ساختار کفپوش اپوکسی

ساختار کفپوش اپوکسی

کفپوش‌ های اپوکسی به عنوان یکی از با کیفیت‌ ترین کفپوش‌ ها شناخته می‌ شوند. خیلی از افراد تمایل دارند که از آن برای محیط‌ های مختلف مثلاً پارکینگ‌ های مسکونی یا پارکینگ‌ های تجاری استفاده کنند اما بهتر است که قبل از آن اطلاعات بیشتری در مورد آنها داشته باشند. بدین منظور ما تصمیم گرفتیم که راجع به ساختار کفپوش اپوکسی با شما صحبت کنیم؛ مطلبی که خیلی در مورد آن توضیح نداده‌ اند. پس تا انتها با ما همراه شوید.

ساختار کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی از لحاظ شیمیایی از دو اتم اکسیژن و کربن ساخته شده است که به آن کفپوش گرماسخت هم می‌ گویند. در واقع ترکیب دو جزء اصلی سخت کننده و اپوکساید داخل این کفپوش‌ ها وجود دارد که ویژگی‌ های خاصی را به وجود می‌ آورد و آنها را با کفپوش‌ های دیگر متمایز می‌ کنند.

داخل کفپوش‌ های اپوکسی از رزین اپوکسی استفاده شده که معمولاً مولکول‌ های تک واحد داخل آنها وجود دارد. زمانی که این مولکول‌ ها به یکدیگر می‌ پیوندند، باعث ایجاد یک زنجیره کوتاه یا پلیمرها می‌‌ شوند. در نتیجه در انتهای زنجیرها هم یک گروه اپوکساید قرار می‌ گیرند.

سیستم‌ های اپوکسی که برای این کفپوش‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد، حین اجرا معمولاً به صورت یک جزئیات دو جزئی استفاده می‌ شوند. اپوکسی یک جزئی معمولا قابلیت ترکیب با مکمل‌ های دیگر را ندارد اما انواع دو جزئی باید با یک ماده دیگر ترکیب گردند که به آنها فعال ساز یا هاردنر گفته می‌ شود. یعنی اگر سفت کننده یا هاردنر در آنها وجود نداشته باشد، شما نمی‌ توانید سفت بودن آنها را تجربه کنید.

مواد داخل کفپوش برای جلوگیری از خوردگی

مواد دیگری هم داخل این کفپوش‌ ها استفاده می‌ شوند که از خوردگی جلوگیری کنند و شامل پیگمنت‌ های فدا شونده یا پیگمنت‌ های ممانعت کننده هستند. وجود آن ها تا حد زیادی عامل جلوگیری از خوردگی است.

ساختار کفپوش اپوکسی

کاربرد سخت کننده‌ ها داخل کفپوش اپوکسی

ما ساختار کفپوش اپوکسی را برایتان توضیح دادیم و گفتیم که داخل آنها مواد سخت کننده وجود دارد. حال سوالی که وجود دارد این است که این مواد سخت کننده برای کفپوش پارکینگ از هر نوعی چه کاربردی می‌ تواند داشته باشد.

کفپوش‌ های اپوکسی دو نوع سخت کننده در ساختار خود دارند که به آنها هاردتر اپوکسی گفته می‌ شود و از دو گروه پلی آمید و پلی آمین ساخته می‌ شوند هر کدام از این سخت کننده‌ ها برای کفپوش‌ های اپوکسی کاربرد مخصوص به خودشان را دارند.

پلی آمید

سخت کننده‌ های پلی آمید را بیشتر برای رنگ‌ های صنعتی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌ دهند. علت هم این است که خواص منحصر به فردی دارند که شامل ضد خورندگی و آنتی باکتریالی می‌ شود.

وجود این مواد در ساختار کفپوش اپوکسی باعث می‌ شود که شما شاهد عمر طولانی این کفپوش‌ ها باشید.

نکته دیگر اینکه اگر داخل ساختار کفپوش پلی آمید وجود داشته باشد؛ شما نمی‌ توانید آنها را در ضخامت بالا مورد استفاده قرار دهید.

پلی آمین

در مورد کاربرد سخت کننده پلی آمین باید گفت که برای قالب سازی و صنایع تزیینی بیشترین کاربرد و استفاده را دارند و آنها را به عنوان کفپوش یا چسب مورد استفاده قرار می‌ دهند.

پروسه خرید کفپوش‌

اگر قصد خرید کفپوش صنعتی، کفپوش پلی یورتان یا دیگر انواع کفپوش‌ های پارکینگ را دارید، ما پیشنهاد می‌ کنیم به مراکزی مراجعه کنید که می‌ دانید به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌ کنند. ما سایت بهبد صنعت پارسا را به شما معرفی می‌ کنیم. تمامی محصولاتی که در این مجموعه به فروش می‌ رسند بالاترین سطح کیفیت را دارند. ساختار کفپوش اپوکسی که از این مجموعه خریداری می‌ کنید، یک ساختار کاملاً محکم با مقاومت بالا و عمر طولانی و همچنین قیمت استاندارد است.

جمع‌ بندی

آشنایی با ساختار کفپوش اپوکسی باعث می‌ شود که شما بدانید دقیقاً با چه موادی روبرو هستید و باید چه نوع مقاومتی را از آنها شاهد باشید. ما اطلاعات کافی را راجع به ساختار این کفش پوش‌ها در اختیارتان قرار دادیم. با اطلاعات در مورد آنها می‌ توانید در خریدتان هم انتخاب بهتری داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.