بررسی اجرای کفپوش های رزینی

اجرای کفپوش های رزینی :کفپوش‌های رزینی یکی از انواع کفپوش‌های مورد استفاده در صنایع بوده که به صورت مایع تولید و اجرا می‌گردد. به علت ویژگی‌های متعدد، این کفپوش‌ها به طور گسترده در صنایعی همچون صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و درمانی، صنایع هوایی، نفت و گاز و پتروشیمی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفپوش‌های رزینی در 4 تا 6 لایه و با ضخامت‌های مختلف اجرا می‌شوند. از آنجایی که چگونگی اجرای کفپوش، تاثیر غیر قابل انکاری بر کیفیت نهایی کفپوش اجرا شده دارد، تصمیم گرفتیم دراین مقاله به صورت تخصصی در خصوص نحوه اجرای این کفپوش‌ها صحبت کنیم. در ادامه با بررسی اجرای کفپوش های رزینی همراه ما باشید.

عوامل متعددی بر کیفیت کفپوش اجرا شده تاثیرگذارند از جمله: مهارت و تجربه مجری، اجرای اصولی و مطابق استاندارد، کیفیت متریال مورد استفاده، شرایط محیطی محل پروژه، استفاده از ابزار مناسب و… . اجرای اصولی کفپوش رزینی از یک مرحله قبل از خرید متریال آغاز شده و تا بعد از تحویل پروژه ادامه می‌یابد.

بیشتر  بخوانید: کفپوش پارکینگ چیست؟

بدین معنی که برای اجرای این محصولات به بهترین صورت ممکن، ابتدا لازم است از محل پروژه بازدید فنی صورت پذیرد تا شرایط محیطی، وضعیت زیرآیند فعلی و… مورد بررسی قرار گیرد و باتوجه به موارد مشاهده شده سیستم کفپوش رزینی متناسب با شرایط پروژه توسط تیم مهندسی فروش شرکت تولیدکننده طراحی و پیشنهاد گردد. پس از بازدید از محل و تهیه متریال مورد نیاز، اولین قدم آماده سازی زیرآیند است.

اجرای کفپوش های رزینی

اجرای کفپوش های رزینی

تمیزکاری و آماده سازی زیرآیند برای اجرای کفپوش های رزینی

آماده سازی زیرآیند صرفا محدود به اجرای عملیات کفسابی نبوده و شامل کلیه اقدامات فیزیکی و شیمیایی لازم برای اطمینان از تمیز بودن سطح زیرآیند و نیز ایجاد درگیری هرچه بیشتر و بهتر زیرآیند با کفپوش می‌باشد. بنابراین لازم است قبل از اجرای متریال کفپوش رزینی نسبت به تمیزکاری محل پروژه از هر نوع آلودگی(برای چسبندگی بهتر متریال به زیرآیند) اقدام نموده و سپس اجرای عملیات کفسابی صورت گیرد. پس از پایان عملیات کفسابی نیز لازم است با استفاده از جاروبرقی و یا جاروی دستی، گزد و خاک ایجاد شده از محل پروژه خارج شود.

اجرای لایه اول کفپوش(پرایمر):

اولین لایه کفپوش رزینی، پرایمر است. این لایه تضمین کننده چسبندگی سایر متریال به سطح زیرآیند بوده و همچنین با ایجاد یک لایه روی سطح، از انتقال آلودگی به لایه‌های دیگر جلوگیری می‌نماید. توجه کنید که معمولا این لایه بسیار نازک اجرا می‌شود.

لکه‌گیری و اجرای گروت:

معمولا سطح زیرآیند دارای خلل و فرج و یا شکستگی و کنده شدگی هستند. اجرای کفپوش‌ها بدون برطرف نمودن این ایرادات ممکن نخواهد بود. بنابراین لازم است قبل از اجرای لایه میانی و روکش رنگی، نسبت به برطرف نمودن ایرادات با استفاده از گروت رزینی و یا پایه سیمانی اقدام شود.

مراحل اجرای کفپوش پلی یورتان چگونه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اجرای لایه میانی کفپوش

لایه میانی کفپوش رزینی، موجب استحکام کفپوش بوده و در 2 الی 3 مرحله اجرا می‌گردد. معمولا در این لایه از افزودنی‌های معدنی برای افزایش استحکام لایه‌ها استفاده می‌گردد.

اجرای کفپوش های رزینی

اجرای کفپوش های رزینی

اجرای روکش رنگی:

لایه نهایی کفپوش رزینی، روکش رنگی بوده که متناسب با رنگ مورد نظر کارفرما تولید و اجرا خواهد شد. باتوجه به اینکه زیبایی کفپوش اجرا شده به این لایه وابسته است، لازم است اجرای این لایه در نهایت دقت و ظرافت صورت گیرد. روکش رنگی را می‌توان به صورت صیقلی و یا بافت دار اجرا نمود.

اجرای تاپ کوت شفاف:

در برخی از کاربری‌ها از یک لایه لاک شفاف نیز روی لایه رنگی اجرا شده استفاده می‌شود. باتوجه به نوع لاک استفاده شده و نوع اجرا، سطح نهایی کفپوش پس از اجرای لاک میتواند به صورت صیقلی و یا پوست پرتقالی(بافت دار) باشد.

توجه داشته باشید که اجرای کفپوش‌های رزینی هرچند ساده به نظر می‌رسد ولی نیازمند مهارت و تجربه است. برای کسب اطلاعات بیشنر در خصوص مراحل اجرای کفپوش اپوکسی کلیک کرده و مطالعه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.