رزین های پلی یورتان

ویژگی برتر و متمایزکننده رزین های پلی یورتان

رزین های پلی یورتان جزو رزین‌ های پرطرفدار هستند. از آنها به عنوان کفپوش‌ هایی استفاده می‌ کنند که قرار است در مسیرهای پر رفت و آمد قرار بگیرند. به خاطر همین یک سری ویژگی‌ های برتر و متمایز کننده وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به آنها اشاره کنیم. در نتیجه اگر قصد خرید رزین های پلی یورتان را دارید یا می‌ خواهید از کفپوش پلی یورتان در محیط‌ های مختلف استفاده کنید، این مقاله مخصوص شماست. زیرا از این طریق می‌ توانید متوجه ویژگی‌ های آنها شوید. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

ویژگی‌های برتر و متمایز کننده رزین های پلی یورتان

اکنون باید راجع به ویژگی‌های برتر صحبت کنیم. ویژگی‌هایی که نشان می ‌دهد این کفپوش‌ها یا رزین‌ ها تا چه حد مزایا داشته و شما می توانید حداکثر بهره و استفاده را ببرید.

برخی از ویژگی‌های برتر و متمایز آنها شامل موارد زیر است:

انعظاف پذیری بالا

اولین موردی که باید به آن اشاره کرد، انعطاف پذیری بالا است. این کفپوش‌ها قابلیت این را دارند که فشار سازه را در کف کم کنند. همین به خاطر انعطاف پذیری بالای آنها اتفاق می‌افتد. یعنی در شرایط دمایی مختلف دچار انبساط و انقباض می‌شوند. همین باعث می ‌شود که ترک‌ های احتمالی در آنها اتفاق نیفتد و مشکلی در کار نباشد. چنین ویژگی شاید در کفپوش پارکینگ از نوع دیگر وجود نداشته باشد. به خاطر همین است که اگر شرایط آب و هوایی متغیر باشد، خیلی‌ ها به سراغ استفاده از رزین های پلی یورتان می‌روند.

رزین های پلی یورتان

مقاوم در برابر خط و خش

رزین های پلی یورتان در برابر خط و خش بسیار مقاوم هستند. اگر بهره‌برداری روی آنها صورت بگیرد، آسیب نمی‌بینند، به راحتی ترک نمی‌ خورند و این جزو ویژگی ‌های برتر و متمایز آنها به حساب می‌آید که شاید در کفپوش‌های دیگر پیدا نکنید. اگر قرار است آنها را در محلی استفاده کنید که ورزشکاران در آنجا رفت و آمد می‌کنند یا اینکه ممکن است اجسام مختلف به آنها برخورد داشته باشد، بدانید که به سراغ استفاده از مواد مناسبی رفته‌اید. زیرا در چنین حالتی آسیبی وارد نخواهد شد. همچنین آن قدر محکم و مقاوم هستند که بتوانید حداکثر استفاده را در طولانی مدت داشته باشید.

همچنین: کفپوش اپوکسی

حفظ رنگ و البته ساختار

از دیگر ویژگی ‌های برتر و متمایز کننده‌ای که می ‌توان در مورد رزین های پلی یورتان به آن ها اشاره کرد، حفظ ساختار رنگ است. اگر شما کفپوش پلی یورتان با یک رنگ خاص خرید کرده باشید، خیالتان راحت است که در طولانی مدت رنگ آن حفظ می‌شود. چراکه مقاومت بالایی در برابر اشعه نور خورشید دارد و هیچ آسیبی از این طریق به کف پوش وارد نخواهد شد. در نتیجه ظاهر و زیبایی آن هم در طولانی مدت دچار مشکل نخواهد شد.

قابلیت اتصال به بتن

یکی دیگر از ویژگی ‌های متفاوت؛ این است که قابلیت اتصال خوبی در رزین های پلی یورتان به بتن وجود دارد. یعنی کار شما خیلی راحت و سریع انجام می ‌گیرد. البته به شرطی که رطوبت در کار نباشد. چسبندگی آنها به بتن بسیار عالی است و پیوند بسیار خوبی را برقرار می ‌کند. در نتیجه خیلی راحت می ‌توانید از آنها برای اتصال به بتن استفاده کنید و بهترین گزینه پیش رویتان باشد.

ضخامت استاندارد

مورد دیگر این است که ضخامت آنها بین یک تا ۴ میلیمتر است. همین باعث می‌شود که لایه پلی یورتان فرصت این را داشته باشد تا اتصال شیمیایی خوبی با پرایمر ایجاد کند. ضخامت آنقدر مناسب است که می ‌تواند از ایجاد هر گونه حفره و تخلخل جلوگیری کرده و ترک‌های کوچک را هم به خوبی پر کند.

سهولت در اجرای کفپوش

آخرین ویژگی هم این است که اجرا و عملکرد آن به خوبی انجام می‌شود. در برابر سختی و ضربه مقاومت می‌کند. شما مجبور نیستید زمان زیادی را برای اجرای آنها به کار بگیرید. مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. البته همه این‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که شما کفپوش با کیفیت خریداری کرده باشید یا رزین های پلی یورتان را از مرکزی خریده باشید که مطمئن هستید بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد. ما هم سایت اپوکسی فلور را به شما پیشنهاد می ‌کنیم که مدت زمان طولانی است در این زمینه فعالیت کرده و همیشه بهترین ‌ها را ارائه می ‌دهد.

جمع ‌بندی

رزین های پلی یورتان ویژگی ‌های متمایز کننده و برتری دارند. وجود آنها در محیط‌های مختلف می‌توانند فواید بسیار زیادی داشته باشد. مقاومت آنها در برابر سختی و ضربه بسیار بالا است. همین باعث پرکاربرد بودن آنها می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم که بیشتر راجع به این ویژگی‌ها توضیح دهیم تا اگر قصد استفاده از آنها را دارید، بدانید که با کفپوش‌های با کیفیت مواجه هستید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.