انواع کفپوش ورزشی پلی یورتان

اانتخاب کفپوش مناسب برای اماکن ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یک کفپوش ورزشی باید دارای مقاومت و استحکام خوبی بوده و از طرفی دیگر استانداردهای لازم برای ورزش کردن راداشته باشد. کفپوش ورزش پلی یورتان یکی از بهترین محصولاتی است که می توان در کف سالن های ورزشی به کار برد.

کفپوش پلی یورتان زمین تنیس

عوامل متعددی وجود دارد که سبب می شود این نوع محصول طرفداران بسیاری را به خود جذب نماید. مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی مختلف نظیر قارچ ها و باکتری ها، مواد شیمیایی، حرارت و غیره از جمله مزایای این نوع کف پوش ها به شمار می آید. به همین خاطر است که ازانواع کفپوش اپوکسی پلی یورتان با طرح ها و ضخامت های گوناگون برای سالن های ورزشی استفاده می کنند. این نوع پوشش های کف سالهاست که امتحان خود را پس داده و رضایت مشتریان خود را به همراه داشته‌اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این محصول را با هم بررسی کنیم.

کفپوش سالن ورزشی فوتسال

ویژگی‌های کفپوش ورزشی پلی یورتان

  • استاندارد بالای جذب نیرو طبق استاندارد DIN
  • جلوگیری و کاهش میزان آسیب دیدگی ورزشی
  • انعطاف پذیری بالای کفپوش
  • ضد لغزش و جلوگیری از سر خوردن
  • طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
  • مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش (UV)
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • شست و شوی آسان و ضد باکتری
  • قابلیت تعمیر و ترمیم آسان

اجرای کفپوش ورزشی پلی یورتان

کفپوش ورزشی سالن بدنسازی

فضای یک باشگاه بدنسازی علاوه بر زیبایی ظاهری باید تمامی استانداردهای لازم را داشته باشد. یکی از قسمتهای مهم یک باشگاه پرورش اندام کف آن محسوب می شود. کفپوش هایی که برای این دست مکان ها به کار گرفته می شود باید تا جای ممکن ضد باکتری و ضد قارچ باشد. علاوه بر آن موضوع دیگری که در انتخاب پوشش کف مناسب برای این سالن ها باید توجه کرد این است که بتوان به راحتی آنها را تمیز کرد و در اثر شستشو زیاد خراب نشوند.

داشتن مقاومت خوب در برابر ضربه، پایداری در برابر حرارت و دوام بالا نیز از دیگر نکاتی است که در هنگام خرید کفپوش سالن بدنسازی باید مدنظر داشته باشید. انواع مختلفی از کفپوش ها را برای این منظور می توان استفاده کرد اما معمولا استفاده از پوشش های پلی یورتان، پوشش های لاستیک گرانولی و یا پوشش های پلی یورتان گرانولیمرسوم ‌تر است.

کفپوش پلی یورتان سالن بدنسازی

کفپوش ورزشی داخل سالن

یک کفپوش ورزشی داخل سالن باید دارای خاصیت ارتجاعی مناسب بوده، به میزان کافی اصطکاک داشته باشد تا ورزشکار بر روی زمین سر نخورد و قادر به کاهش فشار ضربه باشد. معمولا کفپوش های داخل سالن بسته به نوع ورزشی که در آن انجام می شود از لحاظ ظاهری و فیزیکی کمی با یکدیگر تفاوت دارند.

برای پوشش کف سالن های ورزشی از جنس های مختلفی می توان استفاده کرد. کفپوش تاتامی، کفپوش لاستیکی، کفپوش پی وی سی و کفپوش پلی یورتان از انواع پوشش هایی است که برای مکان های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل اینکه زمین های ورزشی در معرض اصطکاک و شستشو زیادی قرار دارند باید جنس خوبی داشته باشند تا دیرتر خراب شوند. اندازه، طرح و رنگ این پوشش ها با توجه به نوع ورزش موردنظر انتخاب و اجرا می شوند. نصب کفپوش و زیرسازی سالن های ورزشی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

کفپوش-ورزشی پلی ورتان گرانولی یکپارچه

کفپوش ورزشی رزمی

ورزش های رزمی طرفداران بسیار زیادی هستند. مدال هایی که ورزشکاران ایرانی هر ساله کسب می‌کنند، گواهی است برای اثبات این مدعا. اماکن ورزشی امروزه پیشرفته‌ترشده‌اند. امکانات آنها بهبود یافته و از سیستم‌های جدیدتر و با تکنولوژی بالاتری در آنها استفاده می‌شود. کفپوش ورزش های رزمی امروزه بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند.

علاوه بر لایه‌ها، مواد به کار رفته در آن‌ها نیز تغییراتی کرده‌اند. اگر شما هم یک سالن ورزشی رزمی دارید، بهتر است از بهترین کفپوش برای آن استفاده کنید. کفپوش به علت تماس مستقیم با پا در معرض آلودگی فراوان است. این آلودگی در زمان ورزش و با تعریق بدن ورزشکاران تشدیدمی‌شود. لذا بایدکفپوشی استفاده شود که بتوان این آلودگی‌ها را از روی آن به خوبی پاک نمود. در غیر اینصورت، می‌تواند منجر به انتقال بیماری‌های پوستی شده و مشکلاتی زیادی بوجود آورد. ما کفپوش های به شما ارئه می‌دهیم که علاوه بر بهداشت، ماندگاری بالایی دارند.

کفپوش رزمی ورزشی پلی یورتان

کفپوش سالن ورزشی فوتسال

کفپوش سالنهای ورزشی را می‌توان، مهمترین عامل در انتخاب آنها دانست. کفپوش تنها جایی است که ورزشکاران همیشه با آن در تماس هستند. مخصوصا در ورزشی همچون فوتسال این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد. یک کفپوش برای فوتسال باید لیز نبوده و منجر به افتادن ورزشکار در زمان دویدن نشود و به میزان کافی از اصطکاک برخوردار باشد.

اگر این اصطکاک بیش از میزان مورد نیاز باشد، تاثیر منفی خواهد داشت. باعث خواهد شد تا دویدن ورزشکار بر روی آن به دشواری صورت پذیرد. از دیگر موارد مهم که باید در زمان خرید به آن توجه کرد این است که باید کفپوش شما مقاومت بالایی داشته باشد. مقاومت می‌تواند طول عمر یک کفپوش را افزایش دهد

همچنین باید بتوان به خوبی آنرا خط‌‌کشی نمود تا بر اساس ابعاد زمین، خطهای زمین مشخص شوند. همه این ها نشان می‌دهند خرید کفپوش باید با دقت بالا و از فروشندگان معتبری همچون ما صورت پذیرد. در چینین فضایی، کفپوش ورزشی یورتان بهترین گزینه‌ای است که می‌توان استفاده کرد.

کفپوش ورزشی رزمی

 

لایه‌های کفپوش ورزشی پلی یورتان

  • پرایمر
  • لایه گرانولی
  • لایه میانی
  • روکش پلی یورتان

کفپوش سالن ورزشی دست دوم

شاید مجبور باشید از کف پوش های ورزشی دست دوم استفاده کنید. در این مواقع باید مراقب باشید که این کف پوش ها از جنس و کیفیت خوبی برخوردار باشند. این دقت باعث می‌شود تا کفپوش خریداری شده ماندگاری بالای داشته و متحمل ضرر مالی نشوید. در موقع نصب اینکفپوش‌ها بایدزیرسازی به خوبی صورت پذیرد و سطح یک دست باشد تا مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاید.

چرا که پستی و بلندی میتواند باعث افتادن و آسیب دیدگی شدید شود. به این نکته باید توجه داشته باشید که معمولا بهترین کفپوش های دست دو از مواد بازیافتی درست نمی‌شوند. معمولا شرکتهایی هستند که کفپوشهای دست دوم را از ورزشگاه‌هایی که بازسازی کرده اند یاورزشگاهایی که در حال تخریب هستند برای مصارف دیگر خریداری کرده و آنها را ترمیم می کنند. بهتر است شما از فروشندگان معتبر برای این موضوع استفاده کنید تا از کیفیت کفپوش اطمینان داشته باشید.

خرید کفپوش سالن ورزشی پلی یورتان

در این صفحه راجع به ویژگی‌ها و کاربردهای پلی یورتان در سالن‌های ورزشی صحبت کردیم. برای دریافت مشاوره‌های رایگان و خرید کفپوش ورزشی پلی یورتان می‌توانید با شماره‌های 0303516-0912 ، 22147982-021 و سایر شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در سراسر ایران هستیم.