تفاوت کفپوش اپوکسی با بتومکس

تفاوت کفپوش اپوکسی با بتومکس

کفپوش اپوکسی به عنوان یکی از مقاوم‌ ترین کفپوش‌ هایی شناخته می‌ شود که می‌ توانید برای محیط‌های مختلف از آنها استفاده کنید اما این روزها انواع بیشتری از این کفپوش‌ها در دسترس هستند. یکی از آن ها کفپوش بتومکس است. حال می‌ خواهیم بدانیم که تفاوت کفپوش اپوکسی با بتومکس دقیقاً چیست. با شناخت این تفاوت‌ها قطعاً می‌توانید خرید کفپوش را بهتر و دقیق‌تر انجام دهید. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این زمینه به دست بیاورید.

تعریف کفپوش بتومکس چیست؟

خیلی از شما راجع به کفپوش اپوکسی اطلاعات دارید اما کفپوش بتومکس را نمی ‌شناسید. قبل از اینکه تفاوت آنها را توضیح دهیم، بهتر است که یک تعریف راجع به این کفپوش‌ها داشته باشیم. کفپوش بتومکس یک نوع کفپوش صنعتی به حساب می‌ آید که به آن بتن پولیشی هم گفته می‌ شود. ساختاری که داخل این کفپوش ‌ها وجود دارد، شامل متراکم کننده‌ های شیمیایی یا بتن فیلر است. وجود این متراکم کننده‌ ها باعث می‌ شود که شما بتوانید منافذ داخل بتن را به خوبی پر کنید. همچنین از ابزارهای خاص استفاده کنید و آنها را به شکل‌ های مختلف در بیاورید.

مقایسه کفپوش اپوکسی و بتومکس از لحاظ وضوح و شفافیت

اگر بخواهیم این دو مورد را از لحاظ وضوح و شفافیت با یکدیگر مقایسه کنیم و تفاوتشان را بفهمیم، باید گفت که شما می‌ توانید کفپوش ‌های بتومکس را از لحاظ رفلکس یا انعکاس نور به خوبی تنظیم کنید که ۴ سطح را در اختیار شما قرار می‌ دهد.  در واقع قابلیت تنظیم نور در آنها به عنوان یک وجه تمایز شناخته می‌ شود.

می ‌توانید میزان آینه‌ای بودن آن ها را بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ درجه تنظیم کنید. در صورتی که در کفپوش‌ های اپوکسی چنین قابلیتی وجود ندارد. یعنی شما فقط می‌ توانید کفپوش اپوکسی را در سطوح مختلف اجرا کنید و لایه رویی آن را به صورت مات یا براق در بیاورید. در غیر این صورت دیگر کاری نمی ‌توانید برای وضوح و شفافیت انجام دهید.

تفاوت کفپوش اپوکسی با بتومکس

مقایسه کفپوش بتومکس با اپوکسی از لحاظ طول عمر

مهم‌ ترین تفاوتی که بین این دو مورد وجود دارد، طول عمر است. طول عمر کفپوش‌ های بتومکس حدوداً ۳۰ سال است. جالب‌تر اینکه شما می‌ توانید یک میکروفیلم روی سطح آنها اضافه کنید و عمرشان را تا ۵۰ سال هم افزایش دهید اما طول عمر کفپوش اپوکسی بستگی به عوامل مختلف از جمله کیفیت، ضخامت و میزان تردد روی آن دارد و نمی‌ توان برای همه آنها یک عدد تخمین زد.

مقایسه کفپوش اپوکسی و بتومکس از لحاظ ایمنی

کفپوش‌ های اپوکسی تا ۷۰ درصد نور را در محیط انعکاس می ‌دهند. در نتیجه سطح دید افزایش پیدا کرده و همین باعث افزایش ایمنی خواهد شد. از طرفی بدون درز و ضد لغزش هستند. همین باعث می‌ شود احتمال سقوط و تصادف کم شود اما کفپوش بتومکس ۱۰۰ نور را انعکاس می‌ دهد. همین باعث می‌ شود در هزینه‌ ها و انرژی تا حد زیادی صرفه‌ جویی شود. در نتیجه هر دو مورد گزینه خوبی هستند. اما بتومکس از لحاظ ایمنی بهتر است و از طرفی مقاومت بالایی در برابر تنش حرارتی دارد و ترک خوردگی در آن اتفاق نمی‌ افتد و برای محیط زیست و انسان هم هیچ خطری ایجاد نمی ‌کند.

مقایسه کفپوش بتومکس و اپوکسی از لحاظ مقاومت

کفپوش اپوکسی در برابر مواد قلیایی و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. همچنین مقاومت آن در برابر لغزش، تغییرات دمایی، عناصر باکتریایی و روغن بسیار زیاد است. کفپوش بتومکس هم ساختار بتنی کاملاً مقاومی دارد. طول عمر آن بسیار زیاد است. در برابر رطوبت مقاوم است اما اگر پروسه آب‌ بندی در آن به درستی اجرایی نشود، ممکن است در برابر رطوبت کمی دچار مشکل شود. به هر حال هر دو گزینه می‌ تواند مقاومت مناسبی داشته و خیلی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

جمع‌ بندی

زمانی که می‌ خواهید اقدام به خرید کفپوش پارکینگ یا انواع صنعتی کنید؛ باید از قبل به خوبی تحقیق کرده باشید. یکی از مواردی که خیلی زیاد راجع به آن صحبت نشده است، کفپوش‌های بتومکس هستند. حال باید ببینیم که تفاوت کفپوش اپوکسی با بتومکس چیست و از چه لحاظی می‌ توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. در نتیجه اکنون می‌ دانید که کدام مورد می‌ تواند گزینه بهتری برای خرید باشد. برای خرید هم کافی است که به سایت اپوکسی فلور یا بهبد صنعت پارسا مراجعه کنید که می‌ تواند راهنمای بسیار عالی برای خرید باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.