کفپوش صنعتی مقاوم

کفپوش صنعتی مقاوم

خرید کفپوش‌ های مختلف نیازمند این است که شما یک سری نکات و اصول را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین انتخاب برسید. کفپوش های متفاوت از جمله کفپوش اپوکسی صنعتی، پارکینگ، پلی یورتان و غیره در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ های مخصوص به خودشان را دارند و برای خرید باید تمامی این ویژگی‌ ها را بررسی کنید. در این مبحث تصمیم گرفتیم که راجع به کفپوش صنعتی مقاوم صحبت کنیم که شاید خیلی ها در مورد آن اطلاعات نداشته باشند.

تعریف و توضیح کفپوش صنعتی مقاوم

در مورد کفپوش صنعتی مقاوم تعریف‌ ها و توضیحات مختلفی وجود دارد اما اگر بخواهیم یک تعریف ساده و مختصر داشته باشیم، باید اینگونه توضیح دهیم:

این کفپوش‌ ها به دسته ‌ای از کفپوش‌ های صنعتی تعلق دارند که در برابر ترافیک، فشار، ضربه‌ های سنگین، مواد شیمیایی یا شرایط سخت مشابهی قرار می‌ گیرند تا مقاومت آن ها افزایش پیدا کند. در واقع مهم ترین ویژگی که در مورد این کفپوش‌ ها وجود دارد، مبحث مربوط به مقاومت شان است که باید تحت نظر مهندسین و صاحبان صنایع مورد بررسی قرار بگیرد.

کاربردهای متنوع کفپوش صنعتی مقاوم

این کفپوش‌ ها در مکان‌ ها و محل‌ های متفاوتی استفاده می‌ شوند. کاربردهای آن ها خیلی وسیع و گسترده است. علت هم همین مقاومت بالا است که در این قسمت به کاربرد های آن ها اشاره می‌ کنیم:

  • مراکز تولیدی
  • تعمیرگاه‌ ها و کارخانجات
  • مراکز بهداشتی
  • مطب و بیمارستان
  • صنایع نظامی و مراکز امنیتی
  • نمایشگاه خودرو
  • آشیانه هواپیما
  • رستوران و کافی شاپ
  • پارکینگ مجتمع تجاری، مسکونی و پاساژ
  • آشپزخانه های صنعتی
  • مراکز تولید غذا
  • مراکز نگهداری مواد غذایی
  • سردخانه
  • انبار

کفپوش صنعتی مقاوم

مهم ترین کفپوش‌ های صنعتی مقاوم

برای اینکه کفپوش‌ های صنعتی به انواع مقاوم تبدیل شوند، باید بعضی ویژگی‌ ها در آن ها وجود داشته باشد. در ادامه می‌ خواهیم برای شما توضیح دهیم که مهم ترین کفپوش‌ های صنعتی مقاوم کدام موارد هستند.

کفپوش اپوکسی

این مورد یک کفپوش کاملاً مقاوم و با دوام است. مواد شیمیایی پلیمری داخل این نوع کفپوش وجود دارد. برای صنایع مختلف از جمله صنایع نظامی، نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، پارکینگ، بیمارستان و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کفپوش اپوکسی مقاومت و زیبایی منحصر به فردی داشته و ویژگی‌ های مختلفی در این محصول وجود دارد. مهم تر از همه اینکه در برابر سنگینی و البته ضربه کاملا مقاوم هستند. یک عایق الکتریکی بسیار عالی به حساب می‌ آید و در برابر مواد شیمیایی، آتش سوزی و حریق نیز کاملاً مقاوم است. همچنین کفپوش اپوکسی ضد باکتری بوده و می‌ تواند به عنوان یک کفپوش با طول عمر بالا برای محیط‌ های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان هم به عنوان یک کفپوش صنعتی مقاوم شناخته می‌ شود. این نوع کفپوش مقاومت شیمیایی بالایی داشته و در برابر اشعه ماورا بنفش هم کاملاً عالی عمل می‌ کند. در واقع ضد نفوذ اشعه ماورا هستند. مزیت مهمی که در این نو از کفپوش ها وجود دارد، این است که می‌ توانید آن را در گاراژ یا در خارج از محیط خانه استفاده کنید. آتش سوزی، حریق، شکستگی و هیچ موردی نمی‌ تواند به کفپوش پلی یورتان آسیب بزند و در برابر گرما، نور زیاد و سایش کاملاً مقاوم است.

رنگی که برای کفپوش پلی یورتان صنعتی استفاده می‌ شود، در برابر هر گونه تنش‌ های سبک و تا متوسط از لحاظ شیمیایی و فیزیکی مقاومت دارد. در نتیجه برای انبارها و پارکینگ‌ ها می‌ توانید از آن ها استفاده کنید. به طور کل برای محیط‌ هایی که فشار زیادی روی کف وجود دارد، گزینه مناسبی است.

برای خرید کفپوش صنعتی مقاوم کافی است که به سایت اپوکسی فلور یا بهبد صنعت پارسا مراجعه کنید. تمامی کفپوش‌ هایی که داخل این مجموعه به فروش می‌ رسند، مقاومت بالایی دارند، زیرا این مجموعه به صورت حرفه‌ای سال‌ های طولانی در این عرصه فعالیت کرده و می‌ تواند یکی از بهترین گزینه‌ ها برای خرید کفپوش باشد.

سخن پایانی

قبل از اینکه اقدام به خرید کفپوش کنید، باید ابتدا راجع به ویژگی انواع مختلف آن ها اطلاعات داشته باشید. ما در این مقاله به طور کامل راجع به این موضوع برایتان توضیح دادیم و راجع به کفپوش صنعتی مقاوم اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم و دو مورد از آن ها را به شما معرفی کردیم که به عنوان کفپوش‌ های به شدت مقاوم شناخته می‌ شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.