کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی چیست؟

اگر در حال بازسازی یا ساختن خانه ‌تان هستید و می‌ خواهید با یک کفپوش بسیار خاص جلوه مدرنی به محیط بدهید، ما به شما نسل جدید کفپوش‌ ها یعنی، کفپوش اپوکسی را پیشنهاد می ‌دهیم. شما می توانید از متریال اپوکسی برای کفپوش پارکینگ، حمام و محل کارتان استفاده کنید. با ما همراه باشید زیرا در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که این کفپوش اپوکسی سه بعدی چه هستند و از چه موادی ساخته شده ‌اند.

تعریف کفپوش اپوکسی سه بعدی چیست؟

کفپوش اپوکسی سه بعدی، شامل یک تصویر سه بعدی است که با رزین مصنوعی پوشیده شده است. اگر اپوکسی سه بعدی به درستی گذاشته شده باشد، یک اثر سه بعدی فتورئالیستی برای بیننده ایجاد می شود.‏ انتخاب عکس پس زمینه کف هم سلیقه‌ای است. نصب یک کفپوش اپوکسی سه بعدی با یک لایه پرایمر که خودش قابلیت تراز و هم سطح شدن دارد، آغاز می شود و سپس نوبت گذاشتن تصویر موردنظر است. برای اینکه تصویر در عمق مناسبی قرار بگیرد، باید با اپوکسی یا پلی یورتان دو جزئی شفاف پوشانده شود. تصویر باید حداکثر وضوح ممکن و یک اندازه مشخص داشته باشد تا یک جلوه واقعی به محیط بدهد.

تصاویر کفپوش سه بعدی که در اینترنت می‌بینید ممکن است ویرایش شده یا فیک باشند، زیرا گاهی اوقات تصاویر این کفپوش ها را می توان با استفاده از نرم افزار ویرایش دستکاری کرد. اما کفپوش های سه بعدی اپوکسی واقعی تر هستند. با این حال، با هزینه پول و سپردن کار به یک نصاب ماهر و متخصص، یکی از این جلوه های هنری می ‌تواند در خانه شما پیاده سازی شود. امروزه، کفپوش حمام اپوکسی سه بعدی بسیار محبوب است. مردم از تصاویر حیوانات دریایی مختلف، آبشارها و مناظر این چنینی در کف حمامشان استفاده می کنند. چنین کفپوش هایی در مکان های عمومی هم کاربرد دارند و نصب می شوند. این کفپوش ها شاید نسبت به کفپوش پلی یورتان مقاومت کمتری داشته باشند اما باز هم مقاوم هستند و به دلیل دوام بالایشان نصب می شوند.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

متریال به کار برده شده در کفپوش اپوکسی سه بعدی

نصب کفپوش های سه بعدی اپوکسی کار آسانی نیست و اگر توسط فرد غیرمتخصص انجام شود، تضمینی نیست نتیجه آنطور که باید از کار دربیاید. توصیه می شود از افراد حرفه ای برای انجام فرایند نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی کمک بگیرید. اما اگر کنجکاوید در مورد متریال این هنر جدید بدانید، از چنین موادی و لوازمی در نصب این کفپوش ها استفاده می ‌شود:

  • ابزار ساییدن سنگ و جلاکار
  • تجهیزات پاکسازی
  • ضد بخار یا رطوبت
  • پرایمر خود تراز شونده
  • تصویر با وضوح بالا
  • محلول پاک کننده اپوکسی یا پلی یورتان
  • درزگیر شفاف
  • ماله برای صاف کردن بوم (تصویر)
  • غلتک پلاستیکی برای توزیع یکنواخت اپوکسی
  • دستکش، سطل، برس، غلطک، و غیره

همچنین: کفپوش پارکینگ

کفپوش اپوکسی چقدر عمر می کند؟

‏طول عمر کفپوش اپوکسی سه بعدی به چندین عامل بستگی دارد؛ تعداد گام هایی که روی آن گذاشته شده اند، ضخامت و طرز نگهداری. کفپوش اپوکسی سه بعدی در مناطقی مثل گاراژها یا رستوران ها که پاخور زیادی دارند، بین 3 تا 4 سال عمر می کند. در حالی که اگر در خانه شما نصب شود، ممکن است تا 5 سال دوام بیاورد.‏

نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی چقدر هزینه دارد؟

فرایند نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی کار ساده ای نیست. به همین خاطر ممکن است 3 تا 8 روز طول بکشد تا پروسه نصب تکمیل شود.

هزینه کفپوش اپوکسی سه بعدی به عوامل مختلفی از جمله شرایط کف، مساحت کل کف، محل و پیچیدگی پروژه بستگی دارد. اگر از مواد کفپوش اپوکسی سه مرحله ای مرغوب استفاده شود، هزینه می تواند گران تر تمام شود. در کل، هزینه نصب کفپوش اپوکسی بر حسب متر مربع محاسبه می شود که شامل تمام مواد کفپوش اپوکسی، دستمزد نصب، آماده‌ سازی سطح و نوع طرح است. اگر می خواهید یک طرح پیچیده پیاده سازی شود، هزینه بیشتر خواهد شد زیرا نیاز به کار و زمان بیشتری دارد.

جمع بندی

امیدواریم پس از خواندن این مقاله، با کفپوش اپوکسی سه بعدی و نحوه نصب آن آشنا شده باشید. اپوکسی مقاومت بالایی دارد. طوریکه می توانید از آن به جای کفپوش پلی یورتان هم استفاده کنید. اما در هر حال از آنجا که نصب کفپوش یک کار حرفه ای است، پیشنهاد می کنیم برای این کار با یک شرکت متخصص و حرفه ای در این زمینه تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.