محدودیت کفپوش پلی یورتان

با محدودیت کفپوش پلی یورتان بیشتر آشنا شوید

کفپوش پلی یورتان جز کفپوش‌ هایی است که این روزها خیلی زیاد مورد استفاده قرار می‌ گیرد. علت هم کیفیت بالای مواد به کار رفته شده در آن است. اگر شما بخواهید از این کفپوش‌ ها استفاده کنید، از مزایای زیادی بهره‌ مند می‌ شوید. مهم تر از همه اینکه می‌ توانید این کفپوش‌ ها را تا مدت زمان طولانی در محیط مورد نظر استفاده کنید، بدون اینکه شاهد آسیب در آنها باشید. اما به هر حال ممکن است یک سری محدودیت کفپوش پلی یورتان وجود داشته باشد که ما در این مقاله راجع به آنها صحبت خواهیم کرد. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

توضیحات کلی در مورد کفپوش پلی یورتان

کفپوش‌ های پلی یورتان بر دو پایه روغن و آب عرضه و ارائه می‌ شوند. اگر شما نوعی را انتخاب کنید که بر پایه روغن هستند، باید بدانید که فرایند تشکیل آنها خیلی ساده انجام می‌ شود. به این صورت که فقط باید یک لایه کفپوش را مورد استفاده قرار دهید و صبر کنید تا به طور کامل خشک شود. سپس اقدام به پخش کردن لایه دیگر کرده و بعد دوباره صبر کنید تا پروسه خشک شدن آن اتفاق بیفتد.

در مرحله بعدی باید لایه سومی را پخش کرده و دوباره صبر کنید تا خشک گردد که معمولاً فرایند انجام این کار به طور کل ۵ ساعت به طول می‌ انجامد. بعد از اینکه پوشش آخر را انجام دادید، دوباره باید ۱۲ ساعت دیگر هم صبر کنید. بعد از این مدت زمان اجازه دارید که روی این کفپوش‌ ها راه بروید و از آنها استفاده کنید.

البته نکته‌ ای که باید به آن اشاره شود، این است که کفپوش‌ های پلی یورتان که بر پایه روغن هستند، یک بوی شیمیایی ناخوشایندی را ایجاد می‌ کنند. به خاطر همین خیلی از افراد به سراغ آنها نمی‌ روند.

لازم به ذکر است که کفپوش پلی یورتان با پایه آب هم داریم که استفاده از آنها و یا اجرای آنها ساده‌ تر از مورد قبلی است.

دو ساعت بعد از اجرا به طور کامل خشک می‌شود و شما خیلی سریع‌تر می‌ توانید از آن ها استفاده کنید. تمیز کردن اطراف و حاشیه آنها کار سختی نیست و به آسانی می‌ توان با دستان خود اقدام به تمیز کردنشان کرد و کاری کنید که بوی زیادی از مواد باقی نماند.

محدودیت کفپوش پلی یورتان

در مورد کفپوش پارکینگ پلی یورتان، اپوکسی و صنعتی زیاد صحبت شده است. یک سری محدودیت‌ ها و مشکلات در مورد هر کدام وجود دارد. در مورد پلی یورتان باید اینگونه گفت لایه‌ هایی که در این کفپوش‌ ها هستند، قابلیت این را دارند که از سطوح زیر خود محافظت کنند اما لایه رویی نمی‌ تواند از خودش حفاظت داشته باشد. همین باعث می‌شود که مستعد خراش، آسیب، لک، آلودگی و موارد این چنین باشد. در نتیجه شما مجبور می‌ شوید لایه‌ های بیشتری را به آن اضافه کنید.

از طرفی اگر به سراغ کف پوش مبتنی بر آب بروید، متوجه خواهید شد که ساختار بسیار نرمی دارند. در نتیجه اینکه شما هر دو سال یکبار نیاز به استفاده مجدد یا اجرای مجدد این کفپوش‌ ها داشته باشید، بسیار زیاد است.

همین باعث افزایش هزینه‌ هایتان خواهد شد. از طرفی زمان بیشتری از شما می‌ گیرد. با وجود تمام این تفاسیر و محدودیت‌ هایی که گفتیم، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید می‌ خواهید به سراغ استفاده از این کفپوش‌ ها بروید و این محدودیت‌ ها را شاهد باشید یا خیر.

با وجود محدودیت کفپوش پلی یورتان که گفتیم، اگر می‌ خواهید یک کفپوش پلی یورتان با کیفیت داشته باشید، توصیه ما مراجعه به سایت اپوکسی فلور است که در این زمینه بالاترین کیفیت را ارائه می‌ دهد.

جمع‌ بندی

استفاده از کفپوش‌ های مختلف در محیط‌ های متفاوت نیازمند این است که شما ویژگی‌ های کفپوش را بشناسید. پلی یورتان یکی از کفپوش‌ های رایجی است که این روزها خیلی زیاد استفاده می‌ شود. یک سری ویژگی‌ ها و محدودیت کفپوش پلی یورتان وجود دارد که ما در این مقاله راجع به آنها صحبت کردیم. کفپوش‌ های پایه روغن و پایه آب مورد بسیار رایج و پرکاربرد هستند که راجع به آنها توضیحات کافی را ارائه دادیم. همچنین راجع به محدودیت این کفپوش‌ ها صحبت کردیم تا اگر قصد استفاده از آنها را دارید، بدانید که با چه مشکلاتی ممکن است مواجه شوید تا بتوانید واقع بینانه عمل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.