انواع کفپوش پلی یورتان

معرفی انواع کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان جزو کفپوش‌ های خیلی رایجی است که استفاده از آنها در هر شرایطی می‌ تواند مفید باشد. این کفپوش‌ ها نسبت به کیفیت بالایی که ارائه می‌ دهند، قیمت مناسبی هم دارند و در صنایع مختلفی از آنها استفاده می‌ کنند. اما انواع آنها با هم متفاوت است. قبل از اینکه به سراغ خریدشان بروید، حتماً باید انواع آنها را بشناسید. ما در این مبحث انواع کفپوش پلی یورتان را به شما معرفی می‌ کنیم تا با آشنایی بیشتری اقدام به خرید آنها کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

کفپوش پلی یورتان چیست؟

کفپوش‌ های پلی یورتان به نوعی از کفپوش گفته می‌ شود که روی سطح آن رزین‌ های با کیفیت و مرغوب طراحی شده است. این کفپوش‌ ها از جنس پلیمرهای تخصصی هستند. در صنایع مختلفی از آنها استفاده می‌ کنند. مثلاً لایه‌ های صنعتی و فوم سازی جزو صنایعی هستند که این کفپوش‌ ها را مورد استفاده قرار می‌ دهند. این کفپوش‌ ها دو قسمتی هستند. ویژگی‌ های آنها نسبت به دیگر انواع کفپوش‌ ها خیلی متفاوت است. به عنوان کفپوش بدون حلال شناخته می‌ شوند. چسبندگی بسیار بالایی به انواع سطوح دارند و این یکی از مهم‌ ترین مزایای آن‌ ها است.

انواع کفپوش‌ های پلی یورتان

کفپوش‌ های پلی اورتان انواع مختلفی دارند. کاربردهای آنها با یکدیگر فرق دارد. در این قسمت انواع آنها را به شما معرفی می‌ کنیم:

کفپوش ورزشی

برای اینکه شما بتوانید از انواع پلی یورتان برای حوزه ورزش استفاده کنید، باید نوع خاصی از کفپوش پلی یورتان را انتخاب کنید. این کفپوش‌ ها انعطاف پذیری خیلی بالایی دارند. در برابر ضربه مقاومت بالایی از خودشان نشان می‌ دهند و برای مکان‌ های ورزشی گزینه مناسبی هستند. با گذشت زمان هم هیچ تغییر خاصی در آنها اتفاق نمی‌ افتد و کیفیتشان افت نمی‌ کند.

همچنین: خرید کفپوش اپوکسی

کفپوش پلی یورتان صنعتی

این کفپوش‌ ها برای مکان‌ های صنعتی عالی هستند. استحکام آنها در برابر عناصر خطرناک شیمیایی و صنعتی بسیار زیاد است. از آنها معمولاً برای سطوح لوله استفاده می‌ کنند. دوام آنها زیاد و بالا است. به خاطر همین آنها را در سطح‌ های لوله به کار می‌ گیرند.

کفپوش‌ های ضد جرقه

این کفپوش‌ ها ظرفیت رسانایی بالایی دارند و ضد جرقه هستند که می‌ توانند جریان برق ساکن را از داخل خودشان عبور دهند و‌ این اتفاق باعث می‌ شود که در ایجاد جرقه جلوگیری شود. در فضاهایی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که احتمال ایجاد جرقه و خسارت وجود داشته باشد. مثلاً از آنها در انبار باروت استفاده می‌ کنند.

انواع کفپوش پلی یورتان

کفپوش ضد خش

از دیگر انواع کفپوش پلی یورتان کفپوش ضد خش است. برای جایی استفاده می‌ کنند که احتمال خش افتادگی در کف زیاد است. این کفپوش‌ ها شاخص‌ ها و آیین نامه‌ های خودشان را دارند. حتما باید شاخص‌ های مربوط به آزمایشات فیزیکی و شیمیایی روی آنها انجام شده باشد.

کفپوش ضد باکتری

کفپوش پارکینگ هم می‌ تواند کفپوش ضد باکتری باشد اما خیلی مسئله مهمی نیست که شما حتماً در پارکینگ از آن استفاده کنید. به جای آن در فضاهایی مانند بیمارستان یا محیط‌ های درمانی این کفپوش‌ ها به شدت مناسب هستند. ساخت این کفپوش‌ ها به گونه‌ ای است که درزی روی آنها وجود ندارد و کاملاً سطح صافی دارند. در نتیجه هیچ میکروبی لابه لای آنها رشد نمی‌ کند. قابلیت شستشو هم وجود دارد. مقاومت آب آنها در برابر عناصر شیمیایی بالا است. طرح‌ های گوناگون با رنگ بندی‌ های مختلف را روی آنها اجرا می‌ کنند. استحکام مکانیکی‌شان زیاد است. برای محیط‌ های پرتردد و پر ترافیک از آنها استفاده می‌ کنند.

کفپوش پارکینگ

این کفپوش‌ ها برای سطوحی مانند موزاییک آسفالت و فلز مورد استفاده قرار می‌ گیرند. وزن آنها سبک است. در واقع سبکی آن نسبت به کفپوش‌ های دیگر بیشتر است‌. برای پارکینگ ساختمان و حتی پارکینگ فضاهای عمومی هم می‌ توانید از آنها استفاده کنید. از جمله مزایایی که در مورد کفپوش پلی یورتان برای پارکینگ وجود دارد، این است که شستشوی آنها راحت انجام می‌ شود. بازسازی و حفاظت از آنها راحت است، هزینه بالایی ندارد و طول عمر آنها زیاد است.

کفپوش‌ های سه بعدی

این کفپوش‌ ها هم به عنوان یکی از متنوع‌ ترین و جدیدترین کفپوش‌ هایی هستند که در دکور داخلی ساختمان هم استفاده می‌ شوند. قطعاً هر کس که آن را ببیند، شگفت زده می‌ شود. تصاویری داخل این کفپوش‌ ها طراحی شده که زاویه همراه با ورقه‌ های نیمه شفاف ایجاد می‌ کنند و فضا را جذاب‌ تر می‌ کنند. در واقع یک طرح سه بعدی از آنها روی محیط ایجاد می‌ شود. ویژگی‌ های مختلفی از جمله مقاومت بالا در برابر ساییدگی دارند. این کفپوش‌ ها لغزنده نیستند، قابلیت شستشو داشته و می‌ توانید آنها را در سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام نیز استفاده کنید.

استفاده از هر کدام از این کفپوش‌ ها در شرایط مختلف مزایای خودشان را دارند. به هر حال کفپوش‌ های پلی یورتان جزو کفپوش های با کیفیتی هستند که شما می‌ توانید در مکان‌ های مختلف از آن ها استفاده کنید. طول عمرشان زیاد است، کیفیت بالایی دارند و به خاطر همین ویژگی‌ ها استفاده از آن ها توصیه می‌ شود.

بعلاوه اینکه قیمت آنها مقرون به صرفه است و قطعاً می‌ توانید در طولانی مدت بدون مشکلی از آنها استفاده کنید. ما در این مبحث به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کردیم و انواع کفپوش پلی یورتان را به شما معرفی کردیم تا اگر قصد استفاده از آنها را داشتید، بدانید که کدام یک گزینه بهتری هستند. شما می‌ توانید انواع و اقسام این کفپوش‌ ها را از مجموعه بهبد صنعت پارسا تهیه کنید. تمامی محصولاتی که داخل مجموعه ما ارائه می‌ شود، اصل و اورجینال هستند و کیفیت بالایی دارند و قیمت‌ها کاملاً استاندارد است. در نتیجه شما می‌ توانید محصولات عالی را تحویل بگیرید و مطمئن باشید کیفیتشان در طولانی مدت کاملاً بالا خواهد بود.

جمع‌ بندی

آشنایی با انواع کفپوش پلی یورتان باعث می‌ شود که قبل از خرید بدانید که کدام یک برای استفاده شما گزینه بهتری است. یعنی با توجه به هدفی که دارید، در جایی که قرار است کفپوش‌ ها را در آنجا استفاده کنید، تصمیم به خریدشان می‌ گیرید. ما در این مبحث به طور کامل راجع به این موضوع برایتان توضیح دادیم و گفتیم که چه کفپوش‌ هایی را می‌ توانید برای محیط های مختلف استفاده کنید که بهترین کارایی را داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.