علت باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر

علت باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر

علت باد کردن کفپوش اپوکسی پوستری

بسیاری از مجریان کفپوش اپوکسی و یا افرادی که از این نوع کفپوش ها در محل کار و یا محیط های مختلف اطراف خود استفاده نموده اند، با مشکل باد کردن کفپوش اپوکسی مواجه می شوند و علت بادکردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر را جویا می شوند، اگر بخواهیم علت بادکردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر و ایجاد حباب های ریز و درشت به صورت قارچ گونه در سراسر سطح پوستر را مورد بررسی قرار دهیم باید بگویم که ایجاد این حباب ها دلایل مختلفی دارد که از جمله این دلایل می توان به حبس شدن هوا در بین مواد تشکیل دهنده کفپوش اپوکسی حین ترکیب شدن جزء A و B بوسیله میکسر را نام برد. یکی دیگر از علت های باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر پوستر انجام روکش در دمای پایین می باشد. زیرا دو جزء این مخلوط داراری ویسکوزیته بالایی می باشند.

معایب باد کردن کفپوش اپوکسی

معایب باد کردن کفپوش اپوکسی

از جمله معایبی که بادکردن کفپوش اپوکسی دارد آن است که این حباب های ایجاد شده پس از مدتی به شکل تاول مانند بر روی سطح پوسته بیرونی یا پوستر روی کفپوش های اپوکسی ظاهر می شوند و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهند. از جمله دیگر معایب باد کردن کفپوش اپوکسی می توان به صدمه زدن این حباب ها به پوستر اشاره نمود، زمانی که این حباب ها بخواهند از زیر پوستر خارج شوند باید بخشی از پوستر آسیب ببیند و حفره ای بر روی پوستر ایجاد گردد تا امکان خروج آنها میسر گردد.

از بین بردن باد کردن کفپوش اپوکسی

از بین بردن باد کردن کفپوش اپوکسی

بسیاری از افراد درباره از بین بردن باد اپوکسی از ما سوال می کنند و می پرسند حال که مشکل باد کردن کفپوش اپوکسی ایجاد شده است چگونه آن را حل کنیم؟ متاسفانه باید بگویم که راه حلی برای از بین بردن باد کردن کفپوش اپوکسی پس از اجرا وجود ندارد و باید پیش از اجرای کفپوش اپوکسی به این مساله توجه نمایند و با اجرای درست مراحل کفپوش اپوکسی مانع از بروز این مشکلات شوند. برای مثال نباید دور میکسری که برای ترکیب جزء A و B استفاده می شود بیش از 600 دور بر دقیقه باشد و دور مناسب برای ترکیب مواد 300 تا 500 دور است تا اجزای تشکیل دهنده کاملا به صورت یکنواخت ترکیب گردند.

از-بین-بردن-باد-کردن-کفپوش-اپوکسی

تاثیر جنس نامرغوب در باد کردن کفپوش اپوکسی

برخی از مجریان کفپوش های اپوکسی تاثیر جنس نامرغوب در باد کردن اپوکسی را انکار می کنند .

و تماما بادکردن کفپوش را به دیگر عوامل ربط می دهند اما باید به شما صراحتا اعلام کنم .

که تاثیر جنس نامرغوب در باد کردن کفپوش اپوکسی غیر قابل اغماض است .

از مهم ترین عوامل ایجاد تاول و حفره در کفپوش های اپوکسی کیفیت بتون و منافذ موجود در آن می باشد.

لذا استفاده از متریال با کیفیت و همچنین استفاده از پرایمر مناسب و آب بندی بتون می تواند .

در کاهش احتمال وقوع این مشکل بسیار مفید باشد.

 امکان حبس هوا در دمای پایین در میان آنها زیاد است .

لذا باید قبل از انجام روکش مواد مجددا گرم شوند .

تا امکان باد کردن کفپوش اپوکسی از زیر روکش کاهش یابد.