کفپوش اپوکسی و پلی پوتان

کفپوش اپوکسی و پلی یورتان ، کدامیک برای پارکینگ مناسب است؟

در رابطه با کفپوش اپوکسی و پلی یورتان چیزی می‌دانید؟ برای مکان‌های مختلفی امروزه کفپوش استفاده می‌کنند. پارکینگ یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که امروزه توسط کفپوش‌های مختلفی کف آن را پوشش می دهند. به کارگیری کفپوش برای پارکینگ مزایای بسیار زیادی را در بر می‌گیرد. اما به دلیل تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه در پارکینگ باید کفپوشی را استفاده کرد که مقاوم باشد. اما چه کفپوش‌های بیشترین استحکام را در برابر ضربه، وزن سنگین و رطوبت دارد. با ما همراه شوید تا اطلاعات کامل‌تری در رابطه با بهترین کفپوش مناسب پارکینگ به دست بیاورید.

کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

کفپوش اپوکسی و پری یورتان هر دو جزو کفپوش‌های مطرح و مقاوم هستند. این دو کفپوش هر یک در برابر شرایط مختلف مقاومت دارد. به همین سبب با بررسی مشخصات آنها می‌توان متناسب با نوع کاربرد این کفپوش‌ها را استفاده نمود. کفپوش‌های اپوکسی از نظر زیبایی بسیار مطرح هستند. معمولاً مدل‌های اپوکسی شفافیت بسیار زیادی دارند و برای مکان‌های تاریک به دلیل نورپردازی و شفافیت مناسب‌تر خواهد بود. اما کفپوش‌های پلی یورتان نیز مزایای خاص خود را دارند. این کفپوش‌ها نسل جدیدی از کفپوش‌های با کیفیت از مواد پلیمری و محصولات شیمیایی هستند. چنین کفپوش‌ هایی قابل استفاده برای تمامی شرایط می باشند. اما در ادامه در رابطه با تفاوت کفپوش پارکینگ اپوکسی و پلی یورتان توضیحات کامل‌تری ارائه می‌شود.

کفپوش اپوکسی و پلی پوتان

تفاوت کفپوش پارکینگ اپوکسی و پلی یورتان

کفپوش‌های پارکینگ اپوکسی و پلی یورتان هر دو به عنوان کفپوش‌های مطرح هستند. اما هر یک از این کفپوش‌ها از نظر برخی مشخصات با یکدیگر تفاوت دارند. همین تفاوت باعث شده تا ما پس از بررسی معایب، مزایا، کاربرد و مشخصات بهترین را انتخاب کنیم. برخی از انواع تفاوت کفپوش پارکینگ اپوکسی و پلی یورتان عبارتند از:

  • کفپوش‌های پلی یورتان دارای انعطاف پذیری بالاتری در مقایسه با کفپوش‌های اپوکسی هستند. این انعطاف پذیری نرمش کفپوش‌ها را نیز بیشتر می‌کند.
  • هر دوی این کفپوش‌ها در برابر خط و خش مقاوم هستند اما استحکام کفپوش‌های پلی یورتان بیشتر است.
  • کفپوش‌های پلی یورتان در برابر پوسیدگی و ساییدگی استقامت بیشتری دارند. اگرچه کفپوش‌های اپوکسی کمتر در معرض پوسیدگی و ساییدگی هستند، اما این مقاومت کمتر از استقامت کفپوش‌های پلی یورتان است.
  • پلی یورتان در برابر اشعه خورشید مقاوم‌تر است و به همین سبب قابل استفاده برای فضاهای باز خواهد بود. اما کفپوش‌های اپوکسی را بیشتر برای فضای داخلی می‌توان استفاده کرد. چنانچه کفپوش اپوکسی در معرض نور خورشید قرار بگیرد، به مرور زمان رنگ خود را تغییر داده و زرد می‌شود.
  • کفپوش‌های اپوکسی در برابر مواد شیمیایی مستحکم‌تر از کفپوش‌های پلی یورتان هستند، به همین منظور بیشتر برای مراکزی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند، می‌توان از آن استفاده کرد.

اصلی‌ترین تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

  • تفاوت کفپوش پارکینگ اپوکسی و پلی یورتان میزان مقاومت آنها در برابر وزن است. میزان مقاومت کفپوش‌های اپوکسی پارکینگ بسیار بالاتر از کفپوش‌های پلی یورتان است. از این رو جدا از پارکینگ برای تمامی مراکزی که وسایل سنگین زیادی تردد دارد، می‌توان از این کفپوش استفاده کرد.
  • کفپوش‌های پلی یورتان در دو نوع مات و براق هستند و به همین سبب می‌توان برای قسمت‌های مختلف یک فضا از آنها استفاده کرد: اما در صورتی که کفپوش‌های اپوکسی تنها در یک نوع می باشند.
  • کفپوش‌های پلی یورتان پارکینگ سریع‌تر از کفپوش‌های اپوکسی اجرا می‌شوند.
  • قیمت دیگر پارامتر مهمی است که باعث تفاوت این دو محصول با یکدیگر می‌شود.
  • قدرت فشرده سازی کفپوش‌ های اپوکسی نسبت به کفپوش پلی یورتان بیشتر است. به همین سبب پلی یورتان را بیشتر برای اتاق‌های انجماد و سردخانه‌ها با دمای بسیار پایین نیز می‌توان استفاده کرد.
  • رزین‌های مورد استفاده در کفپوش‌های اپوکسی در برابر رطوبت حساسیت دارد، اما تا حدودی در برابر رطوبت مقاوم هستند. این تفاوت در مقایسه با کفپوش‌های پولی یورتان است که در برابر رطوبت بیشترین مقاومت را خواهند داشت.

نتیجه

با تفاوت کفپوش پارکینگ اپوکسی و پلی یورتان آشنا شدید. اکنون می‌دانید که کدام کفپوش برای پارکینگ مناسب‌تر است. مقاومت هر یک از این کفپوش‌ها در برابر شرایط پارکینگ باعث می‌شود تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. با مقایسه کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام گزینه را انتخاب کنید. در سایت اپوکسی فلور دسارسی به تنوعی از انواع کفپوش‌ها و اطلاعات مفید و ارزشمند در رابطه با آنها می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. همچنین کادر مجموعه اپوکسی فلور جهت ارائه اطلاعات دقیق‌تر و راهنمای شما عزیزان پاسخگو هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.