اجرای اپوکسی روی چوب

اجرای اصولی اپوکسی روی چوب

برای اجرای اپوکسی روی چوب به متریال مختلفی از قبیل چوب سخت، نوار چسب، رنگدانه های فلزی، رزین اپوکسی و هاردنر نیاز دارید. ابتدا رویی چوب را صاف کنید. برای این منظور ترک های رویی چوب را با اپوکسی پر می کنند. سپس رزین و هاردنر را با نسبت 2 به 1 مخلوط کنید. رنگدانه های فلزی را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. سطح کار باید تمیز شود. شما می توانید با استفاده از وودپلنر سطح چوب و رزین اپوکسی را همتراز کنید. در نهایت برای جلا و جلوه بیشتر کار آن را روغن بزنید. اجرای اصولی اپوکسی روی چوب نیازمند دقت و مهارت فراوان است.

نحوه رزین زدن بر روی چوب

با توجه به ابعاد چوب به 200 الی 500 گرم مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر نیاز خواهید داشت. رزین اپوکسی و هاردنر در حالت مایع و ویسکوزیته پایین قابل اعمال بر روی چوب می باشند. در نهایت اپوکسی به حالت جامد در می آید. در این مرحله اپوکسی قابلیت شکل دهی و ساب پذیری را پیدا خواهد کرد. به طوری که ناخن انگشت قابل فرو رفتن بر روی سطح کار نیست. مخلوط اپوکسی پس از گذشت هفت روز به مقاومت نهایی خود می رسد. در این مرحله به دلیل مقاومت بالا برای اعمال لایه دوم ابتدا سطح را تمیز و صاف کنید. سپس بقیه مراحل را اجرا کنید. هر نیم ساعت یکبار شعله نرم و گذرا بر روی میز بگیرید. این کار مانع از تشکیل حباب های ریز می شود.

 امکان پیاده سازی انواع کفپوش اپوکسی بر روی سطوح چوبی

امکان پیاده سازی انواع کفپوش اپوکسی بر روی سطوح چوبی

اعمال انواع کفپوش اپوکسی بر روی سطوح چوبی امکان پذیر است، زیرا اپوکسی به خوبی به چوب می چسبد. اما اجرای اپوکسی روی چوب مشکلات خاص خود را دارد. چوب به دلیل منعطف بودن در اثر شرایط محیطی و دمایی تغییر می کند. اپوکسی در مقابل انبساط چوب مقاومت ندارد. در اینصورت امکان ایجاد ترک بر روی کفپوش اپوکسی وجود دارد. یکی دیگر از معایب اپوکسی بر روی سطوح چوبی رطوبت موجود در چوب است. رطوبت چوب سبب ایجاد تخلخل و تاول زدگی بر رویه اپوکسی می شود. توصیه می کنیم برای رفع این مشکل از پوشش های پلی یورتان به دلیل انعطاف پذیری بالا استفاده کنید.

زیرسازی قبل از اجرای اپوکسی روی سطح چوبی بسیار مهم است!

یکی از نکات مهم رزین زدن بر روی چوب استفاده از پرایمر است. پرایمر با بستن منافذ چوب مانع از تنفس چوب می شود. استفاده نکردن از پرایمر سبب جذب بیشتر رزین اپوکسی توسط چوب خواهد شد، زیرا رزین اپوکسی چوب بسیار رقیق است. در اینصورت رزین بیشتری به منافذ چوب نفوذ خواهد کرد. از طرفی استفاده نکردن از پرایمر سبب ایجاد حباب های فراوان بر روی سطح چوب می شود. زیرسازی سبب از بین رفتن 70 درصد حباب ها خواهد شد.

 بهبد صنعت پارسا مجری انواع اپوکسی روی چوب

بهبد صنعت پارسا مجری انواع اپوکسی روی چوب

اجرای اپوکسی روی چوب نیازمند تخصص و مهارت کافی است. شرکت مهندسی بهبد با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مواد اولیه مرغوب مجری کارآمد انواع کفپوش اپوکسی به حساب می آید. شرکت بهبد با پرسنل اجرایی مجرب و کارآمد خود سعی در جلب رضایت مشتریان دارد. از طرفی کیفیت محصولات این شرکت زبان زد خاص و عام است. سابقه اجرایی این شرکت نشان از اعتبار و کیفیت بالای آن می باشد. با انتخاب شرکت بهبد از اجرای بی نظیر اپوکسی روی چوب لذت ببرید.

استفاده از ابزارآلات مدرن و کاربردی توسط کارشناسان بهبد صنعت

استفاده از ابزارآلات مدرن و کاربردی بر چگونگی اجرای اپوکسی بسیار تاثیرگذار است. ابزار آلات مدرن زیبایی خیره کننده ای به انواع اپوکسی بر روی سطوح مختلف می بخشند. یکی از ویژگی های بارز شرکت بهبد صنعت استفاده از ابزارآلات مدرن و کاربردی می باشد. در واقع استفاده از ابزارآلات مدرن توسط شرکت بهبد سبب متمایز شدن آن از سایر شرکت ها شده است. مدیران اجرایی این شرکت با بهره گیری از ابزارلات مدرن می توانند انواع اپوکسی بر روی سطوح مختلف را با کیفیت بالا و بدون هیچگونه مشکلی اجرا کنند. با وجود معایب اجرای اپوکسی بر روی سطوح چوبی امکان اجرای بی نقص این نوع اپوکسی توسط شرکت بهبد برای مشتریان وجود دارد.

سوالاتی که ممکن است در این زمینه داشته باشید:

چرا زیرسازی قبل از اجرای اپوکسی بر روی چوب اهمیت دارد؟

زیرسازی سبب از بین رفتن هفتاد درصد حبابها شده و باعث می شود کیفیت نهایی کار بالاتر رود.