بتن ریزی کف و عوارض آن برای پوست دست

بتن سازی و عوارض آن برای پوست دست

در رابطه با بتن سازی و عوارض آن برای پوست دست چه می‌دانید؟ امروزه برای ساخت و ساز ساختمان‌های بتنی اصلی‌ترین مصالح همین بتن است. از گذشته تا به امروز بتن برای ساخت و ساز اهمیت بسیار زیادی داشت. این ماده ترکیبی در گذشته به صورت دستی ترکیب می‌شد اما امروزه از ماشین آلات پیشرفته‌ای برای ترکیب بتن استفاده می‌کنند. اما با وجود دستگاه‌های مختلف برای ترکیب و استفاده از بتن باز هم دست پیمانکاران و افرادی که در این حیطه مشغول هستند، با بتن سر و کار دارند. در رابطه با اینکه بتن برای سلامتی پوست دست تا چه حد مضر است، در ادامه توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

بتن سازی و عوارض آن برای پوست دست

بتن به عنوان اصلی‌ترین مصالح ساخت بسیاری از پروژه‌های بتنی است. برای ساخت بتن از سیمان در تیپ‌های مختلف، سنگدانه آب، و مواد افزودنی استفاده می‌کنند. این افزودنی‌ها نیز برای قدرت چسبندگی بهتر، ضد یخ زدگی، کاهش زمان گرفتن بتن و غیره است. قطعاً که تمامی این مواد برای پوست دست مضر هستند. قطعاً برای یک بار هم که شده به سیمان دست زده‌اید در همان بار نخست پوست دست شما چگونه شد؟ حالا تصور کنید که برخی از افراد دائماً با بتن سر و کار دارند. بی شک چنین افرادی در خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی هستند. حتی افرادی که در این حیطه کاری مشغول هستند، با بتن سازی و عوارض آن برای پوست دست آشنایی دارند. اما همین افراد با سهل انگاری هیچ توجهی به آسیب دیدن پوست دست خود نمی کنند. بد نیست بدانید در داخل سیمان یا بتن ترکیباتی قلیایی نظیر آهک وجود دارد.

این ترکیبات خورنده هستند و باعث از بین رفتن بافت پوست می‌شوند. همچنین سیلیس کریستالی موجود در بتن ساینده است و ریه‌ها را نیز درگیر می‌کند. همچنین برای ایجاد آلرژی جزو مواد خطرناک محسوب می‌شود.

عوارض جدی بتن برای پوست دست

بتن یکی از مضرترین مواد برای سلامتی پوست دست است. معظلات بتن سازی و عوارض آن برای پوست دست بر هیچکس پوشیده نیست. تمامی افرادی که با سیمان یا بتن سر و کار دارند، همیشه بخشی از پوست دست آنها آسیب دیده است. بتن سوزآور است و با قدرت سایندگی و خشک کردن پوست باعث از بین رفتن پوست می‌ شود. نکته مهم این است که شما تنها یک بار با بتن یا سیمان سر و کار ندارید. افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند مدائماً دست‌های آنها در تماس با بتن می‌باشد. قطعاً به مرور لطافت و بافت پوست دست‌های آنها از بین می‌رود.

  • سوختگی پوست به عنوان مهم‌ترین عوارض بتن محسوب می‌شود.
  • از بین بردن بافت پوست و به مرور پیری زودرس را به وجود می‌آورد.
  • سرطان پوست یکی از مضرات اصلی سر و کار داشتن دائم با بتن است.
  • آسیب رسیدن ریه‌ها شدیدترین حالت کار کردن مداوم با بتن می‌باشد.
  • ماده قلیایی موجود در بتن حتی به چشم‌ها نیز آسیب می‌رساند.

نکات مهم در رابطه با بتن سازی

اشاره شد که بتن سازی و عوارض آن برای پوست دست تا چه حد جدی است. تنها پوست دست در معرض عوارض بتن قرار نمی‌گیرد، بلکه دیگر قسمت‌های بدن نظیر چشم‌ها و ریه‌ها نیز درگیر می‌شوند. اما افرادی که در این حیطه مشغول به کار هستند، چگونه از خود محافظت کنند؟

  • گام اول استفاده از وسایل محافظ شخصی است. شما باید هنگام کار حتماً از پیراهن‌های آستین بلند و شلوار بلند استفاده کنید.
  • دستکش‌های ضد آب را به همراه داشته باشید. بسیاری از افراد حین کار از دستکش‌های پارچه استفاده می‌کنند. بتن خیس است و ترکیبات آن از پارچه عبور کرده و بافت پوست شما را تخریب می‌کند.
  • در صورت آغشته شدن دست به بتن، سریعا با یک شوینده مناسب دست‌های خود را بشویید.
  • هرگز در معرض گرد و غبار سیمان نیز قرار نگیرید. هنگام ساختن بتن گرد و غبار آن در محیط پراکنده می‌شود. پس در چنین شرایطی از محیط دور باشید.

نتیجه

بتن سازی  از شغل‌های مهم و پردرآمد است. همان گونه که مستحضرید برای ساخت و ساز تمامی ساختمان‌های بتنی و بسیاری از پروژه‌ها بتن اصلی‌ترین مصالح اولیه می باشد. ترکیبات بتن شامل آب، سیمان، سنگدانه‌ها، مواد نگهدارنده و دیگر افزودنی‌های مختلف است. قطعاً می‌دانید که به جز آب تمامی این مواد و مصالح برای پوست دست ضرر دارند. افرادی که دست آنها دائماً با بتن در تماس است، قطعاً پوست دست آنها آسیب می‌بیند. این آسیب‌ها می تواند حتی گاهی بسیار عمقی باشد که بعدها مشکلات جدی‌تری را به وجود می‌آورد. امروزه با به کارگیری دستگاه‌های پیشرفته‌تر دیگر نیازی نیست تا دائماً با بتن در تماس باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر با کارشناسان سایت اپوکسی فلور تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.