بهترین پوشش و متریال برای کف پارکینگ

بسیاری از پیمانکاران ساختمانی و کسانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می کنند، همیشه با چالش هایی برای انتخاب بهترین متریال برای کفپوش پارکینگ مواجه هستند و اساسا همیشه این سوال مطرح است که برای کف پارکینگ چه متریالی خوب است؟

کفپوش پارکینگ پیاده سازی شده با اپوکسی

مواد و مصالح مختلفی برای کف پارکینگ های خانه ها و انواع مکان های تجاری و صنعتی تهیه و تولید شده است و بسته به نیاز و سلیقه کارفرما یا مشتریان این متریال ها مورد استفاده قرار می گیرد. از موزائیک گرفته تا انواع کفپوش های ضد آب.

تردد و رفت و آمد با خودرو در پارکینگ بسیار بالاست و باید این کفپوش ها نسبت به رفت و آمد و حرکت لاستیک ها بسیار مقاوم باشند. همچنین باید در انتخاب متریال مناسب برای پارکینگ به شرایط جوی نیز توجه ویژه داشت. برای مکان های رطوبتی مثل شمال کشور برخی مصالح توصیه نمی شود و مکان هایی که آب و هوای خشک دارند، مصالح مخصوص به خود را می طلبند.

به همین منظور ما بهترین کفپوش ها و متریال مناسب برای پارکینگ را در این جا معرفی خواهیم نمود.

کفپوش اپوکسی

این کفپوش ها در برابر نفوذ آب و انواع آلاینده ها بسیار مقاوم هستند و آن را بر روی بتن ها می پوشانند. بتن خود به تنهایی نمی تواند در برابر ضربه و عبور و تردد خودرو مقاوم باشد و ساییدگی لاستیک ممکن است سطح را با آسیب هایی مواجه سازد. کفپوش اپوکسی پارکینگ به دلیل مقاومت مکانیکی بالا و زیبایی فوق العاده ای که دارد، ترافیک عبوری ماشین‌ها را به خوبی تحمل می‌کند.

پس دیگر نگران این موضوع نباشید و می توانید با خیال راحت از کفپوش اپوکسی استفاده کنید. این مدل کفپوش در مدل های متنوعی تولید شده است.

موارد استفاده از کفپوش اپوکسی

این کفپوش را می توان بر روی انواع موزائیک های قدیمی، بتن، سیمان، سطوح چوب، سنگی و دیگر موارد اجرا کرد.

بیشتر برای پارکینگ های ساختمان های تجاری و صنعتی از این کفپوش استفاده می شود. ولی می توان برای ویلاها و خانه های مسکونی نیز از کفپوش اپوکسی استفاده کرد.

کفپوش پلی یورتان

این کفپوش ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و دارای خاصیت کشسانی نیز می باشند. مقاومت آن ها بسیار بالاست و به همین دلیل می تواند از بهترین متریال برای کف پارکینگ تلقی گردد.

این کفپوش ها در برابر انبساط و انقباض بسیار مقاوم بوده و در برابر ترک ها بسیار مقاوم می باشند. از آنجایی که در پارکینگ تردد بسیار بالاست، پس می توان به کفپوش های پارکینگ پلی یورتان به چشم یک گزینه مناسب و ایده آل توجه کرد.

مزایای استفاده از کفپوش پلی یورتان

  • در برابر حرارت نور خورشید مقاوم است.
  • از ترک خوردگی سطح جلوگیری می کند.
  • قابل اجرا بر روی تمامی سطوح سنگی، موزائیکی، بتنی و غیره می باشد.
  • ضد آب بوده و به راحتی تمیز می شود.
  • ضد سایش و فرسودگی می باشد.

انواع کفپوش پلی یورتان

  • کفپوش های پلی یورتان برای کاربرد های ورزشی
  • کفپوش های پلی یورتان برای مکان های صنعتی و خانگی
  • کفپوش های پلی یورتان UV

پلی یوریان های ورزشی و صنعتی همانطور که از نام آن ها پیداست، در سالن های ورزشی و مکان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

مدل UV در برابر حرارت خورشید بسیار مقاوم بوده و بهترین متریال برای پارکینگ به شمار می رود. اگر پارکینگ زاویه نورگیری ندارد، باز هم می توان از این مدل کفپوش پلی یورتان استفاده نمود.

تفاوت کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان

  • هر دو نوع کفپوش دارای مزایای بی شماری هستند ولی کفپوش های اپوکسی در برابر نور خورشید مقاوم نبوده و در اثر گذر زمان ممکن است، تغییر رنگ دهند. به همین دلیل پس از مدتی زرد رنگ می شوند و طبیعتا ساختاری نامطلوب را از خود بر جای می گذارد. اگر پارکینگ خانه و یا ساختمان مورد نظر به نور خورشید اشراف کامل دارد، بهتر است که از این کفپوش ها استفاده نشود.
  • در عوض کفپوش های پلی یورتان در برابر نور خورشید مقاوم هستند و بهترین متریال برای پارکینگ های خانه های ویلایی و آپارتمان های لوکس به شمار می روند.
  • طول عمر پلی یورتان از اپوکسی بالا تر است.
  • به کفپوش های پلی یورتان در هنگام اجرا می توان انواع افزودنی ها را اضافه نمود و میزان لایه مدنظر خود را بدست آورد. (کفپوش پلی یورتان دارای دو جزء رزین و هاردنر می باشد.)

   بهترین کفپوش پارکینگ مجتمع‌های تجاری و اداری کدام است؟

کفپوش های متعددی برای پوشش کف ساختمان های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تنوع طرح و رنگ بهترین متریال برای کف پارکینگ هایی که به نور خورشید اشراف ندارند، اپوکسی می باشد.

برای اینکه بتوان کفپوش اپوکسی را بر روی سطح اجرا نمود، باید زیرسازی به مطلوب ترین شکل ممکن صورت بپذیرد.

اگر ضخامت پارکینگ بسیار کم یا حداکثر یک میلی متر باشد، این کفپوش را می توانید مورد استفاده قرار دهید.

این کفپوش ها در حدود 400 رنگ و مدل تولید شده اند و برای پارکینگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین کفپوش پارکینگ مسکونی کدام است؟

کف پوش های پلی یورتان و بتومکس هر کدام دارای انواع مختلفی بوده و برای ورزشگاه ها و کلیه مکان های اداری و تجاری بهترین گزینه اند. ولی کفپوش های اپوکسی به دلیل ظرافت، تنوع بالا در طرح و رنگ، مقاومت بالا در برابر ساییدگی لاستیک، تردد و عبور و مرور در پارکینگ، ایجاد خاصیت محافظت پذیری در برابر بتن و پوشش های قدیمی مثل موزائیک، بهترین متریال برای کف پارکینگ خانه های ویلایی و مسکونی به شمار می رود.

قیمت کفپوش پارکینگ

قیمت کفپوش پارکینگ به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی همچون:

جنس، رنگ، میزان متراژ ناحیه مورد نظر، میزان مواد مورد استفاده از عوامل تعیین کننده قیمت کفپوش اپوکسی می باشند.

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.