ترک خوردن کفپوش اپوکسی

تعدادی از عوامل ترک خوردن کفپوش اپوکسی کدامند؟

کفپوش‌های اپوکسی یکی از با کیفیت‌ترین و پرکاربردترین کفپوش‌های موجود در بازار هستند. زمانی که شما کفپوش اپوکسی می خرید، خیالتان راحت است که از هر لحاظ می‌توانید با کیفیت بالایی مواجه باشید. حتی در خیلی از موارد مزایای بیشتری برای کفپوش اپوکسی نسبت به دیگر کفپوش‌ها وجود دارد. به هر حال طی شرایط مختلف ممکن است که ترک خوردگی را در آنها هم مشاهده کنید. در این مقاله می‌خواهیم راجع به عوامل ترک خوردن کفپوش اپوکسی با شما بیشتر صحبت کنیم.

علت‌های ترک خوردن کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی به عنوان یکی از بهترین کفپوش ‌ها در بازار؛ ممکن است که تحت یکسری از عوامل دچار ترک خوردگی شود. برخی از عوامل ترک خوردن کفپوش اپوکسی شامل موارد زیر هستند:

رطوبت و آب

هر گونه خیسی با آب یا رطوبت می‌تواند عاملی برای ایجاد حباب در این کفپوش ‌ها باشد. در نتیجه پیوند آنها را از قسمت کف و بستر جدا می ‌کند و این جدا شدگی باعث ایجاد ترک خواهد شد. زمانی که سطح این کفپوش‌ها آسیب ببیند و همزمان بار و محموله سنگین روی آنها کشیده شود یا حتی مدت زمان طولانی به صورت ثابت روی آنها قرار داده شود، این ترک خوردگی را مشاهده خواهید کرد. چراکه حباب ایجاد شده می‌ترکد. از طرفی لرزش‌های خیلی سنگین هم ممکن است باعث شود که اپوکسی از بستر جدا شده و ترک خوردگی به وجود بیاید.

ضربه

در بعضی از موارد می‌توان ضربه را عامل ترک خوردن کفپوش اپوکسی دانست. در حقیقت اگر ضربه شدید بوده و به خاطر سقوط اجسام مختلف و فشار زیاد در یک نقطه باشد، باعث کنده شدن سطح کفپوش می‌ شود. در بعضی از موارد فرورفتگی را به وجود می ‌آورد و ترک شدیدی در آن نقش می ‌بندد که باید تا حدِ ممکن از این اتفاق جلوگیری کرد.

انقباض

گاهی اوقات لایه زیرین یعنی همان لایه بتنی دچار ترک خوردگی می‌شود؛ یعنی در زیر لایه بتن یک سری ترک‌های انقباضی به وجود می ‌آید و حجم توده بتن کاهش پیدا می‌ کند. چون که آب داخل آن تبخیر می‌شود. در نتیجه در قسمت‌های ضعیف‌تر بتن ترک خوردگی ایجاد خواهد شد. همچنین ممکن است این ترک ‌ها به سطح بالاتر هم برسد و شما شاهد ترک خوردن کفپوش اپوکسی باشید.

ترک خوردن کفپوش اپوکسی

آیا امکان تعمیر ترک‌های روی اپوکسی وجود دارد؟

اکنون که با عوامل ترک خوردن کفپوش اپوکسی آشنا شدید، می‌خواهید بدانید که اگر کفپوش پارکینگ یا انواع دیگر کفپوش‌های اپوکسی دچار ترک شوند، قابلیت ترمیم دارند یا خیر؟ بله. شما به صورت سطحی می‌توانید آنها را ترمیم کنید. البته همه چیز به عمق ترک‌ها و نوع شکستگی هم بستگی دارد. اگر ترک ها سطحی اتفاق افتاده باشند، کاملاً قابل برطرف کردن هستند. در واقع شما باید فضای توخالی و پوچ را در اطراف ترک به طور کامل شناسایی کنید. سپس می‌توانید یک نوار روی آن قرار داده و اقدام به جداسازی آن ناحیه از دیگر قسمت‌ها کنید. اگر گودی و فرورفتگی روی سطح باشد، می‌توانید با ضربه زدن با استفاده از یک پتک یا اجسام دیگر سطح را یکدست کرده و ترمیم موضعی را روی آنها انجام دهید.

سپس صافکاری با سمباده را به انجام برسانید؛ اما اگر از بستر و از عمق، ترک خوردن کفپوش اپوکسی اتفاق افتاده باشد، تمامی قسمت‌هایی که سست و شل شده‌اند را باید به طور کامل بردارید. سپس تست صدا باید روی آنها انجام شود و یک سری فیلرهای مناسب و جداگانه وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید ترک‌ها را پر کنید و اقدام به برطرف کردن مشکل نمایید.

به هر حال اگر شما کفپوش صنعتی، اپوکسی، پلی یورتان و غیره را از نوع با کیفیت تهیه کرده باشید، با چنین مشکلی مواجه نمی‌شوید. مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کرد، خرید از یک مرجع امن و مطمئن است که ما اپوکسی فلور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه تولید این کفپوش‌ ها فعالیت کرده و می‌تواند بهترین ‌ها را به شما عرضه و ارائه کند.

جمع‌ بندی

ترک خوردگی کفپوش‌ها ممکن است به هر دلیلی اتفاق بیفتد؛ اما شناخت عوامل ترک خوردن کفپوش اپوکسی به شما کمک می‌کند که راحت‌تر از این اتفاق جلوگیری کنید. ما به طور کامل برایتان توضیح دادیم که چگونه و به چه علت چنین اتفاقی رخ می‌دهد. همچنین برایتان امکان و قابلیت ترمیم این ترک‌ها را توضیح دادیم تا راحت‌تر بتوانید مشکل را برطرف کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.