کفپوش روی بتن

اجرای کفپوش روی بتن

خرید یک کفپوش اپوکسی با کیفیت یک بخش ماجرا است‌. اینکه شما بتوانید کفپوش‌ ها را به درستی اجرا کنید هم امر بسیار مهمی است. شاید خیلی از شما از افراد متخصص کمک بگیرید اما بعضی دیگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید. در هر صورت اجرای کفپوش روی بتن نیازمند رعایت یک سری نکات است که ما کاربردی‌ ترین و مهم ترین نکات را در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد تا کارتان را خیلی دقیق‌تر و راحت‌تر پیش ببرید.

نکات مهم برای اجرای کفپوش روی بتن

اکنون می ‌خواهیم نکات مهم برای اجرای این کفپوش‌ها را برای شما توضیح دهیم که می ‌تواند در سلامت کفپوش‌ها تا حد زیادی تاثیرگذار باشد. چنانچه می ‌خواهید از کفپوش اپوکسی برای اهداف زیبایی یا یک سری کاربردهای خاص استفاده کنید، باید از بعضی از کارها جلوگیری کنید. مثلاً اینکه مواد آب بند کننده را روی سطح بتنی که تازه است؛ نریزید یا افزودنی‌های آب‌بند کننده را به آنها اضافه نکرده و با بتن ترکیب نکنید که کارتان را دچار مشکل می‌کند.

برای اجرای کفپوش روی بتن حواستان باشد که بیش از حد اقداماتی مانند صیقلی کردن را انجام ندهید؛ یعنی اگر بخواهید در این کار افراط داشته باشید، کارتان دچار مشکل خواهد شد.

کفپوش روی بتن

صیقلی و صاف کردن بیش از حد، باعث می ‌شود که خط و خش روی کفپوش به وجود بیاید و ظاهر زیبایی را ایجاد نکند.

اگر برای آرماتوربندی بتن، میلگرد وجود داشته باشد، ممکن است مراحل اجرای کار با مشکل مواجه شود. همین عاملی برای افزایش هزینه اجرا خواهد بود. در نتیجه کارتان به تمیزی و با دقت پیش نخواهد رفت.

وجود هر گونه ضایعات پلاستیکی یا چوبی روی سطح کار مانعی ندارد و مشکلی ایجاد نمی ‌کند. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود، این است که قبل از اینکه اجرای کار را نهایی کنید. اول باید اقدام به هموار کردن تمامی این زوایا نمایید. البته هموارسازی نباید بیش از حد تحت فشار انجام شود،

زیرا ممکن است بعد از مدتی تنش و فشار از این محل بیرون بزند و برآمدگی یا برجستگی در آنها به وجود بیاید. سپس ترک خوردگی روی کفپوش اپوکسی ایجاد گردد که کارتان را با مشکل مواجه می‌کند.

اگر ترکیب شیمیایی که روی بتن ریخته‌ اید به شکل کاملا نرمال و طبیعی باشد و در محیطی قرار بگیرد که دمای معمولی و رطوبت کافی دارد، باید ۲۸ روز صبر کنید تا کفپوش روی بتن بتواند زمان کافی برای خشک شدن را داشته باشد. اگر هم شرایط محیطی به هر دلیلی مساعد نبود، باید مدت زمان بیشتری صبر کنید تا مرحله خشک شدن به طور کامل و با تمیزی اتفاق بیفتد و خیالتان راحت باشد که اجرای کفپوش روی بتن با مشکل مواجه نمی ‌شود. حتی این مورد را برای کفپوش پارکینگ هم باید رعایت کنید تا تمیزی کار کاملاً دیده شود.

برای اجرای کفپوش روی بتن نگران سیستم گرمایش از کف نباشید. این سیستم ‌ها آسیبی به کفپوش‌ها نمی‌زنند. البته به شرطی که از قبل، اجرای آنها به صورت اصولی و کاملاً دقیق انجام شده باشد.گاهی هم بعضی تجهیزات هستند که باید به زمین اتصال پیدا کنند. فرقی ندارند که شما در حال نصب کفپوش صنعتی هستید یا می‌خواهید کفپوش اپوکسی نصب کنید. در هر صورت تمامی این تجهیزات باید از قبل نصب شده باشد تا بعد از اجرای بتن‌ها آسیب دیدگی عمقی روی آن ها ایجاد نشود.اگر هر گونه آسیبی به وجود بیاید یا به صورت جزئی تخریب گردد، شما می ‌توانید آنها را رفع کنید اما اگر کندگی خیلی زیاد باشد و به عمق برسد و سطح بتن دچار مشکل شود، دیگر نمی‌ توانید آن را ترمیم کنید.

کلام آخر

اجرای کفپوش روی بتن نیازمند یک سری مهارت ‌های خاص و در نظر گرفتن نکات مهمی است. ما نکات را به طور کامل برایتان توضیح دادیم تا اگر قصد اجرای این کفپوش‌ ها را دارید، بدانید که چگونه باید اقدام کنید. با رعایت این نکات می ‌توانید اجرا را به درستی انجام دهید. البته کفپوش هم باید از نوع با کیفیت باشد. به خاطر همین ما مرجع امنی مانند سایت پوکسی فلور را به شما معرفی می‌ کنیم که می‌ توانید انواع و اقسام کفپوش‌ ها را در مدل‌ های مختلف با کیفیت بالا و قیمت مناسب از آنجا تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.