کفپوش سوله های صنعتی

کفپوش مناسب برای سوله های صنعتی

وجود سوله های صنعتی جزو مهم ترین بخش‌ هایی هستند که می‌ توان در کسب و کارهای مختلف از آنها استفاده کرد. در واقع این سوله‌ها عاملی برای نگهداری از ابزارآلات و مواد خیلی مهم به شمار می‌ آیند که باید برای ساختشان هم شرایط متفاوت را در نظر گرفت. مثلاً باید دیوارها، سقف محکم و همچنین کفپوش‌ های کاملاً مستحکمی را در استفاده از آنها به کار بگیریم تا بر اثر تردد و رفت و آمد زیاد آسیب نبینند و عمر آنها طولانی باشد. ما در این مبحث می‌ خواهیم برای شما در مورد بهترین انواع کفپوش صنعتی و در واقع کفپوش سوله های صنعتی صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی کفپوش‌ های مناسب برای سوله های صنعتی

اگر به دنبال این هستید که چه کفپوش‌ هایی را برای سوله‌ های صنعتی انتخاب کنید، این مقاله مخصوص شماست. ما در این بخش به طور کامل راجع به کفپوش سوله های صنعتی برایتان توضیح می‌ دهیم و چند مورد از بهترین‌ ها را به شما معرفی می‌ کنیم.

کفپوش بتنی

بتن به تنهایی برای کفپوش سوله های صنعتی گزینه مناسبی نیست. زمانی که کفپوش‌ های دیگر هزینه خیلی زیادی داشته باشند و مساحت خیلی بزرگ باشد، باید به سراغ بتن رفت. کفپوش‌ های بتنی می‌ تواند برای پوشش کف سوله‌ های صنعتی گزینه مناسبی باشد. همه چیز بستگی به ضخامت بتن هم دارد که می‌ تواند طول عمر آنها را افزایش یا کاهش دهد. نگهداری از این کفپوش هم کار کاملاً راحتی است.

کفپوش بتنی با فناوری بتومکس

شما می‌ توانید از این کفپوش‌ ها برای سوله‌ های صنعتی استفاده کنید. فناوری بتومکس در آنها یکی از مهمترین ویژگی‌ هایی است که فضا را یکدست و درخشنده می‌ کند. خاصیت رنگ پذیری در این کفپوش‌ ها خیلی بالاست اما کیفیت آنها به این راحتی‌ ها از بین نمی‌ رود.

کفپوش لاستیکی یا گرانولی

این کفپوش‌ ها هم برای سوله‌ های صنعتی گزینه مناسبی هستند. معمولاً برای سوله‌ های ورزشی و پارک هم از آنها استفاده می‌ کنند اما اگر قصد استفاده از آنها در سوله‌ های صنعتی را دارید، باید بدانید که در دو نوع کاشی و سرامیک به فروش می‌رسند‌. در واقع کف سوله کفپوش ورقه‌ ای در ابعاد ۱۲ اینچ، ۱۸ اینچ یا ۳۶ اینچ پوشانده می‌ شود. این کفپوش‌ ها مزایای زیادی دارند که یکی از مهمترین آنها این است که قابلیت بازیافت در آنها وجود دارد. اگر قطعه‌ ای از آنها آسیب ببیند، خیلی راحت تعویض می‌ شود. مهمترین ویژگی آنها این است که ضد لغزش و ضد خش هستند. در نتیجه امواج صوتی را به خوبی جذب می‌ کنند.

کفپوش اپوکسی

از دیگر کفپوش‌ هایی که می‌ توانید برای سوله‌ های صنعتی استفاده کنید، کفپوش اپوکسی است که برای مکان‌ های مختلف گزینه مناسبی است. دو ماده با یکدیگر ترکیب می‌ شوند و این کفپوش‌ ها را به وجود می‌ آورند و یک پوشش مقاوم در برابر هر گونه ترافیک سنگین را ایجاد می‌ کنند. این کفپوش‌ ها طرح‌ ها و رنگ‌ های خیلی متنوعی دارند. طول عمر آنها بالاست و باعث ایجاد یک سطح یکپارچه می‌ شوند. مقاومت آنها در تماس با مواد شیمیایی و آتش سوزی هم بسیار بالا است.

کفپوش سوله های صنعتی

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان هم برای سوله‌ های صنعتی قابلیت استفاده دارد. به این صورت که آنها را روی سطوح سنگی، فلزی و بتنی می‌ چسبانند. این کفپوش‌ ها کاربردهای خیلی گسترده‌ ای دارند. معمولاً برای داروسازی، پالایشگاه‌ ها و سوله های نساجی از آنها استفاده می‌ کنند. در واقع شباهت ظاهری آنها به کفپوش‌ های پلاستیکی خیلی زیاد است. رنگ‌ های آنها خیلی متنوع است. مقاومت آنها در برابر ضربه ‌های شدید خیلی بالاست. این کفپوش‌ ها کاملاً ضد آب هستند. حشرات موذی و میکروب‌ها به داخل آنها ورود پیدا نمی‌ کنند.

فرایند استفاده از کفپوش برای سوله‌ های صنعتی

وقتی که شما کفپوش مناسب را انتخاب می‌ کنید و می‌ خواهید آن را برای سوله‌ های صنعتی استفاده کنید، یک سری مراحل وجود دارد. فرایند اجرای این کفپوش‌ ها اگر برای سوله صنعتی باشد، قطعاً پروسه طولانی‌ تری نسبت به کفپوش پارکینگ دارد. زیرا بعضی از کفپوش‌ ها هستند که برای آنها حتماً باید آرماتور کف سازی انجام دهید که این خودش مفصل‌ ترین پروسه را دارد و بیشتر از همه اقدامات دیگر به طول می‌ انجامد. زمانی که می‌ خواهید این کفپوش‌ ها را تولید کنید، مثلاً به سراغ کفپوش سوله صنعتی اپوکسی بروید، اولین کاری که باید انجام دهید، آماده سازی است. یعنی کف سوله باید از هرگونه آلودگی، کثیفی، گرد و غبار و چربی پاکسازی شود. در غیر این صورت چسبندگی به درستی اتفاق نمی‌ افتد.

بعد از اینکه این کار را انجام دادید، حتماً باید کف را به طور کامل تمیز و خشک کنید. مرحله بعدی این است که با استفاده از بتونه درزهای کف به طور کامل پر و ترمیم شود و هیچ درز و شکافی وجود نداشته باشد. در مرحله بعدی کف را ساب می‌ کنید. سپس یک سطح زبر به وجود می‌ آید. حال دوباره گرد و غبار روی آن می‌ نشیند که باید پاکسازی شود. انجام این کار باعث می‌ شود پرایمر چسبندگی زیادی روی کف سوله داشته باشد. سپس شیب‌ بندی و پرایمر اجرا می‌ شود و باید کفپوش‌ ها را بچسبانید که باید خیلی سریع این کار را انجام دهید. کفپوش‌ های اپوکسی بعد از یک ساعت شکل و فرم سختی به خودشان می‌ گیرند. به خاطر همین است که همیشه کفپوش اپوکسی به عنوان بهترین کفپوش‌ های صنعتی مخصوصاً برای سوله‌ ها معرفی می‌ شود.

سخن پایانی

استفاده از انواع کفپوش سوله های صنعتی اشکالی ندارد. اما اینکه شما بدانید بهترین و مناسب‌ ترین گزینه کدام است، بسیار اهمیت دارد. ما در این مبحث چند مورد از کفپوش‌ ها که به عنوان کفپوش سوله های صنعتی استفاده می‌ شود را معرفی کردیم. در نهایت هم گفتیم بهترین گزینه کفپوش اپوکسی است. برای تهیه با کیفیت‌ ترین کفپوش‌ های اپوکسی می‌ توانید به مجموعه بهبد صنعت پارسا مراجعه کنید و خرید عالی و مطمئن با قیمت مناسب داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.