ملات ضد اسید چیست؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ملات ضد اسید چیست؟ در این مطلب قصد داریم تا به پاسخ این سوال بپردازیم. ملات ضد اسید محصولی است که بر پایه ترکیبات معدنی سنگین ساخته شده و در مکان‌هایی که با مواد شیمیایی، به خصوص مواد قلیایی سروکار دارند استفاده می شود. این ملات‌ها در پوشش دهی سطح های بتنی و فلزی و نصب کاشی های ضد اسید کاربردهای فراوانی از خود نشان می دهند. برای آب بندی استخر نیز ملاتهای ضد اسید گزینه های بسیار مناسبی می باشند.

ملات ضد اسید

انواع مختلفی از ملات های ضد اسید در بازار موجود است که برخی از مهمترین آن‌ها عبارت هستند از: ملات ضد اسید پایه سیلیکاتی ،ملات ضد اسید پایه رزین، ملات ضد اسید پایه فوران، مقاومت حرارتی بالا، مقاومت مکانیکی مناسب، پایداری خوب، مقاومت شیمیایی منحصر به فرد و چسبندگی عالی از ویژگی‌های یک ملات ضد اسید با کیفیت است.

انواع ملات ضد اسید

ملات های ضد اسید به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد، مقاومت بالا و پایداری خوب مورد توجه ویژه مصرف کنندگان خود قرار گرفته اند. مواردی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است، از انواع ملات ضد اسید به شمار می آیند.

  • ملات ضد اسید فوران
  • ملات ضد اسید اپوکسی
  • ملات ضد اسید وینیل استر
  • ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

ملات ضد اسید فوران، ملات ضد اسید اپوکسی، ملات ضد اسید وینیل استری، ملات ضد اسید سیلیکاتی این ملات ها دارای کاربردهای گوناگونی هستند. مکان‌هایی که در معرض مواد شیمیایی مختلف قرار دارند همچون آزمایشگاه‌ها، کارخانجات شیمیایی و غذایی، صنایع آب و فاضلاب، استخرها و صنایع پتروشیمی نیازمند استفاده از ملات‌های ضد اسیدی هستند.

همچنین یکی از کاربردهای رایج این نوع ملات ها استفاده از آن‌ها در چسباندن، نصب و بند کشی کاشی ها بوده که چسبندگی، ضد خوردگی و مقاومت بالا این محصولات برای این کار بسیار مناسب می باشد. در مخازن الکترولیز و اتاق های باتری نیز از این نوع محصولات استفاده می شود.

ملات ضد اسید فورانی

ملات ضد اسید فورانی، ملاتی سیاه رنگ است که از دو بخش معدنی ساخته شده است. این نوع ملات یکی از پرمصرف ترین و پر فروشترین انواع ملات هایی است که در بازار موجود است. این نوع ملات ها برای مکان هایی که در معرض عوامل شیمیایی و یا آب و هوای گرم هستند بسیار مناسب می باشند. رزین، پودر مواد افزودنی پر کننده معدنی و کاتالیزگر اعضای سازنده ملات های ضد اسید فورانی هستند.

این محصولات در نصب کاشی‌ کاری ضد اسید، در صنایع مختلف و کارخانه‌های تولید کود شیمیایی کاربردهای فراوانی دارند. اگر محصول ملاتی که خریداری می کنید از جای مطمئنی خریداری شده باشد و کیفیت مطلوبی داشته باشد می توانید از ویژگی های خارق العاده اش بهره مند گردید. مقاومت مکانیکی خوب، خاصیت ضد خوردگی قابل توجه و مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل شیمیایی از جمله ویژگی‌هایی است که سبب محبوبیت این ملات ها گشته است.

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم یکی از محصولات منحصر به فرد و با کیفیت به حساب می آید. این نوع ملات ها از محلول سيليكات پتاسيم و پودر ضد اسيد بر پايه سيليكا ساخته می شوند. پایداری حرارتی بسیار بالا تا دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد یکی از ویژگی های حائز اهمیت این ملات ها می باشد. از دیگر ویژگی های خوب ملات های ضد اسید سیلیکات پتاسیم می توان به دوام و ماندگاری بسیار بالا و خاصیت ضد خوردگی عالی آنها اشاره کرد.

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

از این نوع ملات ها در نصب و چسباندن کاشی ها و آجرهای ضد اسید، برای بند کشی کاشی ها، در پوشش سطوح در معرض مواد شیمیایی و اتاق های باتری استفاده می شود. همچنین این نوع از ملات های ضد سیمان برای استفاده در مکان هایی نظیر کارخانه های صنایع غذایی، کارخانه های کودهای شیمیایی و مخازن الکترولیز گزینه های بسیار مناسبی محسوب می شوند.

قیمت ملات ضد اسید و قلیا

قیمت ملات ضد اسید و قلیا به نسبت کیفیت و ویژگی های خارق العاده آن بسیار مناسب می باشد. ملات هایی که خاصیت ضد اسیدی و ضد قلیایی دارند به دلیل مزایای که استفاده از آنها به همراه دارد از فروش خوبی برخوردار هستند.

ملات های ضد اسیدی و قلیایی انواع مختلفی دارند که معروفترین آنها عبارت هستند از: ملات های پایه فورانی – ملات های پایه سیلیکاتی -ملات های پایه وینیل استر- ملات های پایه اپوکسی هر یک از این نوع ملات ها دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و کاربردهای خاص خود را دارد.

در این میان می توان گفت که ملات های پایه فورانی از فروش بهتری برخوردار می باشند. مقاومت بالای این نوع ملات ها نسبت به شرایط اسیدی و بازی، خوردگی و عوامل مکانیکی و شیمیایی در کنار دوام خوب و پایداری حرارتی بالا موجب شده این محصولات به عنوان گزینه مناسب خریداران انتخاب شوند.

ملات ضد اسید اپوکسی

ملات ضد اسید اپوکسی یکی از محصولات محبوب میان مصرف کننده ها می باشد که از قیمت نسبتا مناسبی نیز برخوردار است. این نوع ملات خاص از چهار جزء مختلف بر پایه رزین اپوکسی تهیه می شود.

ساختار پلیمری که در روند ساخت ملات به وجود می آید، بعد از مراحل پخت و واکنش سبب می شود تا این محصول سختی، چسبندگی و پایداری شگفت انگیزی پیدا کند. پایداری مکانیکی و حرارتی این نوع ملات بسیار خوب است.

 

چسبندگی این ملات به طور مثال زدنی بالا است و به همین خاطر عملکرد منحصر به فردی در زمینه چسباندن کاشی، آجر و بتن از خود نشان می دهد. یکی دیگر از خصوصیات جالب توجه ملات های ضد اسید اپوکسی مقاومت آنها در برابر خوردگی و شرایط اسیدی است.

این محصولات در کفپوش ها، پوشش مخازن ذخیره سازی، راکتورها، کارخانجات صنایع شیمیایی، کارخانجات صنایع غذایی و آب و فاضلاب استفاده می شوند.

ساخت ملات ضد اسید

روند ساخت ملات ضد اسید در میزان کیفیت آن تاثیرگذار می باشد. به طور کلی ملات ماده ای خمیری شکل است که مصالح مختلف را به هم متصل می سازد و فضای ایجاد شده میان آنها را پر می نماید.

برتری که ملات های ضد اسید نسبت به سایر ملات ها دارند این است که دارای خاصیت ضد خوردگی و مقاومت در برابر محیط های شیمیایی می باشند. این محصولات چند جزئی هستند و در ساختار آنها مواد معدنی به کار برده شده است.

این نوع ملات ها در برابر حرارت بالا، مواد شیمیایی و آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. در برخی موارد همچون ملات های ضد اسید اپوکسی خاصیت چسبندگی نیز به طور قابل توجهی بیشتر از سایر ملات ها است. میزان مصرفی ملات های ضد اسید به ضخامت مورد نظر مصرف کننده بستگی دارد. قیمت این نوع ملات ها نسبت به کاراییشان مناسب می باشد.

فروش ملات ضد اسید

فروش ملات ضد اسید در بازار امروز از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار می باشد. ملات های ضد اسید نسبت به سایر محصولات مشابه خود خصوصیات بهتری داشته و قیمت آنها نیز به نسبت کارایی که دارند بسیار مناسب است.

در هنگام خرید این نوع ملات ها توجه داشته باشید که خرید خود را از شرکت معتبری انجام داده تا کیفیت محصول بالا باشد. در صورتی که محصول با کیفیتی خریداری نمایید هزینه ای که پرداخت کرده اید به هدر نرفته و تا مدت ها می توانید از شر خرابی و مشکلات دیگر آسوده خاطر باشید.

توجه داشته باشید که اگر مصالح شما خوب باشند اما از ملات مناسبی استفاده نکنید خرابی به بار آمده و سایر هزینه های شما هم به هدر می رود. ملات های ضد اسید بهترین و با دوام ترین نوع ملات برای مکان هایی است که در معرض حرارت بالا و آلودگی مواد شیمیایی قرار دارند.

کاشی کاری ضد اسید

تولیدکنندگان کاشی کاری ضد اسید با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان خود با کیفیت ترین نوع این محصولات را به بازار عرضه می کنند. با شناخت کافی این محصول می توانید از مزایای استفاده از آن بهره‌مند گردید.

کاشی کاری ضد اسید

ملات‌های ضد اسید سال هاست که امتحان خود را نزد مشتریان پس داده و دوام و مقاومت آنها مثال زدنی می باشد. اگر ملات ضد اسید ساخته شده دارای استانداردهای مورد نیاز باشد، چسبندگی خوبی داشته، حرارت را تا میزان زیادی تحمل کرده و نسبت به عوامل فیزیکی و شیمیایی مقاوم خواهد بود.

امروزه ملات‌های ضد اسید به طور گسترده ای در اماکنی که در معرض مواد شیمیایی قرار دارند استفاده می شوند. ملات‌های ضد اسید با دوام خوب خود و خاصیت ضد خوردگی که دارند بهترین گزینه برای اتصال مصالح مختلف به هم می باشند. تولیدکنندگان داخلی با به کار بردن مواد اولیه با کیفیت بهترین ملات ممکن را تهیه می نمایند.

ملات نسوز ضد اسید

ملات نسوز ضد اسید یکی از مناسبترین نوع ملات‌ها برای مکان‌هایی است که در معرض حرارت بالا قرار دارند.

این ملات‌ها از ترکیب پودری از مواد اولیه سرامیک نسوز که معمولا پودر پایه سیلیسی بوده با سایر مواد شیمیایی تهیه می شوند. ملات های نسوز ضد اسید هم به شکل مایع و هم به شکل پودری به فروش می رسند.

ملات ضد اسید نسوز

این نوع ملات‌های ضد اسید معدنی مقاوم قادر هستند حرارت های بسیار بالا تا ۹۰۰ درجه سانتی گراد را نیز تحمل کنند. استحکام و چسبندگی بسیار خوب در کنار مقاومت بالا در برابر شرایط مکانیکی و شیمیایی باعث شده است تا این محصولات از فروش خوبی در بازار فروش برخوردار باشند.

همچنین ساختار منحصر به فرد این نوع از ملات‌های اسیدی سبب شده است تا گازها نتوانند به لایه ای که با آنها پوشانده شدند نفوذ کنند. این محصولات برای چسباندن پشم‌های عایق به آجرهای کوره نیز استفاده می شوند.