مورد استفاده کفپوش اپوکسی عایق حرارتی

موارد استفاده کفپوش اپوکسی عایق حرارتی

اساس کفپوش اپوکسی عایق حرارتی چیست؟

پیش از آنکه درباره کفپوش اپوکسی عایق حرارتی صحبت بکنیم خوب است که ابتدا اندکی درباره اپوکسی و خواص شیمیایی آن اطلاعات مختصری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کفپوش اپوکسی یا پولی پوکساید نوعی بسپار (دارای زنجیره های پلیمری) ترموست است. ترموست به معنی گرما سخت بودن است، منظور از گرما سخت آن است که پس از آنکه در اثر اعمال حرارت در یک پلیمر پیوندهای عرضی شکل می گیرد و پلیمر نام برده به حالت صلب در می آید، دیگر در اثر گرما تغییر شکل نمی دهد. اپوکسی در صنایع مختلفی کاربرد دارد که از جمله آنها می توان به تولید کفپوش های عایق حرارتی، تولید چسب ها، اف آر پی و رنگ اپوکسی اشاره نمود. کفپوش های اپوکسی یا پلی پوکساید تشکیل شده از یک ماده دو جزیی می باشد که از ویژگی های بازر آن ها می توان به مقاوت بالای آن اشاره نمود.


استفاده کفپوش اپوکسی عایق حرارتی در اماکن مختلف

مقاومت بالای کفپوش های اپوکسی جنبه های مختلفی دارد که می توان از جمله آنها به مقاوت مکانیکی بالا، مقاومت حرارتی بالا، مقاومت سایشی بالا و مقاومت شیمیایی بسیار بالا در برابر انواع مواد خوردنده و اسید ها و بازها اشاره نمود. استفاه از کفپوش اپوکسی در بسیاری از مکان ها مثل بیمارستان ها، سالن های ورزشی، مراکز صنعتی، نیروگاه ها، مراکزی که با مواد شیمیایی کار می کنند و حتی منازل کاربرد دارد. بسیار افراد تصور می کنند که استفاده از کفپوش های اپوکسی بر روی سطوحی که دارای کفپوش های فلز می باشد امکان پذیر نمی باشد ، مانند کفپوش اپوکسی پارکینگ زیرا در اکثر این مواقع کفپوش های اپوکسی بر روی سطوح سیمانی یا سطوح موزاییکی استفاده می گردند، اما استفاده از کفپوش های اپوکسی بر روی سطوح فلزی نیز بلامانع می باشد.

اتلاف گرما با کفپوش های اپوکسی عایق حرارتی

اتلاف گرما با کفپوش های اپوکسی عایق حرارتی

کفپوش های اپوکسی عایق حرارتی ، نسل جدیدی از عایق های حرارتی برای کف ساختمان های اداری، سالن های ورزشی، منازل مسکونی و بسیاری از اماکن دیگر که عدم اتلاف انرژی در آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند، بوده و خصوصیات بسیار منحصر به فردی را دارا می باشد که این خصوصیات منحصر به فرد کفپوش اپوکسی عایق حرارتی موجب می گردد که این محصول بتواند به سادگی جایگزین سایر محصولات مشابهی که برای جلوگیری از اتلاف گرما در بازار وجود دارند، گردد. استفاده از کفپوش های اپوکسی عایق حرارتی موجب جلوگیری از اتلاف گرما از طریق کف بنا ها، درزها، لوله ها و سایر اتصالات ساختمان می گردد و علاوه بر این موجب کاهش اتلاف مواد و سیالات از طریق تبخیر می شود.

اتلاف-گرما-با-کفپوش-های-اپوکسی-عایق-حرارتی

مزایای کفپوش های اپوکسی عایق حرارتی

از دیگر مزایای کفپوش های اپوکسی عایق حرارتی.

می توان سبک بودن و ضخامت کم آن، تنوع بسیار بالا.

مقاومت بالا در برابر اشتعال و ضربه.

مقاومت بالا در برابر اشعه ی ماورای بنفش.

اجرای سریع و آسان آن اشاره نمود.

تمامی این مزایا و بسیاری ویژگی های منحصر به فرد دیگر موجب شده است.

که بسیاری از افراد از میان تمامی عایق های حرارتی ساختمان که در بازار وجود دارند.

کفپوش اپوکسی عایق حرارتی را برای کار خود انتخاب نمایند.

تولید کفپوش اپوکسی با کیفیت توسط بهبد صنعت پارسا باعث شده که رقابت در بازار بسیار بالا تر رفته .