مزایای اجرای کفپوش اپوکسی

مزایای اجرای کفپوش اپوکسی

مزایای اجرای کفپوش اپوکسی :همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شد، از کفپوش اپوکسی به صورت گسترده در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. علت این محبوبیت نیز اغلب ویژگی‌های قابل توجه این محصول است. در این مقاله سعی شده تا جای امکان علل استفاده از این محصول در محیط‌های مختلف با ذکر دلیل بررسی گردد. بنابراین اگر شما نیز مایل به استفاده از این محصول هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید. در ادامه بیشتر با مزایای اجرای کفپوش اپوکسی آشنا خواهیم شد.

  1. استحکام بالا:

    بیشتر بخوانید: کفپوش پارکینگ چگونه اجرا می شود؟
    در بسیاری از محیط‌های صنعتی همانند انبارها، آشیانه هواپیما، سالن‌های تولید، پارکینگ‌های مسکونی و غیر مسکونی و… میزان بار وارده به کف بسیار زیاد بوده و حتی امکان افتادن اشیای مختلف روی سطوح کفپوش وجود دارد. در چنین محیط‌هایی استفاده از متریالی که قابلیت تحمل چنین شرایطی را داشته باشد ضروری است..

    مزایای اجرای کفپوش اپوکسی

    مزایای اجرای کفپوش اپوکسی

  2. آنتی باکتریال بودن:

    یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این کفپوش‌ها که موجب می‌شود استفاده از این متریال در صنایعی مثل داروسازی‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی رایج باشد، دارا بودن همین ویژگی است. به این معنا که امکان رشد و تکثیر انواع میکروارگانیسم‌ها روی سطح کفپوش وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی بهداشتی بودن کفپوش نیز تضمین خواهد شد.

  3. مقرون به صرفه بودن:

    یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه کفپوش اپوکسی، پایین‌تر بودن هزینه مربوط به تامین متریال، اجرا و نیز نگهداری در طولانی مدت است که باعث شده این محصول نسبت به موارد جایگزین، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

  4. یکپارچه بودن:

    کفپوش‌های اپوکسی کاملا یکپارچه و بدون درز اجرا می‌شوند که این ویژگی موجب می‌شود استفاده از این محصولات در محیط‌های بهداشتی و درمانی بسیار مورد استقبال واقع شود چرا که در این صورت امکان رشد و تکثیر انواع آلودگی وجود نخواهد داشت. همچنین باتوجه به اینکه این کفپوش‌ها در محل اتصال به دیوار به صورت کرو اجرا می‌شوند، میتوان مطمئن بود که در صورت شست و شو امکان نفوذ آب و مواد شوینده به زیر کفپوش امکان پذیر نمی‌باشد.

  5. غیر قابل نفوذ بودن:

    در محیط‌های صنعتی، پارکینگ‌ها، انبارها، بیمارستان‌ها و… که امکان ریزش انواع مایعات روی سطح وجود دارد، استفاده از این کفپوش‌ها باعث می‌گردد مواد ریخته شده روی سطح امکان نفوذ به زیرآیند را نداشته باشند به این ترتیب در طولانی مدت امکان کنده شدگی کفپوش و نیز رشد و تکثیر انواع میکرو ارگانیزم‌ها وجود نخواهد داشت.

در این رابطه بخوانید: مراحل اجرای کفپوش اپوکسی چگونه است؟

مزایای اجرای کفپوش اپوکسی

مزایای اجرای کفپوش اپوکسی

  1. مقاومت در برابر خوردگی:

    استفاده از مواد خورنده از جمله انواع اسید و باز در بسیاری از صنایع امری اجتناب ناپذیر است، در چنین شرایطی معمولا کفپوش در اثر مجاورت با این مواد دچار خوردگی شده و به مرور غیر قابل استفاده خواهد شد. بنابراین معمولا از کفپوش اپوکسی مقاوم به خوردگی برای جلوگیری از تخریب زیرآیند استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که نوع و غلظت مواد خورنده و نیز شرایط عملیاتی نقش به سزایی در تخریب کفپوش‌ها دارند بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید در خصوص استفاده از این نوع ازکفپوش‌ها با کارشناسان فنی مشورت گردد.

  2. تنوع در طرح و رنگ:

    در بسیاری از کاربری‌ها، استفاده از کفپوش متناسب با دکوراسیون داخلی فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه کفپوش‌های اپوکسی قابلیت اجرا در طرح و رنگ‌های متعددی را داشته و به همین خاطر معمولا به عنوان کفپوش در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، پارکینگ‎‌های مسکونی و غیر مسکونی و نیز به عنوان کفپوش مورد استفاده در بسیاری از مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  3. عایق در برابر جریان الکتریسیته:

    کفپوش اپوکسی هادی جریان برق نمی‌باشد بنابراین استفاده از این متریال در محل پست برق‌ها و… که در معرض خطر تخلیه الکتریکی هستند بسیار مورد توجه است.

  4. شست و شوی آسان:

    کفپوش‌های اپوکسی به راحتی و با استفاده از شوینده‌های معمولی قابل شست و شو هستند. بنابراین استفاده از این متریال در محیط‌های صنعتی و سالن‌های تولیدی که ریزش مواد روی سطح کفپوش به صورت دائمی اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث کاهش مدت زمان شست وشو گردد. همچنین این قابلیت در محیط‌هایی نظیر بیمارستان‌ها به علت اهمیت بهداشتی بودن آن‌ها بسیار مورد توجه است.
    چرا باید از کفپوش پلی یورتان استفاده کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این حصوص کلیک کنید.

  5. هزینه نگهداری پایین:

    قابلیت ترمیم نقطه‌ای و نیز استحکام این کفپوش‌ها باعث می‌شود استفاده از این محصولات در طولانی مدت کاملا مقرون به صرفه باشد.

با توجه به موارد مطرح شده به نظر می‌رسد کفپوش اپوکسی توانسته است به خوبی پاسخگوی نیاز بسیاری از صنایع باشد. البته باید توجه داشت که نقش اصلی این کفپوش‌ها، حفظ زیرآیند از فرسودگی و آسیب است بنابراین طبیعی است که پس از مدتی، کفپوش‌ها نیازمند ترمیم باشند تا بتوانند در طولانی مدت کیفیت و کارایی خود را همچون گذشته حفظ نمایند.

برای اطلاع بیشتر از شرایط تامین و اجرایاین کفپوش‌ها خواهشمند است با کارشناس مهندسی فروش این شرکت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.