چه چیزی باعث پوسته پوسته شدن کف اپوکسی می شود؟

کفپوش های اپوکسی به دلیل دوام، استحکام و قابلیت دوام برای سال ها شناخته شده اند. با این حال، برخی از صاحبان کفپوش های اپوکسی دچار پوسته شدن، پوسته پوسته شدن و آسیب به کف اپوکسی خود می شوند که ممکن است باعث سردرد شود. کفپوش های اپوکسی اغلب زمانی که مراحل مناسب قبل از نصب برداشته نشده اند، تمایل به پوسته پوسته شدن دارند.

مشکلات ذکر شده در زیر ممکن است پس از نصب به وجود بیاید، اما باید و می‌توانست قبل از نصب کفپوش اپوکسی برطرف شده و از آن جلوگیری شود. قبل از نصب کفپوش اپوکسی خود با یک نصاب حرفه ای مانند کف های مایع مشورت کنید تا در زمان و منابع شما صرفه جویی شود.

از بین بردن لکه و خطای احتمالی

ممکن است به فکر نصب کفپوش اپوکسی باشید زیرا دال بتنی شما روزهای بهتری را سپری کرده است. چه در یک کارخانه تولید تجاری باشد، چه در یک گاراژ مسکونی، کف های بتنی سهم خود را از آسیب می بینند.

اگر کف بتنی شما مقداری سایش و پارگی دیده است، نصب یک پوشش کف اپوکسی ممکن است راهی آسان برای پوشاندن لکه ها و کمک به حفظ بتن به نظر برسد. با این حال، این لکه ها ممکن است حاوی روغن ها و مواد شیمیایی باشند که پس از گذاشتن کف اپوکسی به سطح بالا می روند. این مواد شیمیایی و روغن ها از بتن، استخر زیر پوشش خارج می شوند و باعث ایجاد حباب و پوسته پوسته شدن می شوند.

حذف درزگیر

به منظور جلوگیری از ایجاد لکه، بسیاری از کفپوش های بتنی با درزگیرها یا پوشش ها درمان می شوند. با این حال، این درزگیرها باید قبل از نصب کفپوش اپوکسی حذف شوند. بدون برداشتن مهر و موم، کف اپوکسی نمی تواند به درستی به دال بتنی زیر آن بچسبد و باعث ایجاد حباب ها و پوسته های اپوکسی شود.

یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا کفپوش شما دارای درزگیر است یا به نوعی درمان می شود، ریختن آب روی آن است. اگر آب در بتن فرو برود یا خیس نشود، به احتمال زیاد با یک درزگیر نازک پوشیده شده است.

عدم تمیز کردن به موقع

در حالی که از بین بردن صحیح لکه ها و روغن ها از سطح بتن مهم است، پاک کردن مواد تمیز کننده ای که استفاده می کنید نیز مهم است. این مواد تمیزکننده ممکن است حاوی آب و مواد شیمیایی باشند که بقایایی را از خود بر جای می‌گذارند و نتیجه‌ای مشابه لکه‌ها دارند – کف اپوکسی پس از نصب حباب می‌زند و پوسته پوسته می‌شود.

راهی برای اطمینان از حذف کامل ماده تمیز کننده این است که اجازه ندهید روی سطح بتونی شما خشک شود. هنگام خشک شدن، بتن مایعات را جذب می کند و اجازه نمی دهد که کف اپوکسی به خوبی به آن بچسبد.

آماده سازی بتن

تمامی موارد فوق مستلزم این است که بتن قبل از نصب کفپوش اپوکسی به درستی آماده شود. موضوع دیگری که باید در نظر داشت این است که اطمینان حاصل شود که بتن پس از ریختن زمان کافی برای خشک شدن داشته است.

کف های بتنی حاوی مقدار زیادی آب هستند که ماه ها پس از ریختن آب آزاد می شود. اگر کف اپوکسی روی بتنی نصب شود که زمان مناسبی برای عمل آوری نداشته باشد، کفپوش به خوبی به بتن نمی چسبد. و همانطور که قبلا گفته شد، اگر اپوکسی نتواند به اندازه کافی به بتن بچسبد، حباب و پوسته شدن ایجاد می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.