کفپوش اپوکسی

دوام و طول عمر کفپوش اپوکسی

دوام و طول عمر کفپوش اپوکسی :کفپوش اپوکسی یکی از با دوام ترین و مقاوم ترین کفپوش های صنعتی و خانگی محسوب می شود. این کفپوش ظاهر بسیار زیبایی دارد و به همین دلیل همیشه مشتریان خود را از گذشته تا به حال داشته است. حال شاید برای شما این موضوع که چگونه بتوانم عمر کفپوش اپوکسی خود را افزایش دهم مهم باشد. ما در این مقاله به تمامی مواردی که باعث می شود عمر کفپوش اپوکسی بالا برود اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی دارای انواع مختلفی هستند. شما برای حفظ طول عمر کفپوش اپوکسی، در ابتدا باید کاربرد هر کدام از مدل های این کفپوش را بدانید تا موارد استفاده ی خود را بین آن ها پیدا کرده و محصول را درست انتخاب کنید.

کفپوش اپوکسی

دوام و طول عمر کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی صنعتی

این نوع کفپوش اپوکسی در برابر تمامی فشار ها و سایش مقاومت کافی از خود نشان می دهد و روی سرامیک، بتن و سنگ قابل نصب می باشد. کفپوش اپوکسی صنعتی بیشتر در کارخانه های ماشین سازی، پاساژها و جاهایی که تردد بسیار زیاد است مانند پارکینگ ها، استفاده می شود.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک از نوع کفپوش های رسانا می باشد و برای تخلیه بار الکتریکی صنایع استفاده می شود. این کفپوش کاربردی در خانه ها به صورت عمومی ندارد و برای شرکت هایی مناسب است که به طور مستقیم با سازه هایی که از برق استفاده می کنند، ارتباط دارند.

کفپوش اپوکسی ضداسید

کفپوش ها به دلیل ترک هایی که در روی خود دارند می توانند مواد شیمیایی و اسیدی را از خود رد کنند! این مسئله در شرکت های بزرگ که بسیار با مواد شیمیایی و اسید ها سر و کار دارند اصلا مناسب و ایمن نیست. کفپوش های اپوکسی ضداسید با نداشتن هیچگونه تخلخل و دارا بودن خاصیت هایی ویژه ای که دارند کاملا ضداسید هستند و در برابر آن مقاوم اند.

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

در ساخت این کفپوش از موادی استفاده شده است که از به وجود آمدن هر گونه باکتری، قارچ و آلودگی و کثیفی جلوگیری می کند. سطح این کفپوش کاملا آنتی باکتریال بوده و هیچ جرمی نمیگیرد و با ساخت فوق العاده ای که دارد در برابر هرگونه ماده ی اسیدی و بازی مقاوم است. معمولا این کفپوش ها کاربردی در منازل ندارند و بیشترین استفاده این کفپوش ها معمولا در بیمارستان ها و داروخانه ها می باشد.

بیشتربخوانید: ویژکی های کفپوش پارکینگ باید چگونه باشد؟

چه مکانی را باید برای اجرای کفپوش اپوکسی در نظر بگیریم

شما باید کاملا از مواردی که ذکر می شود اطمینان حاصل کنید و برای اجرای بهتر و کیفیت بهتر کفپوش اپوکسی این موارد را رعایت کنید.

  • باید در زمان نصب کفپوش اپوکسی کف سالن کاملا تمیز باشد و هیچ گرد و غبار و روغن و ماده ای شیمیایی در کف دیده نشود.
  • باید حواستان به زمانی که میگذارید باشد و حتما بگذارید لایه های این کفپوش که روی هم نصب می کنید کامل خشک شوند.
  • در مرحله بعد باید کف سالن را با شلنگ کمی خیس و مرطوب کنید و سپس تمامی کف سالن را با کف و صابون بشویید
  • یک مخلوط اسید 32 درصد تهیه کرده و با آب ترکیب کنید و سپس ماسک زده و کف را با آن مرطوب کنید.
  • سپس کف سالن را اسکراب کرده تا کاملا تمام کف سالن اسیدی باشد.
  • کف سالن را دو یا سه مرتبه بشویید تا خاصیت اسیدی آن پاک شود و سپس بگذارید یک روز این رطوبت خشک شود.
  • پس از یک روز می توانیدلایه های اپوکسی را اجرا کنید.

رطوبت لازم برای کفپوش اپوکسی

به طور کلی باید بدانید رطوبت باعث ایجاد هزینه ی بیشتر برای شما در زمان نصب کفپوش می شود. در صورتی که کف سالنی که در آن کفپوش اپوکسی را در حال نصب هستید، کمی رطوبت داشته باشد، باعث می شود که کفپوش خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و هزینه ی زیادی را به شما تحمیل کند. پس در زمان نصب کفپوش حتما به این موضوع توجه کنید که کف اتاق کاملا خشک باشد.

کفپوش اپوکسی

دوام و طول عمر کفپوش اپوکسی

در این رابطه بخوانید: کفپوش صنعتی چیست؟

چگونه عمر کفپوشی اپوکسی را بالا ببریم

دوام و طول عمر کفپوش اپوکسی به موارد زیادی بستگی دارد و نحوه و نوع بهره برداری بسیار روی عمر کفپوش اپوکسی تاثیر می گذارد. اگر در یک پارکینگ شما کفپوش اپوکسی نصب می کنید و تنها تردد ماشین ها در این پارکینگ جریان دارد و اگر فرض بگیریم ماشین ها از لاستیک یخ شکن استفاده نکنند، می توان عمری حدود 10 سال را برای کفپوش در صورت رسیدگی های به موقع به آن فرض کرد.

در ادامه راه هایی برای بالابردن عمر کفپوش اپوکسی را مطرح می کنیم :

  • سعی کنید کفپوش اپوکسی را همیشه تمیز نگه دارید. وجود هر گونه مواد شیمیایی و روغن به مدت طولانی بر روی کفپوش اپوکسی باعث کاهش مقاومت و عمر آن می شود.
  • در شستشوی کفپوش اپوکسی از مواد شوینده که خورندگی ایجاد می کند استفاده نکنید. استفاده از وایتکس و یا مواد مشابه با آن باعث از بین رفتن اپوکسی در طی زمان و کاهش عمر آن خواهد شد. در زمان شستشو حتما از موادی تنها استفاده کنید که هیچ گونه ماده اسیدی داخل خود ندارد.
  • اشکالات کوچک را تا کوچک است رفع کنید تا عمر کفپوش اپوکسی بالا رود. اگر به طور مثال در پارکینگ که تردد بسیار بالایی دارد با یک ترک مواجه شدید از یک تیم پشتیبانی کفپوش اپوکسی خود بخواهید که سریعا مشکل شما را رفع کرده و آن قسمت را ترمیم کنند. این اتفاق اگر بزرگ تر شود، هزینه هایی بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.