راهنمای رزین اپوکسی

راهنمای رزین اپوکسی ؛ از تولید تا اجرا

راهنمای رزین اپوکسی

رزین اپوکسی جزو مواد پرطرفداری است که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌ کنند. کارهای تزییناتی و دکوراسیون توسط این رزین‌ ها به صورت گسترده انجام می‌ شود. این رزین‌ ها جز موادی هستند که شما می‌ توانید در شرایط مختلف برای کاربردهای متفاوت آنها را به کار بگیرید. در این مقاله بیشتر راجع به این موضوع صحبت کرده و می‌ خواهیم یک راهنمای رزین اپوکسی از تولید تا اجرا به صورت مختصر و مفید برایتان داشته باشیم.

توضیحات کلی در مورد تولیدات رزین اپوکسی

رزین اپوکسی حاصل واکنش ماده‌ ای به نام اپی کلرو هیدرین با ماده دیگری به نام فنل فرمال دهید است. ترکیب این ماده باعث ایجاد یک ساختار شبکه‌ ای می‌ شود که فشردگی بسیار بالایی دارد. شما از آن می‌ توانید به عنوان یک ساختار محکم با خواص بسیار عالی استفاده کنید. این اپوکسی جزو منابع ارزشمندی به حساب می‌ آید که در شرایط مختلف برای انجام کارهای متفاوت از آن استفاده می‌ کنند. مثلاً شاید خیلی از شما شاهد کفپوش اپوکسی بوده باشید یا خودتان از آنها هم استفاده کنید. البته کاربرد آنها خیلی گسترده‌ تر از این چیزها است.

رزین اپوکسی

توضیحاتی در مورد راهنمای رزین اپوکسی ؛ اجرا

این پوشش‌ های اپوکسی باید دمای متعادلی داشته باشند تا اجرای آنها درست انجام بگیرد. معمولا آنها را بین ۱۰ درجه تا ۱۵ درجه سانتیگراد نگه می‌ دارند. دمای محیطی هم که در آن کار می‌ کنند، باید بین ۱۰ درجه تا ۳۰ درجه سانتیگراد باشد و باعث می‌ شود که شما بتوانید این مواد را به بهترین حالت ممکن به مرحله اجرا برسانید.

بعد از اینکه ۲۴ ساعت از این مدت زمان گذشت، واکنش پلیمری اتفاق می‌ افتد. به این صورت که شما می‌ توانید سیستم کاشی کاری رابه انجام برسانید و به اجرا در بیاورید. همچنین در اجرای آنها از ملات‌ هایی با سفت کننده‌های اسیدی استفاده می‌ شود.

ملات ضد اسید باید به وفور در استفاده از آنها یافت شود. همین باعث می‌ شود که مقاومت کار بالاتر برود. شما برای کاشی کاری با رزین اپوکسی باید مدت زمان بیشتری نسبت به مواد دیگر صبر کنید. بعد از یک الی دو هفته متوجه می‌ شوید که مواد به مقاومت شیمیایی کامل رسیده‌ اند و می‌ توانید از آنها در شرایط مختلف استفاده کنید.

نکته دیگری که در مورد اجرای رزین اپوکسی باید به آن اشاره کرد، این است که این رزین‌ ها قابلیت اشتعال دارند. در نتیجه باید مراقب باشید که تماس مستقیم با شعله نداشته باشند. زمانی که با آنها کار می‌ کنید، حتماً باید حواستان باشد که در یک محوطه باز قرار بگیرید. زیرا قرار گرفتن در مکان‌ های بسته که تهویه کامل نداشته باشد، خطرناک است. البته زمانی که می‌ خواهید با آنها کار کنید و آنها را به مرحله اجرا در بیاورید، حتماً باید نکات بیشتری را مد نظر قرار دهید تا مطمئن شوید که آسیبی به آنها وارد نمی‌ شود.

خواص رزین‌ های اپوکسی

رزین‌ های اپوکسی جزو مواردی هستند که کاربردهای بسیار گسترده‌ ای دارند. علت هم خواص مناسب آنهاست. اولین موردی که می‌ توان به آن اشاره کرد؛ چسبندگی بسیار عالی است. خیلی راحت می‌ توانید آن ها را روی سطوح بتنی و فلزی نصب کنید. چسبندگی بسیار عالی دارند و همین باعث می‌ شود که مقاومت مکانیکیشان افزایش پیدا کند.

از طرفی قیمت مواد بالا نیست. انقباضات پلیمری در آنها زیاد نیست و مواد موجود در رزین‌ های اپوکسی به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که در برابر عوامل خورنده مقاومت بسیار بالایی دارند. در نتیجه خیالتان راحت است که مدت زمان طولانی سالم باقی می‌ مانند. به خاطر همین است که خیلی از افراد به سراغ کفپوش اپوکسی می‌ روند، زیرا بر این باور هستند که در برابر شرایط دمایی مختلف و رفت و آمد زیاد دوام خوبی دارند.

جمع بندی

رزین‌ های اپوکسی جزو مواردی هستند که خیلی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. استفاده از آنها در شرایط مختلف کاربردهای متفاوت داشته و رواج زیادی دارد. در این مقاله نیز راهنمای رزین اپوکسی از تولید تا اجرا را در اختیارتان قرار دادیم تا اگر قصد استفاده را دارید، با اطلاعات بیشتری به سراغشان بروید. برای تهیه انواع رزین‌ های اپوکسی از جمله کفپوش اپوکسی، صنعتی و پلی یورتان کافی است که به سایت اپوکسی فلور مراجعه کنید تا از کیفیت بالای کار رضایت حداکثر داشته باشید.
راهنمای رزین اپوکسی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.