باعث کاهش هزینه‌ های پروژه شما خواهند شد، مقرون به صرفه محسوب می ‌شوند. البته در هنگام تخمین قیمت مساحت محیط مورد نظر نیز مهم است. هر چقدر سالن مساحت بیشتری داشته باشد، قیمت کفپوش افزایش خواهد یافت. برای کاهش هزینه‌ ها لازم است زیر سازی و آماده‌ سازی سطح را به خوبی انجام دهید.

سخن پایانی

امروزه کاربرد کفپوش اپوکسی سالن ورزشی از هیچکس پنهان نیست. این کفپوش‌ ها در سالن ‌های ورزشی بسیار پر طرفدار هستند. در واقع اگر آن ها به صورت اصولی اجرا شوند، با داشتن ویژگی‌ های خوب و متعدد می ‌توانند گزینه مناسبی برای این مکان‌ های شلوغ باشند. به طور خلاصه، از ویژگی ‌های آن ها می ‌توان به ایمن بودن، لیز نبودن، مقاومت و ماندگاری بالا، قابلیت شستشوی آسان و صاف و هموار بودن اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.