مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یکی از پر استفاده ترین برای تاسیسات تجاری و صنعتی با تقاضای رو به رشدی برای استفاده مسکونی نیز می‌باشد. هر محصولی می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشید و کفپوش اپوکسی نیز از این مسئله مستثنی نیست. البته درمورد کفپوش اپوکسی بیشتر از آنکه بتوان گفت معایبی وجود داشته باشد باید گفت که برای جاهایی ممکن است مناسب باشد یا نباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا مزایا و معایب کفپوش اپوکسی را با هم بررسی کنیم.

مزایای کفپوش اپوکسی

در ادامه مزایا و معایب کفپوش اپوکسی را با جزییات بررسی خواهیم کرد:

کاربرد در فضاهای مختلف

اپوکسی به دلیل خاصیت‌های مکانیکی و شیمیایی‌اش می‌تواند در فضاهای مختلفی اجرا شود. از جمله مکان‌هایی که می‌توان این کفپوش را در آن نصب کرد می توان به کارخانجات، بیمارستان‌ها، هتل و رستوران، سوله، شهربازی، کفپوش پارکینگ و… اشاره کرد.

اقتصادی و به صرفه

در مقایسه با بسیاری از انواع کفپوش های دیگر، قیمت کفپوش اپوکسی بصرفه است و پوشش های کف اپوکسی هزینه پایینی در هر متر مربع دارند. همچنین کفپوش اپوکسی با افزایش طول عمر کف، در طولانی مدت هزینه‌های نگهداری را به شدت کاهش می‌دهد. اپوکسی را می توان مستقیماً روی بتن موجود بدون نیاز به نصب سیستم کف جداگانه نصب کرد. زمانی که اپوکسی در نهایت فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد، هزینه تعویض کمتر است زیرا بستر بتنی نیازی به آماده سازی ندارد.

مقاوم در برابر ضربه

کفپوش های صنعتی اپوکسی مقاومت بسیار بالایی دارند و در برابر بیشتر خطرات از جمله پاک کننده ها، گاز، روغن، مایع انتقال و حتی بیشتر مواد شیمیایی صنعتی بسیار مقاوم هستند. علاوه بر مقاومت در برابر آسیب های ناشی از مواد شیمیایی، یک پوشش اپوکسی در برابر آب و حرارت مقاوم است. این ویژگی باعث می‌شود که این محصول را برای محیط‌های پرتقاضا مانند فروشگاه‌های خودرو، کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان و مراکز پزشکی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی انتخابی عالی تبدیل کند.

عمر طولانی و دوام بالا

طول عمر کفپوش اپوکسی یک نکته قوت بسیار مهم برای مدیران تولیدی و کارخانه‌ها، صاحبان مشاغل و صاحبان خانه است و کسانی است که می خواهند یک کفپوش کم هزینه و بادوام ماندگار باشند. بسته به کاربرد، پوشش های کف اپوکسی صنعتی می‌توانند 7 تا 20 سال عمر کنند. کفپوش‌های اپوکسی صنعتی مورد استفاده در کارخانه‌ها کمترین طول عمر را دارند زیرا در معرض تردد مکرر وسایل نقلیه، رفت و آمد کارگران، مواد شیمیایی و بارهای سنگین قرار دارند. از طرف دیگر پوشش های اپوکسی بسیاری از مکان‌ها به راحتی می توانند چندین دهه دوام بیاورند.

تنوع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف

با کفپوش های اپوکسی می توان هر طرح، مدل، ظاهر و رنگی که خواهان آن باشید را اجرا و پیاده سازی کنید. با تنوع رنگی بسیار زیاد، کفپوش اپوکسی را می توان با جلوه های منحصر به فرد و زیبا مانند کفپوش اکلیلی، پوسته پوسته، الگوهای هندسی و کفپوش اپوکسی متالیک سفارشی کرد. کفپوش اپوکسی را می توان با طرح یا الگوی انتخابی شما سفارشی کرد که آن را به یک راه حل ایده آل برای پارکینگ، گاراژ، کارخانجات، فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید تبدیل می کند. همچنین می توان ایمنی و تردد افراد پیاده را در اماکن تجاری و صنعتی را با خط کشی و هشدار بهبود بخشید.

خاصیت ضد لغزش

 

خاصیت آنتی داست

 

ویژگی آنتی باکتریال (ضد باکتری)

 

 

معایب احتمالی کفپوش اپوکسی (و راه حل آن!)

 

نصب دشوار در محیط‌های مرطوب

کف اپوکسی یک راه حل اقتصادی است زیرا بدون درز است، تمیز کردن آسان است، جذاب بوده و در برابر رطوبت مقاوم است. متأسفانه، استفاده از آن در زیرزمین با مشکلات رطوبتی دشوار است. تا زمانی که بتن به درستی خشک و آماده شده باشد، اپوکسی باید به درستی بچسبد. اگر کف مرطوب باشد یا زیرسازی مرطوب باشد، ممکن است اپوکسی از کف بلند شود.

ممکن است لغزنده باشد

کفپوش اپوکسی آنقدرها که به نظر می رسد لغزنده نیست و به راحتی می توان یک ماده افزودنی مقاوم در برابر لغزش را به روکش اضافه کرد تا کف را حتی در صورت خیس بودن بسیار ایمن کند. بدون افزودنی ضد لغزش، کفپوش اپوکسی می تواند در هنگام خیس شدن، به خصوص با نشت نفت، بسیار لغزنده شود. باید توجه داشت که کفپوش اپوکسی را می‌توان کاملا در برابر لغزش ایمن کرد و پیمانکار حرفه‌ای به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.

عوض کردن کفپوش

هنگامی که اپوکسی بر روی کف اعمال می‌شود، تغییر رنگ یا طرح می تواند کار فشرده، سخت و پرهزینه‌ای باشد. بنابراین در انتخاب طرح و رنگ باید دقت کرد.

 

مشاوره رایگان

در اینجا ویژگی‌های کفپوش اپوکسی را با هم بررسی کردیم. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با با مهندسین بهبد صنعت پارسا از طریق 22147982-021 و سایر شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. از شنیدن صداهای شما خرسند خواهیم شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.