مزایای کفپوش اپوکسی

مزایای کفپوش اپوکسی چیست؟

یکی از محبوب‌ ترین انواع کفپوش صنعتی، کفپوش اپوکسی است. از یک طرف زیبایی آن ها و از طرفی سختی و مقاومتشان زبانزد است. در حقیقت این کف‌پوش ‌های کاربردی به دلیل ساختار منحصر به فرد خود بسیار پر طرفدار هستند؛ اما به راستی مزایای کفپوش اپوکسی چیست. برای با خبر شدن از این مزایا با ما همراه باشید.

نگاهی به لیست مزایای کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یا کفپوش پلیمری از دو بخش رزین و سخت کننده خلق شده است. در حقیقت اپوکسی می ‌تواند به عنوان بستری برای سطوح بتن، چوب، کاشی یا بسیاری دیگر از کف ‌های صنعتی در نظر گرفته ‌شود. پس همانطور که مشخص است این نوع کفپوش‌ها مناسب انواع کف‌ ها هستند. برای پاسخ به سوال مزایای کفپوش اپوکسی چیست؟ بهتر است نگاهی به لیست مزایا و نکات مثبت آن بیندازید تا این موضوع کاملاً برایتان جا بیفتد.

استحکام زیاد

اصلی ‌ترین مزایای کفپوش اپوکسی، سختی و استحکام زیاد آن به شمار می‌ رود. از این نوع کفپوش ‌ها نه تنها می ‌توان در منزل استفاده کرد؛ بلکه آن ها قابل استفاده در پارکینگ های مختلف هم هستند. طوری که گاهی از آن ها به عنوان کفپوش پارکینگ نیز یاد می‌ شود. در حقیقت به دلیل استحکام بالایشان در برابر عبور و مرور خودرو ها مقاوم هستند و از بین نمی ‌روند.

تنوع زیاد

خوشبختانه این مدل کفپوش صنعتی، در رنگ بندی ‌های متنوعی تولید می‌شود تا شما بتوانید به هماهنگی و رنگ ‌بندی خاص محیط مورد نظر خود پایبند باشید. جهت خرید کفپوش پارکینگ نیز می‌ توانید طبق سلیقه خود عمل کنید.

مزایای کفپوش اپوکسی

فاقد مواد سمی

درست است که در ساخت کفپوش ‌های اپوکسی از مواد شیمیایی استفاده شده؛ اما اجرای آن ها در محیط‌ های بسته هیچ خطری ندارد. به بیانی زمانی که آن ها مایع و رقیق شده هستند، باید تمام نکات امنیتی رعایت شود؛ اما بعد از خشکی کامل کفپوش‌ های اپوکسی، هیچ آلاینده سمی از آن ها انتشار نمی‌ یابد. پس نگرانی از این بابت نیست.

غیر قابل اشتعال

از دیگر مزایای کفپوش اپوکسی می ‌توان به ضد حریق بودن آن ها اشاره کرد. باید بدانید که این کفپوش ‌ها در اثر تماس با آتش ذوب نمی ‌شوند و به عنوان یک کفپوش اپوکسی ضد حریق شمرده می‌ شوند. به این ترتیب امنیت محیط‌ های مختلف بالا می ‌رود و نگرانی بابت حریق یا آتش سوزی نخواهد بود.

مقاومت در برابر لکه و آب

انواع مختلف کفپوش ممکن است در اثر مواجهه با آب یا لکه کثیف شوند و جذابیت اولیه خود را از دست بدهند. اما کفپوش ‌های اپوکسی با داشتن ویژگی مقاومت در برابر لکه و آب، آسیب نمی ‌بینند. همچنین امکان نظافت آن ها به راحتی وجود دارد.

ظاهر زیبا

یکی دیگر از مزایای این مدل کفپوش صنعتی، داشتن ظاهر زیبا است. با خرید این نوع کفپوش ‌ها علاوه بر برخورداری از مزایای منحصر به فرد می ‌توانید از زیبایی آن ها لذت ببرید. در واقع اتفاق‌ های متعدد که زیبایی کفپوش ‌های معمولی را از بین می ‌برند، در کاهش جذابیت کف‌پوش اپوکسی ناتوان هستند.

سازگاری با محیط زیست

اگر جز افراد دوستدار محیط زیست هستید و این مورد برایتان مهم است، باید بدانید که این مدل کفپوش پارکینگ هیچ خطری برای محیط زیست ندارد. به علاوه نصب آن نیز با تولید ضایعات کمتری همراه است. برای تمیز کردن آن هم نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مضر برای طبیعت نیست. با تمام این موارد می ‌توان به این نتیجه رسید که اپوکسی کاملاً سازگار با محیط زیست است.

تعمیر و نگهداری راحت

اگر نگران نگهداری از کفپوش اپوکسی هستید، باید بدانید که مراقبت از آن ها بسیار آسان است. به بیانی این مدل با داشتن ساختار خاص در مقابل ترک و تراشه مقاوم است. همچنین به دلیل اینکه فاقد درز است، نظافت و نگهداری از آن راحت خواهد بود.

مقرون به صرفه

از ویژگی ‌های جذاب این نوع کفپوش پارکینگ می ‌توان به به صرفه بودن آن اشاره کرد. به صرفه بودن به این معناست که به دلیل طول عمر بالای این محصول می ‌توان تا سال ‌ها از آن بدون نیاز به هزینه تعمیر خاصی استفاده کرد.

سخن آخر

خرید کفپوش اپوکسی به عنوان کفپوش پارکینگ مزایای زیادی دارد. این مدل‌ ها با داشتن قیمت مقرون به صرفه و جنس با کیفیت، هزینه تمام شده پروژه شما را کاهش می‌دهند. خلاصه برای داشتن یک کفپوش مقاوم، متنوع، زیبا و امن می‌توانید این محصولات را تهیه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.