کفپوش پارکینگ

کفپوش پارکینگ در بخش های تجاری و اداری

پارکینگ اتومبیل جزو بخش های مهم از ساختمان است، چرا که همه عناصر و متریال مختلف سازه از این طریق در معرض دید قرار می‌گیرد. در نتیجه بسیار مهم است متریالی استفاده شود که از لحاظ ظاهری و کیفیت به شدت عالی باشند. سوالی که برای خیلی از شما هم پیش می‌آید، این است که کفپوش پارکینگ در بخش های تجاری و اداری باید چگونه باشد. همانطور که گفته شد؛ از آنجایی که کفپوش بیش از هر چیز دیگری در پارکینگ مخصوصاً در  مراکز تجاری در معرض دید است، پس باید نوع با کیفیت و مناسب از لحاظ ظاهری را انتخاب کرد.

ویژگی های کفپوش پارکینگ اداری برای بخش های اداری و تجاری

در مورد ویژگی های کفپوش اداری و تجاری، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

محافظت از کف سازی بتن در قسمت پارکینگ

پارکینگ هایی که در مراکز تجاری و اداری هستند، روزانه هزاران بار در معرض سایش خودروها قرار می گیرند. به خاطر همین کف سازی آنها بتنی است تا مقاومت بالایی داشته باشند. اگر این بتن ها مورد محافظت قرار نگیرد، بعد از مدتی دچار فرسودگی می شود. زیرا ترافیک و رفت و آمد خودروها بسیار زیاد است و این فرسایش و نفوذ مایعات به خاطر وجود خودروها مثل روغن هیدرولیک یا بنزین و دیگر کثیفی ها باعث می شود که یک سری آلودگی ها تجمع پیدا کنند؛ به گونه ای که شما دیگر نمی‌توانید کف را تمیز کرده و شستشو دهید و همین باعث می‌ شود ظاهر پارکینگ بعد از مدتی خیلی بد به نظر برسد.

از طرفی در زمستان هم با سرد شدن هوا مقدار آب بیشتری داخل این کف نفوذ می کند؛ تا جایی که به عمق بتن ها می رسد و در آنجا انبساط پیدا می کند؛ حتی در چنین حالتی اگر فشار به آن وارد شود، ساختار بدنه از داخل شکسته شده و ممکن است نقص و ترک خوردگی اتفاق بیفتد.

پس در چنین حالتی تنها راه چاره این است که شما از کفپوش رزینی یا کفپوش اپوکسی و پلی اورتان استفاده کنید؛ به این صورت که روی سطح بتنی که مواد آب بندی شده وجود دارد؛ از نفوذ مایعات جلوگیری کرده و مانع از ایجاد آسیب در برابر هرگونه سایش و ضربات می شود و در نهایت هم همین باعث می شود که طول عمر آنها بالا برود.

قابلیت بخش بندی

نکته مهم دیگری که در کفپوش پارکینگ اداری در بخش های تجاری و اداری باید به آن توجه شود، این است که از کفپوشی استفاده کنید که قابلیت بخش‌بندی داشته باشد؛ یعنی مرز خودروها کاملا از طریق این کفپوش ها مشخص شود. این گونه نظم زیادی را در پارکینگ شاهد خواهید بود و این یک ویژگی بسیار مهم است.

مناسب از لحاظ تمیزکاری

شما باید کفپوشی را انتخاب کنید که از لحاظ نظافت، کارتان سخت نباشد. این کار نه تنها فضای زیبا و دلنشینی را ایجاد می‌ کند، بلکه باعث می ‌‌شود شما نظم کافی را در پارکینگی که همیشه در چشم است، احساس کنید. کفپوش اپوکسی و پلی اورتان به خاطر آب بندی که دارد، از نشت مایعات داخل آن جلوگیری می شود، نظافت آن هم خیلی راحت‌ تر است، زیرا کثیفی ها و آلودگی ها به داخل نفوذ نکرده و ته‌نشین نمی شوند.

ایمنی بالا و حفظ امنیت کارکنان

ایمنی در مراکز تجاری برای کارکنان و مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید کفپوشی انتخاب کنید که از لحاظ میزان زبری و شیب بندی مناسب باشد؛ مخصوصا زمانی که قرار است پارکینگ کمی شیب داشته باشد. در چنین حالتی ماشین ها دچار لغزندگی نمی شوند که معمولاً کفپوش های پارکینگ اداری،  اپوکسی و پلی یورتان ضد لغزش هم هستند و این می‌ تواند سطح ایمنی را بالا ببرد و مانع از تصادف خودروها در داخل پارکینگ شود.

هزینه مناسب تعمیر و نگهداری

هزینه تعمیر و نگهداری کفپوش پارکینگ اداری اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا ممکن است بعد از مدت زمانی نیاز به سرویس، خط کشی مجدد یا ایجاد علائم راهنمایی باشد که معمولاً کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان خیلی کم هزینه هستند و آسیب زیادی هم نمی بینند که شما نیاز به تعمیرات گسترده پیدا کنید.

کف پوش تجاری پارکینگ

کلام آخر

با وجودِ توضیحات بالا متوجه شدید که مناسب ترین کفپوش پارکینگ اداری در بخش های تجاری و اداری چه کفپوش هایی هستند. اگر نیازمند خرید و تهیه این کفپوش ها هستید، سایت شرکت بهبد صنعت پارسا می‌تواند یک منبع قابل اعتماد و کمک کننده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.