کفپوش سالن ورزشی

ترمیم کفپوش سالن ورزشی

کفپوش‌ هایی که برای سالن‌ های ورزشی استفاده می‌ شوند، یک سری ویژگی ‌های مخصوص به محیط را دارند. قطعاً کفپوش سالن ورزشی که استفاده می کنید، با کفپوش صنعتی پارکینگ یا کفپوش‌ های استخر متفاوت است. به خاطر همین ترمیم و بازسازی آن ها هم می‌ تواند متفاوت باشد. بدین منظور ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به ترمیم کفپوش سالن ورزشی با شما صحبت کرده و اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

توضیحات کلی در مورد کفپوش سالن ورزشی

فضای سالن ورزشی و باشگاه‌ ها به گونه‌ای است که رفت و آمد در آن بسیار زیاد است. از طرفی حرکاتی که در این سالن‌ ها انجام می‌ شود، با حرکت بدنی یک فرد معمولی که در حال پیاده‌روی است، کاملاً متفاوت خواهد بود.

ضربه ‌ها و فشارهای سنگینی که به کفپوش سالن ورزشی وارد می‌ شود را هم باید در نظر گرفت. از طرفی ظاهر خوب این کفپوش‌ها می ‌تواند روی جذابیت کل سالن ورزشی تاثیرگذار باشد.

با آگاهی از تمامی نکاتی که ذکر شد، شما باید سعی کنید که یک کفپوش مناسب را برای سالن ورزشی انتخاب کنید که از ایجاد آسیب‌ های احتمالی جلوگیری کند.

بازسازی و ترمیم کفپوش سالن ورزشی

وقتی که می‌ خواهید اقدام به تعویض، بازسازی یا ترمیم کفپوش سالن ورزشی کنید، باید حواستان به کیفیت و انتخاب جنس مورد نظر باشد که اهمیت بسیار زیادی در نتیجه کارتان خواهد داشت. برای بازسازی این کفپوش‌ ها حتماً باید یک سری نکات را جدی بگیرید و به آن ها توجه داشته باشید.

چنانچه قرار است یک سالن بزرگ را که کفپوش‌ های خیلی خاص دارد و کفپوش سالن ورزشی که از جایشان درآمده است را ترمیم و بازسازی کنید، حتماً باید حواستان به یک سری از جوانب باشد. باید به سراغ کفپوش ‌هایی بروید که حداکثر کیفیت را دارد. چراکه اگر بخواهید از کفپوش‌ هایی بی کیفیت و دوام پایین برای این محیط‌ها استفاده کنید، مطمئن باشید حرکات سنگین قطعاً به آنها آسیب وارد خواهد کرد.

همچنین: کفپوش پارکینگ

کفپوش سالن ورزشی

نکات مهم برای بازسازی و ترمیم کفپوش سالن ورزشی

فرقی ندارد که شما می‌ خواهید کفپوش صنعتی را ترمیم و بازسازی کنید یا به سراغ کفپوش سالن ورزشی بروید. در هر صورت بعضی نکات است که باید رعایت کنید.

اصول استانداردسازی

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که تمامی اصول استانداردسازی داخل کفپوش سالن ورزشی رعایت شده باشد. این اصول نه تنها می‌ تواند طول عمر کفپوش را افزایش دهد، بلکه به افزایش سطح سلامت و امنیت ورزشکاران هم کمک می‌ کند.

نوع، جنس و ضخامت کفپوش

مورد دیگری که باید به آنها توجه کنید، نوع و جنس کفپوش است. کفپوش سالن ورزشی از جمله سالن فوتسال و والیبال که استفاده می‌کنید، با کف‌پوشی که برای سالن کشتی و بدنسازی استفاده می ‌شود، قطعاً متفاوت خواهد بود. در سالن ‌های بدنسازی شما باید از وزنه‌ های سنگین استفاده کنید. این وزنه‌ ها چند وقت یکبار روی زمین می ‌افتند و به هر دلیلی به آن ها ضربات سختی وارد می ‌کنند. در نتیجه کفپوش سالن ورزشی باید ضخامت و استحکام لازم را داشته باشند.

معمولاً برای این محیط باید به سراغ کفپوش ‌های پی‌وی‌سی، گرانول یا چمن مصنوعی بروید که گزینه‌ های عالی هستند و مقاومت خوبی را به وجود می ‌آورند. کفپوش ‌هایی که معرفی کردیم، برای سالن ‌های ورزشی دیگر از جمله سالن والیبال، بسکتبال و فوتسال هم گزینه مناسبی است.

ضخامت بالاتر کفپوش سالن ورزشی و تراکم‌ های بیشتر هم باعث افزایش مقاومت آن ها نیز خواهد شد.

زیرسازی اصولی

نکته مهمی که در مورد کفپوش سالن ورزشی مهم است، بعد از اینکه شما از آنها استفاده می‌کنید، قطعاً نیاز به ترمیم خواهد بود. چنانچه زیرسازی درست و دقیق انجام شده باشد، قطعاً کیفیت آن ها در طولانی مدت حفظ خواهد شد و هیچ صدمه‌ ای به کفپوش سالن ورزشی وارد نمی ‌شود.

جمع‌ بندی

برای خرید کفپوش اپوکسی، پلی یورتان یا هر مورد دیگری که برای سالن‌ های مختلف و مکان‌های متفاوت اجرا می ‌شوند، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. از طرفی مسئله مربوط به بازسازی و ترمیم هم اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در این مبحث راجع به ترمیم کفپوش سالن ورزشی به طور کامل برای شما صحبت کردیم. اگر می‌ خواهید اقدام به تهیه و تولید کفپوش سالن ورزشی کنید، به سایت اپوکسی فلور یا بهبد صنعت پارسا مراجعه کنید که به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌ کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.