قیمت بتن ریزی کف

قیمت بتن ریزی کف

بتن ریزی کف فرایندی چند مرحله ای بوده که نیاز به ابزار و تجهیزات دارد. به عبارتی دیگر برای این که سطح را با بتن پوشانید باید سلسله اقداماتی چند مرحله ای اجرا گردد تا به خوبی بر روی سطح پوشش داده شود. در خصوص استفاده از کفپوش های بتنی قاعده متفاوت خواهد بود. اگر سطح پستی و بلندی داشته باشد باید با دستگاه ساب زن سطح را صاف نمود. در صورتی که شکستگی های بر روی سطح مشاهده شد، بایستی آن شکستگی ها و حفره ها پر شوند. در غیر این صورت فرآیند اجرا با شکست مواجه خواهد شد. همه عوامل گفته شده در قیمت بتن ریزی کف تاثیرگذارند.

بیشتر بخوانید: کفپوش پلی یورتان چیست؟

قیمت بتن ریزی کف با دستگاه ماله پروانه ای

با استفاده از دستگاه ماله پروانه ای سطحی صاف خواهید داشت و بتن های معمولی و رنگی را می توان در محیط های بزرگ مثل سوله ها با دستگاه ماله پروانه بر روی سطح پوشش داد. این دستگاه سرعت اجرای کار را چند برابر می کند و حفره هایی را داخل بتن ایجاد نمی کند. قیمت بتن ریزی با دستگاه ماله پروانه ای به عوامل زیر بستگی دارد:

  • متراژ
  • نوع دستگاه ماله پروانه ای
  • استفاده یا عدم استفاده از بتن رنگی
  • نوع سطح (شیبدار یا ساده)
  • مکان (بتن ریزی در سه مکان پارک، ساختمان تجاری و یا سوله با هم دیگر متفاوت هستند)
  • آب بندی کردن بتن
  • میزان تجربه استاد کار یا تیم اجرا کننده

وقتی شما از یک تیم اجرایی مجرب بخواهید تا ببتن ریزی کف را برای سطح مورد نظر شما انجام دهد، با بررسی عوامل گفته شده و نوع بتن در نهایت به صورت متری به شما قیمت می دهند. در حالت کلی قیمت بتن ریزی با دستگاه ماله پروانه ای بسیار ارزان تر از بتن ریزی با شیوه های دیگر است. ولی معمولا برای مکان های وسیع و بزرگ از دستگاه ماله پروانه ای استفاده می کنند.

قیمت بتن ریزی کف

بتن ریزی کف

بتن ریزی با تراز لیزری

یکی دیگر از شیوه های بتن ریزی استفاده از دستگاه تراز لیزری بوده که با استفاده از آن استادکاران متوجه تراز بندی سطح می شوند. همچنین از دوربین هایی برای این کار نیز استفاده می شود. بتن ریزی با دستگاه تراز لیزری بسیار دقیق انجام می شود و سطح به یک دست ترین شکل ممکن بتن ریزی خواهد شد. در کاشی کاری و نصب سرامیک نیز از این دستگاه استفاده می شود.
قیمت بتن ریزی با دستگاه تراز لیزری به متراژ، نوع ساختمان، نوع بتن، نوه سطح و تجارب تیم اجرا کننده بستگی دارد. همه عوامل گفته شده تخمین زده می شود و به ازای هر متر به شما قیمت داده خواهد شد.

عوامل موثر در قیمت بتن ریزی

  • سطح به چه منظور قرار است بتن ریزی شود
  • استفاده یا عدم استفاده از بتن پودری
  • اجرا یا عدم اجرای هرکولیت
  • نوع بتن

بتن سخت، بتن پودری، بتن آرمه، سیمان پرتلند یا معمولی و در حالت کلی نوع مواد تاثیر بسزایی در تعیین قیمت بتن ریزی دارد.

قیمت بتن ریزی فونداسیون

اجرای فونداسیون به سه شکل قابل انجام است:

  • با بنایی
  • بدون بنایی
  • قالب فلزی

در این خصوص قیمت بر اساس درصد سقف محاسبه خواهد شد. به طور مثال یک سقف کامل، 60 درصد از سقف و یا به طور مثال 50 درصد از سقف.
در روش اجرای فونداسیون با قالب فلزی از رگلاژ کف و بتن مگر استفاده می شود. ناظر در ابتدا شرایط را بررسی می نماید و قیمت نهایی را اعلام می کند.

قیمت بتن ریزی کف

بتن ریزی کف

برای آشنایی با کفپوش صنعتی و کاربرد های آن کلیک کنید

قیمت بتن ریزی دستی

در روش بتن ریزی دستی همانطور که از نام آن پیداست، مواد لازم همچون ماسه، سیمان، شن و آب بر سر پروژه حاضر می گردد و ترکیب اجزاء به صورت دستی و با خلاطه صورت می پذیرد.

اما نکته ای که در این جا حائز اهمیت است به کار بردن نسبت دقیق اجزاء است که باید در این خصوص اطلاعات لازم را داشته باشید. قیمت بتن ریزی و آماده سازی به صورت دستی بیشتر از اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای است. زیرا زمان زیادی می برد تا ترکیب مورد نظر آماده شود. بتن های آماده با دستگاه در کارخانه ساخته می شوند و با کامیون های میکسر بتن بر سر پروژه حمل می گردند. ولی کار با دستگاه ماله پروانه ای بیشتر برای پروژه های وسیع و بزرگ است. مثل سوله ها، ورزشگاه ها یا ساختمان های بزرگ.
هزینه اجرای بتن ریزی دستی به میزان مواد استفاده شده، متراژ کف، استفاده یا عدم استفاده از بتن رنگی و میزان تجربه تیم اجرا کننده بستگی دارد.

سوالات متداول

آیا بتن سخت را می توان با روش بتن ریزی دستی اجرا نمود؟

خیر این کار باید با دستگاه ماله پروانه ای انجام شود.

قیمت اجرای کفپوش بتنی به چه صورت است؟

کفپوش های بتنی از پیش ساخته و آماده هستند و برای اجرا عملیات زیرسازی کف، استفاده از مواد جانبی مثل هاردنر، درجه کیفی کفپوش و همچنین متراژ و نوع محل اجرا در تعیین قیمت تاثیر گذار است. دستمزد اجرای کفپوش بتنی به ازای متراژ برآورد می گردد. هزینه اجرای کفپوش های بتنی رنگی که برای پارک ها و فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر از کفپوش بتنی معمولی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.