کفپوش پلی اورتان

خصوصیات فنی کفپوش پلی اورتان

کفپوش ها انواع و اقسام مختلفی دارند، مدل های متفاوتی از آنها در صنعت و محیط منزل استفاده می شود. اینکه کدام کفپوش مناسب باشد، بستگی به این دارد که می خواهید آن را در چه محیطی با چه ویژگی هایی استفاده کنید اما به هرحال کفپوش پلی اورتان جزو کفپوش هایی است که بیش از بقیه مورد استفاده قرار می گیرد و خیلی هم طرفدار دارد. علت هم خصوصیات فنی کفپوش پلی اورتان است که ما در این مقاله به طور کامل راجع به آنها صحبت می کنیم.

خصوصیات فنی کفپوش های پلی اورتان

اگر بخواهیم به ویژگی‌های این کفپوش ها اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم که جزء بارزترین ها هستند:

انعطاف پذیری بالای کفپوش پلی اورتان

کفپوش پلی اورتان یکی از کاربردی ترین کفپوش هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد. علت هم انعطاف پذیری بالا است. یعنی شما برای هر محیطی می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید و آنها را مورد استفاده قرار دهید. انعطاف کفپوش ساختمان یک مزیت بسیار بزرگ است. این موضوع باعث می‌ شود با مشکلاتی مثل ترک خوردگی مواجه نباشید. تغییرات دمایی و جوی، گرما و سرما روی آنها باعث خسارت زیاد نشود و شما بتوانید کفپوش استاندارد را تجربه کنید که مشکلی برایشان به وجود نمی‌آید. چون در محیط های مختلف کاملا منعطف هستند.

مقاومت بالا در برابر خراشیدگی

یکی از ویژگی های مهمی که می توانیم به عنوان خصوصیات فنی کفپوش پلی اورتان راجع به انها اشاره کنیم، این است که اگر سطوح مختلف با این ترکیبات پوشش داده شوند، مقاومتشان افزایش پیدا می‌کند. یعنی به راحتی خط و خش و خراشیدگی روی آنها به وجود نمی‌آید و کیفیت بالای خود را حفظ می‌کنند. کاربردهای متنوع و گسترده‌ای دارند و پوشش کف ساختمان آسیب نمی بیند.

مقاومت کفپوش پلی اورتان در برابر اشعه فرابنفش خورشید

کفپوش پلی اورتان ساختار یکپارچه دارد؛ به گونه‌ای که در برابر تابش مستقیم نور خورشید، رنگ پریدگی یا تغییر رنگ در آن اتفاق نمی افتد. در نتیجه برای فضای باز و سطوح خارجی می تواند گزینه مناسبی باشد و این ثبات رنگ یکی از مهمترین خصوصیات است که باعث می‌شود خیلی ها این کفپوش را انتخاب کنند‌.

ضربه گیری مناسب

کفپوش ها بیش از هر ماده دیگری در برابر ضربه باید از خودشان مقاومت نشان دهند، زیرا بیشترین اعمال ضربه روی آنها وجود دارد و خیلی از کفپوش های سخت و سفت که در محیط های مختلف استفاده می‌شود، در معرض آسیب از این ضربه ها هستند اما کفپوشهای پلی اورتان این مشکل را ندارد. یعنی در نصب و اجرای آنها نکاتی رعایت می شود که می تواند انعطاف پذیری خوبی را به وجود می‌آورد و از آسیب های احتمالی هم جلوگیری می کند و این باعث می شود که شما بتوانید یک کفپوش مناسب داشته باشید که ضربه به آن آسیب وارد نمی کند.

عایق کفپوش پلی اورتان

پوشش ضد آب

از دیگر خصوصیات فنی کفپوش پلی اورتان می توان به پوشش ضد آب اشاره کرد که برای سطوح بتنی و سیمانی، سرامیک و موزاییک کاربردهای بسیار زیادی دارد. لایه که روی آنها پوشیده شده استحکام و مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. برای اینکه شما بخواهید سطوح قدیمی زیر آنها را تعمیر یا ترمیم کنید، کارتان راحت است و یک پوشش منسجم و یکپارچه در اختیار دارید. نظافت این کفپوش ها راحت است که علت آن هم پوشش ضد آب است، زیرا درز و منفذی داخل آن وجود ندارد.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

از خصوصیات فنی کفپوش پلی اورتان می‌توان به این مورد هم اشاره کرد که در برابر مواد شیمیایی پوشش کاملا مقاوم را به وجود می‌آورد که این باعث می شود برای صنایع مختلف کاربرد داشته و مایعات قوی شیمیایی به آنها آسیب وارد نکند.

کلام آخر

طبق اطلاعات موجود در این مقاله متوجه شدید که خصوصیات فنی کفپوش پلی اورتان چیست. با توضیحاتی که در این مورد برای شما ارائه دادیم، این کفپوش ها برای محیط های مختلف گزینه مناسبی هستند، زیرا ویژگی های عالی و منحصر به فرد داشته، مقاومت بالایی در برابر ضربات سنگین دارند و انعطاف پذیری بالای آنها باعث شده که برای هر محیطی مناسب باشند.

مطالب مرتبط

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.