کفپوش کلین روم یا اتاق تمیز در مکان هایی مانند بیمارستان ها و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که طراحی این فضاها حساسیت بالایی دارد برای ساخت کف آن نمی توان از کاشی یا سرامیک استفاده نمود. کفپوش کلین روم اصولا از جنس پلی یورتان است. همچنین تحمل وزن بالا در این نوع کفپوش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا تجهیزات و دستگاه های سنگین بر روی آن قرار می گیرد.

کفپوش کلین روم می تواند دارای خواص آنتی باکتریال نیز باشد. قابل شستشو بودن و مقاومت در برابر مواد شوینده از دیگر خواص این نوع کفپوش می باشد. این کفپوش ها می تواند با توجه به سلیقه ی مخاطب در رنگ های متنوع تولید گردد. همچنین استفاده از مواد نانو در ساخت این کفپوش ها باعث می شود خاصیت ضد میکروبی این کفپوش ها چند برابر شود.

کلین روم

کفپوش PVC

کفپوش کلین روم باید به صورت یکپارچه طراحی گردد تا میکروب ها و باکتری ها در درزهای آن رشد نیابد. یکی از موادی که برای ساخت کفپوش کلین روم از آن استفاده می شود پی وی سی می باشد. این ماده دوام بسیار بالایی دارد. این کفپوش ها که هموژن نیز نامیده میشوند تک لایه بوده و مقاومت بالایی در برابر خراش های سطحی دارند. کفپوش های پی وی سی به صورت رول و در اندازه های یک متر مربع می باشند.

کفپوش اپوکسی

امروزه این نوع کفپوش از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. برای ساخت این نوع کفپوش رزین و هاردنر با یکدیگر ترکیب شده و ماده ی سختی را به وجود می آورند. پس از مدت زمان معین این مایع، سخت شده و کفپوشی ضد لک و خش را به وجود می آورد.

کفپوش اپوکسی

کفپوش های پلی یورتان بیشتر برای مکان هایی که در آن داروسازی انجام می شود مناسب می باشد. این نوع کفپوش می تواند در ضخامت های مختلف تولید گردد. همچنین رنگ کفپوش پلی یورتان می تواند با توجه به سلیقه ی مشتری تولید شود. این ماده در برابر سایش بسیار مقاوم می باشد.

ویژگی های مهم کفپوش کلین روم

بسیاری از انواع کفپوش کلین روم در برابر حریق مقاوم بوده و دارای خاصیت ” خود خاموش” در آتش سوزی می باشند. اضافه نمودن مواد ضد باکتریایی به این کفپوش ها  می تواند از گسترش موارد بیماری زا جلوگیری نماید. بیشتر این کفپوش ها دارای خاصیت ضد لغزش می باشند. این کفپوش ها حتی در شرایط بسیار مرطوب می تواند از لغزش ایا و افراد جلوگیری نموده و مانع از رشد قارچ ها و باکتری ها شود.

خواص کفپوش های اپوکسی

استفاده از اپوکسی در سطوحی که با بتن پوشیده شده است می تواند از فرسایش بتن جلوگیری نماید. این ماده را می تواند با رنگ ترکیب نمود تا ترک ها را به خوبی بپوشاند و سطح زیبایی به وجود آورد. کفپوش اپوکسی کالا بدون درز و به صورت یک تکه می باشد و دوام بالایی دارد. این ماده به چسب یا ماده دیگری برای پوشش احتیاج ندارد. اپوکسی تحمل وزن بالا را دارد. سطح این کفپوش براق می باشد و می تواند نور را منعکس نماید و روشنایی محیط را افزایش دهد. تمیز کردن این کفپوش ها بسیار آسان می باشد.. به تجهیزات پیچیده برای ایجاد کفپوش احتیاج نیست.

کفپوش کلین روم

کفپوش ماژولار

از این نوع کفپوش برای نوسازی ساختمان نیز می توان استفاده نمود. گسترش این نوع کفپوش به سادگی انجام می شود. تمیز کردن کفپوش ماژولار به سادگی امکان پذیر می باشد. احتمال ریزش در این نوع کفپوش بسیار کم می باشد.

کفپوش MMA یکی دیگر از انواع کفپوش برای اتاق تمیز می باشد. این نوع کفپوش سرعت خشک شدن بسیار بالایی دارد. این محصول حساس به دما نمی باشد به همین علت می توان از آن در سردخانه ها استفاده نمود. این نوع کفپوش همچنین استحکام بسیار بالایی دارد. ابعاد این نوع محصول عموما یک متر مربع می باشد. برای متصل نمودن قطعات آن از جوش سرد استفاده می شود.

بیشتر انواع کفپوش کلین روم دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش می باشند. گارانتی نمودن این محصول باعث می شود بتوانیم به راحتی آن را انتخاب نموده و با اطمینان خاطر بیشتری خریداری نماییم. بهتر است از شرکت های تولید کننده معتبر بخواهیم کفپوش را برای ما اجرا نمایند. بسیاری از این شرکت ها مشاوره رایگان داشته که می توانند با توجه به کاربردی که از این نوع کفپوش انتظار داریم بهترین نوع آن را به ما معرفی نمایند.